Ga naar inhoud
  • 0

Lengte kabel ivm DAB+ antenneversterker plaatsen


Tarabass

Vraag

Ik wil de FM antenneversterker van mijn Passat 3C5 vervangen voor een exemplaar met én FM én DAB+. Dat betekent dat ik een extra kabel moet trekken van de C-stijl naar de radio. Iemand enig idee wat de lengte moet zijn van deze kabel? Ik heb zelf gezocht, maar kan het nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil de FM antenneversterker van mijn Passat 3C5 vervangen voor een exemplaar met én FM én DAB+. Dat betekent dat ik een extra kabel moet trekken van de C-stijl naar de radio. Iemand enig idee wat de lengte moet zijn van deze kabel? Ik heb zelf gezocht, maar kan het nergens vinden.

meten is weten Peter @@Tarabass maar denk dat je met 3.5 meter aardig weg komt

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik begrijp dat ik het kan meten. Moet ik wel weten hoe hij ongeveer loopt. Of ik haal alles los, de FM kabel eruit, meten en alles weer erin. Maar dat is een buts werk..

 

Zo'n fm-kabel heeft vast een nummer en is waarschijnlijk wel los te krijgen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe lang die is aan de hand van een catalogus ofzo. Ik kon het niet vinden in Etka :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ik begrijp dat ik het kan meten. Moet ik wel weten hoe hij ongeveer loopt. Of ik haal alles los, de FM kabel eruit, meten en alles weer erin. Maar dat is een buts werk..

 

Zo'n fm-kabel heeft vast een nummer en is waarschijnlijk wel los te krijgen. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe lang die is aan de hand van een catalogus ofzo. Ik kon het niet vinden in Etka :(

Rechter C stijl  terhoogte midden achterste raam en dan naar beneden langs je achterdeur, voordeur, Handschoenenkastje en dan nog 50 cm erbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat vind ik wel een hele directe vraag eigenlijk. Maar nee, hij zit er niet in..

 

Ik wil een kabel laten maken op maat, met de juiste zwarte fakra stekkers. En dat kan op de centimeter nauwkeurig. Gaat wel even duren ben ik bang. Voor deze mod (is het een mod?) wil ik eerst de rns en alles aan de praat hebben, dus heb nog even om voor te bereiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ipv de universele (zo begreep ik later) waterblauwe kabel, wilde ik toch een kabel met zwarte stekkers. Ik heb een kabel laten maken in China. Ja, spullen maken op request doen ze ook al :P

 

6M coax met aan beide kanten female FAKRA A stekkers.

post-24177-0-52747700-1493055370_thumb.jpg

 

Nu heb ik de kabel en de versterker en kan het modden beginnen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als eerst bestaan er geen domme vragen

 

Ten tweede als je een 1T0 035 686 (A,B enz) is het een DAB toestel.

 

Is het een 1T0 035 680 xxx dan is het de gewone RNS 510 zonder DAB

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als eerst bestaan er geen domme vragen

Ten tweede als je een 1T0 035 686 (A,B enz) is het een DAB toestel.

Is het een 1T0 035 680 xxx dan is het de gewone RNS 510 zonder DAB

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

@@rusty1977

En ten 3de

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is ook visueel te zien achter op de RNS. Als een RNS een zwarte FAKRA input heeft is dat DAB+. Het moet dus fysiek aanwezig zijn, en is niet iets wat je aan kan sluiten of in kan schakelen.

 

post-24177-0-07193900-1493112874_thumb.jpg

 

Op dit plaatje zie je de witte stekkers (fm/am), de blauwe stekker (gps) en de zwarte stekker (dab+).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit was ook een optie geweest maar je hebt helaas de antenne al.

https://www.kufatec.de/shop/en/DAB-/-DAB-Tuner/Retrofit-kit-DAB-/-DAB-antenna-module

 

@@wulfke Ik zie bij deze link geen Passat 3C staan, welke versie zou ik moeten hebben voor mijn passie variant?

 

Heb een Android radio en gebruik nu een raamplakantenne, maar die ontvangst is echt ruk.

Afgelopen week in een ander auto gereden met DAB+ en daar had ik zelfs tot ver in Belgie gewoon prima DAB ontvangst van de nederlandse zenders.

 

Dus een dezer dagen wil ik de antenne gaan 'upgraden' naar deze oem oplossing (als de auto verder geen kuren meer gaat geven....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of er verder nog een antenne aan deze module moet komen ofzo of dat deze module al de antenne is. Misschien hetzelfde principe als de AM en FM antenne dat ze via een extra draadje in de ruit zo de DAB signalen opvangen. Als dit zo is dan ga je het niet zomaar kunnen aansluiten in de 3C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@rusty1977

En ten 3de

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Dank je wel @@BARRY_TDI ik zal snel een paar foto's maken en mezelf voorstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden