Ga naar inhoud
  • 0

ombouw naar gen3 clima


sander bosman

Vraag

ik heb hier een handleiding gevonden voor de ombouw naar een gen3 clima. mijn passat uit 2009 heeft nu nog de clima met de blauwe verlichting. mijn vraag is: is het echt nodig om de zekering te veranderen zoals ze uitleggen in deze handleiding?

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=1324#/cms_neu/index.php?page=884

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Diver Je j-kan dat altijd proberen Jan. Je indirecte ventilatie gaat daarmee alleszins werken...

 

@@dieseltje Byte 2 heet te maken met panorama of volledig gesloten dak, en met type luchtcirculatie

 

grtz, dre

Wat houd die indirecte ventilatie eigenlijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt dat fout 13701456 te maken heeft met de teller versie (te oud).

Bij interesse kan ik je teller (in sommige gevallen) wel upgraden en dan is die fout in ieder geval weg (bij mij ook dus).

Houd ik me voor aanbevolen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij eerder van de BCM...zelf heb ik een B7 BCM met climatronic geflashed naar SW 0404

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 5K0-907-044.clb
   Part No SW: 3AA 907 044 AL    HW: 3AA 907 044 AL
   Component: Climatronic   H03 0404  
   Revision: 00001K01    
   Coding: 011C104802
   Shop #: WSC 12345 444 00123
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
   VCID: 7AF08878FD34FB96C4-802E
 
No fault code found.
 
grtz, dre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even dit topic omhoog gevist.

Gisteravond nog wat zitten googelen op deze fout, de bekende fout van missend signaal.

Waarschijnlijk is hierdoor het gevolg van deze fout of het missend signaal, dat de LED verlichting van ingestelde temperatuur overdag niet goed werkt.

Dit zou alleen op te lossen zijn door een B7 bcm te plaatsen. Helaas is dat niet zomaar 1,2,3 gedaan.
Echter heeft mijn Composition Media of voor anderen de Discover Media hier ook last van. Overdag is het door licht inval soms lastiger om het scherm af te lezen.
Bij een RNS510 heb je hier geen last van omdat die in het front van de radio een lichtsensor heeft ingebouwd, zodat deze t zelf regelt.
 
Het signaal zou dus afkomstig moeten zijn vanuit de regen en daglicht sensor in het voorraam. Is deze sowieso anders bij een B7 dan die van een B6 (3C)
Of wordt dit signaal door het BCM anders vertaald?
 
Is dit ook software matig in het oude boordnet op te lossen? Zodat het oude boordnet wel een bepaald "dim" signaal afgeeft?
Of zou het een kwestie zijn van de regensensor van een B7 te plaatsten?
 
 
Kopieer even wat mensen in zodat die t ook lezen
aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt clima verlichting wel (met een 3C0 boordnet) dus ik zou verwachten dat als je dezelfde zou plaatsen als ik dat het dan ook bij jou werkt.

Maar jij hebt natuurlijk een ander boordnet nodig met andere features...

 

@@Passat Rdi, hoe zat dat nou bij jou toen jouw DM te zwak stond en toen ineens wel werkte ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkt clima verlichting wel (met een 3C0 boordnet) dus ik zou verwachten dat als je dezelfde zou plaatsen als ik dat het dan ook bij jou werkt.

Maar jij hebt natuurlijk een ander boordnet nodig met andere features...

 

@@Passat Rdi, hoe zat dat nou bij jou toen jouw DM te zwak stond en toen ineens wel werkte ??

Toen was ik gewisseld van de rdi naar de cc????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Bonny

Bij mij brand de temp overdag ook, maar heel zwak. Met bewolkt weer geen probleem om te lezen, maar zodra t zonnetje schijnt niet meer leesbaar.

Ben er al achter dat t uit t boordnet moet komen, aangezien de standaard regensensor van 3C en B7 gelijk zijn, werken ook bijde op LIN1.0 of 1.3 (weet zo niet uit exact)

versies met vocht herkenning werken met LIN2.0 en gaan alleen samen met B7 BCM

Dus komt dit "dim" signaal uit het boordnet.

Zal waarschijnlijk een omgekeerd dimsignaal zijn. Bij veel licht ook helderst.

Dit signaal zal waarschijnlijk ook door de DM en CM gebruikt worden.

Ook heb ik ergens op een forum gelezen over een CAN-sender die gebruikt wordt. Alleen is mij niet duidelijk wat die Can-sender doet.

Een andere oplossing voor de clima unit is extra led's die sommigen geplaatst hebben zodat overdag de led's ook duidelijk afleesbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje Ik heb een B7 boordnet met een 3C regensensor. Dus de regensensors bij een B7 lijken hetzelfde te zijn.

 

Het kan ook werken met het dimsignaal voor (of van) de teller, die wordt immers ook licht of donker afhankelijk van het omgevingslicht?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke
Was er inmiddels ook achter dat regen sensor b6 en b7 gelijk zijn.
Teller schakelt naar mijn weten normaal om door de regen sensor. De regen sensor is een combi van licht/regen.
Echter in bcm doet nog iets extras met dit signaal wat DM en clima nodig hebben om op de juiste manier te dimmen.

Dat zal dus ook de foutmelding zijn die de clima unit aangeeft. Het missen van t juiste signaal.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even schopje 

Nog steeds t zelfde probleem met de nu inmiddels Discover Media. Dim signaal overdag is verkeerd om en met licht ingeschakeld goed.
Las op t Ross-Tech forum dat in het BCM van een B7 in adaptations een optie aanwezig is die het dimmen regelt.

Zou mooi zijn als dat signaal eruit gefilterd kon worden en op één of andere manier aan het signaal van een 3C boordnet toegevoegd zou kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb deze week een andere Gen3 clima ingebouwd, ééntje die ook voorruit verwarming heeft. Heb een originele 3AA versie uit een sloop B7 komt.

wilde de knop staging aanzetten (zelfde als de teller staging. Maar nu heb ik geen opties in te stellen in mijn adaptations menu.

is mij. Software versie dan beschadigd in kij clima of zijn er originele units die dat noet ondersteunen?

kan bv ook niet de geheugen stand weizigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden