Ga naar inhoud
  • 0

Highend camera module kalibreren


Passat Rdi

Vraag

Zat vanavond nog even te klooien met vcds om dat ik af en toe een fout heb in de camera module maar op het moment van open Is de fout verdwenen. Er staat dat er een sporadisch fout Is dus ik dacht zal hem Is kalibreren in adaption dit had ik volgens mij niet moeten doen. Weet iemand hoe je hem kan kalibreren ik heb de volgorde aan gehouden die vcds aan geeft maar boek geen resultaat helaas.

post-23587-0-39842000-1494798929_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar heb je een speciale mat voor nodig met een zwart-wit patroon er op en die moet je op een gespecificeerde afstand van de wielen leggen. Dan pas kan je de camera calibratie afronden.

Het werkt volgens dit principe:

 

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is inderdaad kak !

Moet je inderdaad de mat met de bollen voor hebben. Moet lukken dat ik deze week ook zat te prutsen en kreeg ook ineens "camera hulp systeem tijdelijk niet beschikbaar" op de RNS met ook dezelfde fout in de RNS. Had namelijk het wagen type in de gateway gewijzigd en dan kreeg ik deze fout. Na alles terug te zetten en de rns eens te resetten kreeg ik de fout er terug uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat filmpje is voor kalibreren van de camera aan de voorkant van de auto.

 

zo te lezen op diverse fora kun je het beste met VAS kalibreren en heb je een laser tool en de speciale mat nodig

 

als je googled op "Calibration Device (VAS 6350)" kom je m tegen incl tekeningen

 

zie link (als voorbeeld de Audi Q7)

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_Q7_%284L%29_Back-Up_Camera#Special_Procedures

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat filmpje is voor kalibreren van de camera aan de voorkant van de auto.

 

Mijn post was om het principe uit te leggen, en ik kon geen beter filmpje vinden.

 

 

Ai ik heb dus een serieus probleem gecreëerd begrijp ik. De camera werkt gelukkig nog wel maar Had hem dus niet moeten resetten

Ik heb ooit eens een verhaal van een Duitser gelezen die de mat zelf had laten maken/uitdraaien en zo zelf de camera kon afstellen. Ik kan het alleen niet zo snel terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begreep ook dat er iets van een laser aan te pas moet komen. Ik krijg morgen te horen wat het kost bij de dealer dan maak ik een overweging van doen of andere module scoren. Knippen en plakken Is niet m'n sterkste punt. Maar dit was wel een wijze les dat je niet alles zo maar even moet kalibreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn post was om het principe uit te leggen, en ik kon geen beter filmpje vinden.

 

 

 

Ik heb ooit eens een verhaal van een Duitser gelezen die de mat zelf had laten maken/uitdraaien en zo zelf de camera kon afstellen. Ik kan het alleen niet zo snel terugvinden.

Dat was die persoon achter de site van Bronken.de, site is helaas OFF line gehaald nadat hij gestopt was met zijn werkzaamheden aan de passat. Die had idd zo een vel gemaakt. Op de site stonden zelfs de afmetingen hoe het moest gemaakt worden dacht ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het resultaat.

Wie gaat t proberen aangezien ik niet eens een camera heb

b7986f6a6048c2515c360c6dc65bd50c.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leuke tekening gemaakt! Haha

Nee, vet hoor. Ideaal als je dat 'even' kan maken

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

aangepast door roelh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga het volgende week Is proberen. Zal iemand Is kunnen posten wat de huidige waardes zijn in de module het Is gewoon uit te lezen in de adaption 10 maar pas op alleen uitlezen niet kalibreren want anders sta je ook hier????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden