Ga naar inhoud

  • 0

ramen sluiten met ab?


eagle382

Vraag

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb gisteravond een RS232 kabel (serieel) besteld en betaald. Kreeg net een e-mail dat deze vandaag per post verstuurd wordt. Komt waarschijnlijk pas aanstaande vrij- of zaterdag aan. Heb VDS-PRO gedownload en gestart in MS-DOS. Dit werkte in ieder geval. Alleen gaf het programma aan dat de kabel/verbinding niet aanwezig was. Dat klopt dus... :wink:

Heb ook de sharewareversie van VAG-COM gedownload en geïnstalleerd. Ben benieuwd wat daat wel en niet mee kan. Kan niet wachten op de post-ingooi-man...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeerde met VDS-PRO ook de comfortsluiting op de afstandsbediening in te schakelen. Maar dit lukt niet. Ik kan geen adressen lezen (optie 26) en wegschrijven (optie 27) omdat deze opties niet beschikbaar zijn.

 

Ik heb hier VDS-PRO gedownload. In MS-DOS start ik VDC_E.EXE op. Daarna volg ik de aanwiizingen op die op deze website staan. Ik log in. Dat lukt ook maar de opties onder 15 (zie plaatje) zijn niet zichtbaar.

 

VdsPro_Foto.JPG

 

Als je goed kijkt zie je onder het pop-up-scherm de mogelijke opties staan. Onderaan zie ...ead (lezen) en ...rite (wegschrijven). Alles onder 15 is bij mij niet zichtbaar. Wat doe ik fout? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In dit topic: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=126&t=17681 vond ik op pagina 7 deze quote:

 

^ Dat is idd mijn link naar de VDS software, de zip heet VDC maar de inhoud in de VDS tool incl. een boot CD.

 

Als je een boot flop hebt kun je de inhoud van deze ZIP erbij zetten en dan lukt het ook:

 

http://129.125.253.199/vw/diversen/VDS_Pro.zip

 

Hier nog even de duitse PDF handleiding:

 

http://129.125.253.199/vw/diversen/Anleitung.pdf

 

Succes ermee!

Dit is de goede VDS-PRO en in de handleiding staan de goede codes. De codes op de TDI WIKI zijn onjuist... :!:

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er inderdaad heel blij mee, ook een klein beetje trots op mezelf :wink:

 

Het was inderdaad even zoeken naar een goede versie van VDS-PRO en zoals uiteindelijk bleek ook de goede codes. Maar toen de ramen op en neer gingen met behulp van de afstandsbediening, was het de moeite meer dan waard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met mijn sleutel kon ik al mijn ramen openen en sluiten door te blijven bedienen

nu zou ik dit met de afstandsbediening willen kunnen.

 

Is dit mogelijk?

Volgens ik al begrepen heb kan dit met VDSpro (wat ik op de laptop heb staan) maar wat zijn de waarden en dergelijke die moeten veranderd worden?

 

greetz

 

ps heb een serieële kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Start VDS Pro op en stel de verbinding in via Configuration -> Connect

Type 46 in om naar de comfortmodule te gaan

Log in door 11 in te typen, en geef de volgende logincode op: 19283

Via optie 26 kun je geheugenadressen lezen, via 27 wegschrijven. Welke codes je moet veranderen is per auto en comfortmodule anders.

Tip 1: Als je veranderingen aanbrengt, bekijk dan eerst de oude codes. Zo kun je altijd nog terug.

_________________________________________________________________________________________________________________________________--

 

1J0 959 799 S

[bewerk] 03B

Adres Oud Nieuw Opmerking

04283 8 2

04289 8 2

08628 242 246 driver side front window

12724 250 254 passenger side front window

16820 250 254 driver side rear window

20916 242 246 passenger side rear window

____________________________________________________________________________________________________________________

 

1C0 959 799 A & 1C0 959 799 B

Volkswagen Passat B5.5 Variant 2001

Adres Oud Nieuw

04361 75 67

04362 75 67

04363 75 67

 

Sedan

Adres Oud Nieuw

04361 74 66

04362 74 66

04363 74 66

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil graag op mijn Bora ook de comfort sluiting op mijn afstandsbediening overzetten.

 

Ik lees dat dat kan maar met andere code's? Ik wou iemand in de buurt gaan zoeken maar het is mij nou niet geheel duidelijk wat er precies voor nodig hebt dus ik kan via de kaart ook niet bepalen van de mensen die in de buurt wonen wie de goede kabels/software heeft.

 

Mijn vraag dus, wat is er nodig om dit bij een Bora te realiseren, en wie kan dit eventueel? Omgeving Hoorn.

 

Edit: Ook als er niemand in omgeving Hoorn is, ik ben best bereid een stukje te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je iemand in het noorden hebt gevonden met VDS pro dan kan je mij kontakten indien je er niet uitkomt

 

per CCM is codering anders

Ik lees tusssen de regels door een antwoord op me vraag, ik moet iemand zoeken met VDS Pro? En dan ook nog specifieke bekabeling? Ik lees namelijk veel over seriëel en USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik zou graag comfort sluiting op mijn afstandsbediening willen overzetten.

Heb pas een passat uit 2002 gekocht en kan een seriele OBDII kabel lenen.

Het tootje vds pro heb ik gedownload.

Is er iemand in de buurt (Noord Brabant) die me hierbij kan helpen?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden