Ga naar inhoud
  • 0

Toerental-puls voor headsup-display?


midiman

Vraag

Goedendag mede-VW-ers!

 

Ik ben op zoek naar advies waar ik het beste de toerental-puls vandaan kan halen bij een VW Passat 1.9 TDi, 96 Kw, van 2004 (3BG Sedan), diesel.

 

Die heb ik nodig voor mijn headsup-display (van InPro) die snelheid en toerental kan tonen via reflectie in je voorruit.

Heel handig en veilig.

 

Snelheidspuls heb ik gevonden, en die werkt prima.

 

Alleen toerental-puls heb ik nog niet kunnen vinden.

 

Ik heb getracht de puls vanuit de ECU te krijgen, maar dat werkt niet.

 

Iemand hier al eens mee aan de slag geweest, of een tip/advies?

 

Bij voorbaat heel hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik geloof dat het de blauw witte draad is op de iso-stekker van de radio.

Dat is volgens mij het snelheids signaal. Het toerentalsignaal komt van een sensor direct naar de ECU. Verder weet ik niet wat ik al eerder zei of hij via canbus verder gaat of via "normaal" signaal naar tellerklok gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt allen! :thx:

 

@VisionRoy;

Het is een display van MWG, maar die wordt (helaas) niet meer gemaakt.

In-Pro levert deze dus ook niet meer :(

 

Gelukkig heb ik er nog 1 kunnen verkrijgen, via via.

Het is volgens mij 1 van de weinige headup's die ook toerental kan weergeven.

 

Een alternatief is die van Waeco, die is nog steeds leverbaar, maar geeft alleen snelheid aan. :(

 

Ik heb een dergelijk display al eerder gehad in mijn vorige vw, en mis hem/haar nog elke dag.

Voordeel is dat je constant je snelheid ziet, dus geen :flits: meer, tenzij je ff lekker aan het uitblazen bent. :shock:

 

Ander voordeel is dat als je in Duitsland rijdt, wat ik voor mijn werk regelmatig doe, door tunnelvisie als gevolg van hoge snelheid, het even kijken op je snelheids meter snel al een seconde duurt, en dat bij 210+ km/uur, is dat dus wel bijna 60 meter verder bent. En dat is veel.

Bij dergelijke snelheden moet je eigenlijk je ogen niet meer van de weg halen. En zo'n headsup helpt daar enorm bij.

 

Nu ben ik redelijk getraind in het rijden met hoge snelheden (opleiding voor mijn werk) maar ik weet ook wat dat betekend, 1 seconden en 60 meter verder.

Als er dan ook nog iets gebeurt, en je moet reageren (bijv. hard remmen) ben je ook weer een seconden kwijt (gemiddelde mens), dus weer 60 meter.

 

Voor mij is het een stukje extra passieve veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nooit nieuwsgierig of zo hoor, hoe kom je erbij. :lol: Maarre, Politie, bodyguard, ambulancebroeder, brandweer? :?::shock::lol:

 

Off-topic Mode aan;

Vragen mag altijd :)

Ik zit in de beveiliging, om het wat algemeen te houden. :sorry:

 

Leuke job, wel hard werken maar met enorm veel plezier.

Helaas ook onregelmatige dienst, maar hoort er nu eenmaal bij.

Jammer genoeg heb ik daardoor weinig tijd om te hobby-en aan mijn auto, maar ik doe mijn best. (zie garage)

Off-topic Mode uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden