Ga naar inhoud

  • 0

kapot raammechanisme zijruit


vw130trend

Vraag

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Potverdomme :angry: mijn linker achterruit van de achterportier deed het vanmiddag ineens niet meer, niet naar beneden maar wel omhoog, de raam zit ook los als die naar beneden staat, Ben benieuwd of ik ook alles vergoed krijg zoals vele passat genoten die hier op deze topic zijn verhaal vertelde over de coulance van pon..

Morgen Pon maar eens bellen .. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Ik mag ook op de lijst met een kapot raam...

en ik had nog zo gehoopt dat ik er tussenuit zou piepen,

Heeft iemand voor mij deze voorbeeld brief en kan die deze doorsturen naar

frankchapelier@hotmail.com

Alvast bedankt!!!!!

 

Gelukkig heeft mijn golfje geen elec ramen!

 

Helaas voor jou zit het vaak in de nokken of de kabels......en die heeft jouw golfje toch ook ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed nieuws!!! Heb zelf ff een brief getikt en opgestuurd naar Pon. Binnen een week brief in de bus. Auto valt buiten coulance regeling maar omdat ze achter hun product staan creëren ze een eenmalige invulling wat resulteert in een volledige tegemoetkoming van de reparatiekosten. Breng auto dinsdag naar dealer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen dinsdag deze brief een beetje aangepast naar mijn idee en verhaal viewtopic.php?f=159&t=35199&start=0 naar Pon aangetekend opgestuurd kreeg ik gisteren een brief terug, dat ze voor deze keer 1 malig een coulance doen, omdat ze toch achter hun product staan :thumb: , Dus ga ik van de week maar effe de passie naar de dealer brengen en deze laten maken.

Als ze eenmalig een coulance geven voor dit raam :blink: , dan betekend dat als er een andere raam ook stuk gaat dat die ook onder een coulance valt, want een auto heeft meerdere ramen..

Auto is net bij de dealer geweest voor apk en groot onderhoud, 1 van de spanrollen maakte geluid , ze hadden vorig jaar vergeten een bout aan te draaien :shock: waardoor die een gek geluid maakte, alles gelukkig in de garantie periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedendag,

 

Ik heb een Seat Leon uit 2000 met 165.000 km op de teller. Ook bij mij is het mechanisme van mijn linkervoorraam kapot gegaan. Ik heb deze laten vervangen en de kosten bedragen €165,-. Na wat googlen kwam ik bij dit forum uit en zag ik hier het een en ander staan over een coulance regeling. Nu ben ik benieuwd of Seat daar ook onder valt.

Ik heb de rekening van de reparatie al binnen en ik vroeg me ook af of ik toestemming van de garage moet hebben om deze brief van de Radar (met kopie van de rekening) op te mogen sturen naar Pon.

 

Hopelijk krijg ik spoedig antwoord,

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto is ook aan de beurt, gisteren begonnen om het paneel er af te halen. Maar zo te horen kan ik dit beter door de dealer uit laten voeren om mogelijk een volledige vergoeding terug te krijgen van PON.

 

krijg de metalen plaat er ook niet af, dus dat zou goed uitkomen :), de meeste handleidingen op internet/dit forum komen niet verder dan kappen er af halen en stoppen bij de metalen plaat waar het raam mechanisme achter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

krijg de metalen plaat er ook niet af, dus dat zou goed uitkomen :), de meeste handleidingen op internet/dit forum komen niet verder dan kappen er af halen en stoppen bij de metalen plaat waar het raam mechanisme achter zit.

Dan kijk/zoek je toch niet goed want dit is al erg vaak behandeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan kijk/zoek je toch niet goed want dit is al erg vaak behandeld..

Kan niet zeggen dat ik het gelezen heb, maar de truc zat hem in de 2 bouten die het raam vasthouden. Raam 10 cm laten zakken en je kan de bouten wel los draaien. (voor de volgende die het zoekt en er overheen leest :) )

 

Zie in het KB artikel de gaten ook niet zitten waar de bouten achter verstopt zitten (verschil 3B en 3BG waarschijnlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 weken geleden de brief van de Tros Radar naar Pon (Seat) gestuurd omdat mijn raammechanisme van mijn linkervoorruit kapot was gegaan. (Seat Leon 2000 165.000 km) Na 1 week kreeg ik een brief terug dat ze het in behandeling hadden genomen. Nu kreeg ik vandaag een brief terug met het antwoord dat ik buiten de coulance regeling val en daarom de kosten niet worden vergoed. Ik lees hier overal dat bijna iedereen de kosten vergoed krijgt, ook al vallen zij buiten de normen van de coulance regeling. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

Is het nog zinvol om bezwaar aan te dienen of zal ik dezelfde brief gewoon opnieuw naar Pon sturen ipv Pon Seat?

Ik hoor het graag van jullie.

 

Bvd,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik ben de sjaak sinds vandaag, hoop gekraak vannochtend toen ik m'n ruit dicht wilde doen. Gelijk m'n (Bosch Car Service) garage gebeld, en ze gaven al aan dat het een bekend probleem is. Hij ging gelijk de spullen bestellen. Nu pas op het forum gekeken, en zie deze lange thread. Heb de brief gedownd, maandag maar ff met de garage bellen of ze het onderdeel af willen bestellen als dat nog kan, en anders vraag ik 'm wel dat ie aan de dealer waar hij het besteld moet aangeven dat ik zelf wel langs kom om het onder garantie te laten repareren. Of is er ook iemand die z'n reeds betaalde rekening van een universeel vergoed is? Zo ja, dan laat ik 'm lekker bij m'n eigen garage fixxen (vind ik makkelijker), zo nee, dan maar naar de dealert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels afspraak met TB in Breda gemaakt voor reparatie, 1e week december. TOch maar voor de zekerheid bij de dealer. De receptionist gaf aan dat hij niet dacht dat het op coulance ging, maar zou het toch aanvragen. Ben benieuwd. En indien geen coulance, gaat er toch nog een brief naar Pon achteraan, want ik laat het er niet bij zitten uiteraard dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden