Ga naar inhoud
  • 0

Voetverlichting 3C inbouwen


Tarabass

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Isolatietape is prima mits het goed geplaatst is en de verbinding dewelke je gemaakt hebt en je inwikkelt goed gedaan is. Ook is er zo goed als geen verbruik op deze bedrading.

 

Krimpkous werkt wat mooier maar dan moet je inderdaad de pin losmaken of de bedrading doorknippen. Ik heb van de krimp kousjes met soldeertin erin. Dus krimpen en solderen in 1.

 

Wel heb je heel wat isolatietape gebruikt waardoor het verder afwerken wat lastiger is om het netjes eruit te laten zien. Als ik een verbinding moet maken zonder te moeten knippen gaat er altijd een stukje isolatietape rond en dan verder inwikkelen met textiel tape. Komt niks aan. wel steeds de aftakkingen vast solderen zodat je nette en solide verbinding hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx, Wulfke. Ik had het inderdaad allemaal wat netter kunnen doen, maar zoals je weet was dit de eerste keer. Al doende leert men. Ik vond ook dat ik de mechanische verbinding iets te dik gemaakt heb doordat ik net iets teveel had afgestript van de navi16 draad. Daardoor een vrij dikke knoop gemaakt. Samen met teveel tape wordt het redelijk snel een dikke knot. De volgende keer gaat het beter :mrgreen:

 

Het zal ook vast niet de laatste keer zijn dat ik bij het boordnet moet zijn, al zou ik natuurlijk niets aan mijn auto veranderen, dus ik hou het gewoon in de gaten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Tarabass Goed gedaan hoor. het begin is er, mijn eerste mods verdienen ook de hoofdprijs niet maar gaande weg wordt het steeds netter. Het ligt er ook een beetje aan hoe snel je tevreden ben en hoe handig dat je ben. Als je foto`s van anderen ziet denk je zo doe ik het ook de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Tarabass Goed gedaan hoor. het begin is er, mijn eerste mods verdienen ook de hoofdprijs niet maar gaande weg wordt het steeds netter. Het ligt er ook een beetje aan hoe snel je tevreden ben en hoe handig dat je ben. Als je foto`s van anderen ziet denk je zo doe ik het ook de volgende keer.

en zo is het. we moeten het allemaal leren en gaande weg door zelf te doen leer je het meest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gezien ik ook mn voet verlichting binnen heb, en mijn leds van Peter (@@navi16)

 

Gaan ook ik me hier aan wagen.

Duidelijk verhaal hier, en nog duidelijker schema.

 

Thx Guys, en ik hou jullie op de hoogte....

 

Al weet ik nog nie wanneer ik er mee gaat beginnen.... :mrgreen:

Ik hoop op het weekend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, kabelboompje en lampjes zijn klaar. Extra draad voorzien van stekkertjes en bij de boom getapet. Moet alleen nog het stekkertje voor in het boordnet (000 979 025E) regelen.

 

Lampjes vervangen voor de ledmodules van Navi

attachicon.gifIMAG1090.jpg

 

Stekkertjes gesoldeerd en even een tie-wrapje erom voor de zekerheid

attachicon.gifIMAG1089.jpg

 

Extra draad ook voorzien van stekkertjes en getapet met isolatietap

attachicon.gifIMAG1091.jpg

 

Als ik de plus van de navi leds in boordnet stekker b pin 12 steek, zijn de rode leds dan ook dimbaar? Of moet ik ze dan op de dimmer aansluiten? Wil het liefst dat ze meedimmen met de rest van de interieurverlichting als ik aan het wieltje draai :)

 

Hoe heb jij de leds in de behuizing gedaan/gesoldeerd?

Heb jij daar, of iemand anders ook nog fotos van?

 

Want mijn kabelboom is gereed, nu nog de oude lampjes uit de behuiizng halen, en de Navi16 leds erin, en solderen aan de pennen....

Maar hoe en wa solderen... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe heb jij de leds in de behuizing gedaan/gesoldeerd?

Heb jij daar, of iemand anders ook nog fotos van?

 

Want mijn kabelboom is gereed, nu nog de oude lampjes uit de behuiizng halen, en de Navi16 leds erin, en solderen aan de pennen....

Maar hoe en wa solderen... :mrgreen:

bij mij gingen de leds van navi er zo strak ik die zitten zo vast niks meer aan doen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij gingen de leds van navi er zo strak ik die zitten zo vast niks meer aan doen

 

Maar de pootjes van verlichting moeten die nie ergens op de led gesoldeerd worden dat ook die ook voeding krijgen van de stekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Want ik neem aan dat de leds niet aangestuurt word door alleen dat ene draadje van de leds af? Want dan heb ik de kabelboom toch niet meer nodig?

Had ik er ook geen draad bij hoeven te maken, maar gewoon een nieuwe "enkele" draad aan te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm ok...

Zal straks even gaan kijken dan....

 

en foto's maken...

 

Ik had hem van de week open dacht doen ik ook even maar zag het lampje zitten in een ijzer houdertje, wat er dus uit moet om mn led te kunnen plaatsen...

 

Maar had niet het idee dat de led dan nog contact maakt met de 2 pootjes waar de stekker op gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

65f2553650ee93dd4535ab24652b7912.jpg

 

Dit zijn de leds, ik heb begrepen dat de extra kabel die ik aan gebracht heb bij de kabelboom dat doe voor dat losse kabeltje is.

 

De rest zou de stekker moeten doen... maar ik zie niet echt de connectoren aansluiting maken met de stekker

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat losse kleine plaatje druk je in het klemmetje waar het gewone lampje eerst in zat. Dus grote plaatje onder het binnenwerk drukken en die kleine in de klem. Dan krijg je min en plus. Losse draadje hou je naar buiten als je het kapje weer terug drukt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat losse kleine plaatje druk je in het klemmetje waar het gewone lampje eerst in zat. Dus grote plaatje onder het binnenwerk drukken en die kleine in de klem. Dan krijg je min en plus. Losse draadje hou je naar buiten als je het kapje weer terug drukt :)

precies
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden