Ga naar inhoud
  • 0

piep piep piiiieeeeep pieeeeeeeeeep parkeersensoren gekte


killerbean

Vraag

knetter gek wordt ik ervan !!!!

 

Mijn Passat had al een tijdje last van huilende chrome sensoren aan de voorzijde.

Plus af en toe piepte er wel eens wat (teveel)

 

Enkele weken geleden werd dat steeds erger.

 

Dus ik heb van ali 2 nieuwe chrome sensoren gekocht, eringezet en.... geen verschil.

Dus vandaag ook maar de 2 buitenste vernieuwd. Ook geen verschil.

 

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik las uitlezen.... maar wat valt er uit te lezen aan parkeersensoren?

aangepast door killerbean
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met uitlezen weet je dewelke er blijft zien en moet je niet lukraak een sensor gaan vervangen maar vervang je ineens die dewelke problemen geeft. Indien de sensor niet defect is maar het systeem wel blijft piepen kan je uitlezen welke er iets zou detecteren door middel van het menu measure blocks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even op het knopje drukken helpt ook. Dan schakelt het systeem terug uit toch. Ik heb in de grille ook geen originele zitten en deze werken al jaren perfect. Dus je hoeft ze niet zozeer bij de dealer te bestellen. Ook cars equipment heeft ze te koop voor minder dan de dealer. Ook het rubber ringetje rond de sensor kan moeilijkheden veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat van 2007 is 6 jaar geleden RV midden sensor vervangen (chroom).

Daarna geen problemen meer.

Alleen 2 maanden geleden een keer door de wasstraat (wat ik anders nooit doe).

Storing weer RV midden.

Met VCDS storing gereset en probleem was weg.

Hoge drukstraal geeft kennelijk problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind niets zo vervelend als een twijfelend parkeersensorensysteem.

 

Ik bedoel, het moet werken, of gewoon niet. Aan of uit.

Niet half werkend wat ik nu heb.

 

Maar als martijn terug is van zijn zonnige vakantie gaan we hem uitlezen.

Hij dus, ik sta ernaast om aan te moedigen :angel:

 

zal hier wel even een update geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de week ben ik bij Martijn geweest met de passat.

 

Bij uitlezen bleven alle voorste sensoren verspringen van waarde. Heen en weer fluctueren tussen de 0 en enkele meters.

Volgens martijn kon dit duiden op de sensor aanstuurunit achter in de kofferbak. Die hebben we dus omgeruild van zijn auto met mijn auto (zelfde onderdeelnummer)

Maar dit bood geen soelaas en het complete systeem ging in storing.

 

Vervolgens hebben we mijn zij-sensoren weer terug vervangen voor de originele. Geen verschil.

Daarna hebben we martijns grille op mijn auto gezet. Hij heeft in de grille 2 originele sensoren waarvan eentje niet meer helemaal goed is.

Dit leek stukken beter te gaan.

 

Al met al moet ik dus op zoek naar 2 sensoren voor in de grille.

Van aliexpress heb ik 2 chrome gekocht, en 2 zwarte (neppers) maar die werken gewoon niet goed met mijn auto.

 

Beste optie, bij bm parts een tweetal sensoren bestellen zoals in post 2 aangegeven

 

Overigens, het volume van de voorzijde parkeersensoren kon alleen aangepast worden naar stand 1. 0 is niet mogelijk.

Daarbij legt de voorzijde de achterzijde ook lam als deze in storing is.

aangepast door killerbean
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe een update:

 

Omdat Martijn het volume omlaag had gezet moet ik eerlijk zeggen dat ik er even weinig aandacht aan heb besteed :angel:

 

Op aanraden van een forumlid hier kon ik een kabelboom kopen vanuit de achterbumper met 4 sensoren erin. Verkoper garandeerde dat alle 4 origineel waren.

Ze zijn nu onderweg vanuit duitsland. Type is 3C0919275 S

 

Fingers crossed dat als ik de 2 in de grille vervang, -eindelijk- alles weer werkt zoals het hoort.

Ik houd jullie op de hoogte :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Piep piep piep

 

Ik bedoel, de sensoren zijn vandaag binnen gekomen. Zonder aanpassingen pasten de 3C0919275 S sensoren in de grille. Ook de originele beugeltjes passen precies.

Ze zijn zwart en liggen ongeveer 1 millimeter dieper in de grille dan de originele zilverkleur maar dat maakt mij helemaal niets uit.

De kabels zijn ook precies lang genoeg zodat er geen trekbelasting op staat.

 

En.....

Alles lijkt weer volledig normaal. Alle sensoren werken en ik rij na het eten even langs martijn om het volume weer omhoog te zetten.

Eindelijk van dat gepiep af :-)

 

He he

 

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden