Ga naar inhoud

Waarde auto


ruubmeister

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Helaas is mijn Passat vandaag aangereden door een andere auto. Mijn auto stond netjes geparkeerd in het parkeervak en ik was thuis. Bestuurder van de andere auto lette niet op en reed vol op mijn auto in... Tegenpartij had gelukkig niks en de papieren zijn netjes ingevuld.

 

Nu is de vraag, wat zou de dagwaarde zijn die ik uitgekeerd krijg door de verzekeraar?

Het gaat om een Passat 3B uit 2000, net iets meer dan 100k gelopen...

 

En kan ik nog ‘bezwaar’ maken als er naar mijn idee te weinig uitgekeerd wordt? Wat zijn dan steekhoudende argumenten?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

2948a3cb8364bd100c7bdd66970752c9.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zonde dit, ik heb zoiets ook gehad met mij. Vw Bora uit 2001 en daar was ook een auto op de zijkant geschampt van achter naar voren, schade was € 2000,- hij was net niet totaal loss ???? . Heb het zelf laten opknappen .

Dus ik hoop voor jou dat de schade niet hoger is als de dagwaarde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen ervaring hiermee. Ik denk namelijk dat de schade een stuk hoger is dan de dagwaarde. Hoe moet ik dat voor me zien? Krijg ik gewoon een bod en dan onderhandelen? Als ik kijk op marktplaats staan er weinig Passat’s met zo weinig kilometers en de prijzen zijn toch niet verkeerd wat dat betreft. Waar kijken ze naar? Ik ben van mening dat de marktplaats prijzen toch wel de dagwaarde representeren (uiteraard met winstopslag voor de verkoper). Dat bedrag moet immers betaald worden om een vergelijkbare auto te kopen...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit ooit ook meegemaakt helaas. Inderdaad nooit het eerste bod accepteren. Er word gekeken naar het gemiddelde op gaspedaal.nl

 

Kaart de unieke punten van je auto aan. Km stand in jouw geval is wel een sterke.

 

1e bod was bij mij 500 euro en de auto inleveren. Uiteindelijk na een hoop getrek en gedoe 800 euro gekregen en zelf de auto ook nog voor 500 verkocht. Moet je nagaan hoeveel ruimte de verzekering heeft.

 

Succes

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen voor de reacties.

 

Als ik kijk op gaspedaal.nl is het lastig inschatten. Ik heb namelijk het type voor de facelift en daar zijn er relatief weinig van te koop. Gaan ze nog onderscheid maken tussen de twee types? Het verschil is enkel een andere neus en achterkant, de auto is mijne inziens verder hetzelfde.

 

Weet iemand trouwens ook hoe lang zo’n geschil kan duren? Mijn verzekering gaf aan dat het wel even kan gaan duren, terwijl het 100% duidelijk is wie fout is. Volgens mij kan volgende week gewoon de schade en de dagwaarde bepaald worden en dan is het klaar. Weet iemand ook of dit proces nog versneld kan worden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op zomoto.nl en op de anwb koerslijst (google)

dan zie je direct wat de richtlijn is....let op!! richtlijn!!

Dat heeft geen zin met een auto van deze leeftijd. Deze zeggen alleen tot een zinnig oordeel te komen bij auto's jonger dan 15 jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Expert van Univé gaf aan enkel naar gaspedaal te kijken omdat dit van alle sites een gemiddelde kan weergeven.

Beetje onvolledig als je t mij vraagt daar marktplaats toch een van de grootste is. Maar moest t er mee doen.

 

Afhandeling heeft overigens 3 weken geduurd bij mij.

 

Al iets meer info ontvangen trouwens?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Expert van Univé gaf aan enkel naar gaspedaal te kijken omdat dit van alle sites een gemiddelde kan weergeven.

Beetje onvolledig als je t mij vraagt daar marktplaats toch een van de grootste is. Maar moest t er mee doen.

 

Afhandeling heeft overigens 3 weken geduurd bij mij.

 

Al iets meer info ontvangen trouwens?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Nou kan ik neem ik aan altijd advertenties van marktplaats sturen ter bewijs, ben het volledig met je eens dat enkel kijken bij gaspedaal onvolledig is.

 

Tot op heden weinig concrete informatie gekregen. Ben gister gebeld door de expert en die wacht nu de biedingen af van handelaren die de auto met schade willen kopen.

 

Schiet dus nog niet echt op helaas...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Inmiddels is het rond, inderdaad nooit het 1e bod aannemen, kort briefje scheelde mij ruim € 400! Uiteindelijk wel een reëel bedrag gekregen mijn inziens, hoewel de waarde die ik hechtte aan de auto uiteraard meer was dan het uitgekeerde bedrag.

 

Ook is er inmiddels een andere auto aangeschaft, 2 weken zonder is toch wel heel irritant!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden