Ga naar inhoud
  • 0

Chromen raamschakelaars


master

Vraag

Beste vrienden.

 

Ik zie dat een aantal chromen raamschekaalrs hebben in hun 3bg. Wilde ik ook heel.graag dus heb een 10 pins chromenschakelaar gekocht via ebay DE. Wel eerst gecheckt met mijn huidige schakelaar want je hebt een 9 pins en een 10 pins schakelaar. Ik heb een 10 pins er in zitten.

Alleen de chromen schakelaar doet niks. Het enige dat werkt en waar de verlichting van werkt is de deur ontgrendel/vergrendel knop. De kinderslot en raamknoppen werken niet en verlichting brand ook niet.

Contact opgenomen met verkoper en die heeft een nieuwe gestuurd. Ook deze heeft het zelfde probleem.

Iemand een idee want het probleem kan zijn? Kan wel schakelaars blijvem kopen maar is niet de bedoeling dat ik een eigen voorraad ga krijgen ????

Heb er nu 2 liggen die allebei niks doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit maar misschien is het mogelijk van bij de nieuwe schakel unit het bedien deel eraf te wippen en te wisselen met het bedien deel van de oude schakelaar.

Tenzij ze intern (qua switch bediening) verschillend zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de oude schakelaar er weer op zet en alles doet het wel dan heb je waarschijnlijk de verkeerde verkoper / verkeerde schakelaar.

De oude doet het. Reden van het kopen van ee nieuwe is dat de kinderknopje voor de achterramen niet goed is.

Hoeveel verschillende 10 pins schakelaars zijn er dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit maar misschien is het mogelijk van bij de nieuwe schakel unit het bedien deel eraf te wippen en te wisselen met het bedien deel van de oude schakelaar.

Tenzij ze intern (qua switch bediening) verschillend zijn natuurlijk.

Het is niet alleen de looks dat de reden is. De vergrendel knop voor de achterramen springt bij de lichtste aanraak omhoog. Vandaar dat ik meteen een chromen wilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok die reden wist ik niet, kon enkel afleiden dat het om het chroom randje ging. Helaas zal het dan niet werken.

 

Deze dan ?

https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/overig/volkswagen-chroom-raamschakelaar-3b-3bg-279686754.html

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok die reden wist ik niet, kon enkel afleiden dat het om het chroom randje ging. Helaas zal het dan niet werken.

 

Deze dan ?

https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/overig/volkswagen-chroom-raamschakelaar-3b-3bg-279686754.html

Misschien moet ik de oude en een nieuwe maar open maken en kijken of er verschil zit in de print platen. Ik ga niet meer het risico nemen door nog 1 te kopen. Straks heb ik er 3 liggen die niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De oroginele zonder chroom ziet er een beetje zielig uit. ????

Chroom is mooier. Maar dan moet tankklep knopje ook chroom worden.

Is het een optie om de printplaat over te zetten. Weet niet of iemand dit al eens geprobeerd heeft.

Dan weet ik zeker dat het gaat werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat geeft mij de garantie dat die van Ali wel goed is. Waar halen die Duitsers het dan vandaan? Lijkt mij ook uit China. Ik zeg het nog maar een keer. Heb een 10 pins schakelaar en al 2x een 10 pins schakelaar gekocht met allebei hey zelfde probleem.

Als iemand er 1 van Ali in zijn 3bg heeft dat werkt dan zie ik graag een link er naar toe. Op Ali zie je door de bomen het bos niet meer.

 

Weet iemand wat het verschil is tussen de 9 pins en 10 pins?

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dingen kosten een tientje op AliExpress. Als je zoekt voor Passat B5 dan heb je gewoon de goeie.

 

Daar wil ik wel een link van, want een beetje set (compleet met tankklep etc) kost toch gauw een paar tientjes.

Alleen de deur master schakelaar kost inderdaad minder dan 10euro. Maar ja dat is geen gezicht toch ? Of alle schakelaars of oem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden