Ga naar inhoud
  • 0

Passat start niet meer...


vw_passat_driver

Vraag

Ik ben al heel mijn 'leven' een grote VW fan (We hebben er 3 onze Passat, een Vento en een kever :wink:  )

 

Ik ben nieuw hier sinds deze avond omdat we een probleem hebben met onze Passat Break 1.6 tdi

 

Wij hebben onze Passat nu 2 jaar maar deze avond liep het mis toen mijn Vriendin naar huis wou van haar werk startte de Passat niet meer

 

De startmotor gaat over (volgens mij ging hij zeer rap over) het gloeilampje pinkt en er ging een uitroepingsteken aan op het dashboard maar de motor slaat niet aan 

 

Tank is meer of halfvol en de wagen had deze namiddag nog gereden en niets aan gevoelt 

 

Iemand dit al mee gemaakt ?? 

 

Alvast bedankt  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hoeveel extra capaciteit moet je op de loonlijst hebben staan dan voor enkele storingen?

Als ik 3 auto's doe op een dag en krijg er een auto bij zoals deze, moet ik dan de andere auto's laten staan?

Afraffelen? Of moet ik een extra kracht inhuren 5 dagen per week om dan zelf even een moeilijk iets te gaan diagnoseren.. ik weet nl nooit wanneer er een storing komt.. of moet ik maar 1 auto inplannen per dag en de rest van de dag gaan zitten wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom klus ik er ook zelf aan: heb ik kans dat je het zelf nog kunt oplossen omdat je de auto kent, of minstens kan diagnostiseren en voor de juiste reparatie wat in laten plannen :angel:Niet dat ik vind dat iedereen dat moet doen, maar het is wel praktisch

Paar jaar terug 1 dag voor de vakantie een kapotte homokineethoes gevonden bij het poetsen. Kon ik toch op vakantie ermee.

Ook heel fijn dat je op dit forum wat kunt vragen, en andere mensen weer verder helpen. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, de grotere garages waar 10 man rondloopt heeft geen 1 man over voor dit soort zaken. Heb het niet over de kleine garages. Mijn auto heeft 3 weken bij een dealer gestaan voordat er tijd voor was. Ik ben zelf dierenarts maar als er een "storing" tussendoor komt zal er toch echt even tandje harder gewerkt moeten worden om de storing dezelfde dag op te lossen ook al is het geen spoed en dan hoeft de rest niet afgeraffeld te worden. Stukje service en klantenbinding heet dat wat ik erg mis bij de grote garages.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, de grotere garages waar 10 man rondloopt heeft geen 1 man over voor dit soort zaken. Heb het niet over de kleine garages. Mijn auto heeft 3 weken bij een dealer gestaan voordat er tijd voor was. Ik ben zelf dierenarts maar als er een "storing" tussendoor komt zal er toch echt even tandje harder gewerkt moeten worden om de storing dezelfde dag op te lossen ook al is het geen spoed en dan hoeft de rest niet afgeraffeld te worden. Stukje service en klantenbinding heet dat wat ik erg mis bij de grote garages.

Ik zou zeggen ga is mee werken in een garage, valt vies tegen hoeveel tijd je soms hebt. Een storing is niet altijd snel gevonden, zoals de meeste mensen denken computer eraan en je weet toch wat er stuk is, zo werkt het helaas voor 90% niet. En als er gepland werk staat, dat moet eerst af en ook dat kan tegenzitten. En voor een kwartiertje einde van de dag nog ff storing gaan zoeken schiet ook niet op en moet je soms geduld hebben, alleen dat ontbreekt er tegenwoordig aan, iedereen vind zich het belangrijkste. En je gaat ook niet elke dag overwerken om iedereen tevreden te houden.

 

En service kan je heel ruim nemen, banden oppompen is ook service, of oliepeilen. Als ik bezig ben met een klant en die wacht erop wil ik best me pauze uitstellen zodat de beste man of vrouw eerder kan vertrekken, maar er zijn grenzen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou zeggen ga is mee werken in een garage, valt vies tegen hoeveel tijd je soms hebt. Een storing is niet altijd snel gevonden, zoals de meeste mensen denken computer eraan en je weet toch wat er stuk is, zo werkt het helaas voor 90% niet. En als er gepland werk staat, dat moet eerst af en ook dat kan tegenzitten. En voor een kwartiertje einde van de dag nog ff storing gaan zoeken schiet ook niet op en moet je soms geduld hebben, alleen dat ontbreekt er tegenwoordig aan, iedereen vind zich het belangrijkste. En je gaat ook niet elke dag overwerken om iedereen tevreden te houden.

 

En service kan je heel ruim nemen, banden oppompen is ook service, of oliepeilen. Als ik bezig ben met een klant en die wacht erop wil ik best me pauze uitstellen zodat de beste man of vrouw eerder kan vertrekken, maar er zijn grenzen!

Zomaar ff geinteresseerd. Ook werkzaam s monteur, bij een autogarage of anderzijds werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind dat wel een hele makkelijke diagnose... waarop baseren ze dat ie stuk is, en wat is de oorzaak? Zat er water in? Ik denk dat het wat anders is dan de computer.., OK het komt wel eens voor, maar nooit zo ineens dat ie niet meer aan slaat.

Vaak heb je van te voren al vreemde storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Indien je motor ecu kapot is, das dus de vraag, kun je vrij goedkoop een 2e hands vinden op Ebay e.d. 
Zelf de mijne ooit eens 'opgeblazen'  :bash:  en voor ~200 euro een andere gekocht en erin gezet.

 

Hoeft niet eens van Passat , of zelfde type nr, als de hardware versie maar wel exact gelijk is.

Wat wel belangrijk is dat je iemand moet vinden met de juiste tools, die de immo uit je originele ecu kan lezen en schrijven naar de donor.

Dat gaat de dealer niet voor je kunnen doen. Zij kunnen alleen een "nieuwe" erin zetten en inleren.

 

Gr. Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit bij mijn 3AA 1,6 tdi ook gehad.

Ben zelf toch redelijk handig maar kon het probleem toen niet vinden.

De auto is toen naar VAG techniek gegaan.

Daar bleek dat er in de kabelboom naar de ECU een draadbreuk zat, en dit was ergens onder de accubak.

Dat is toen gerepareerd en alles werkte weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit bij mijn 3AA 1,6 tdi ook gehad.

...

Daar bleek dat er in de kabelboom naar de ECU een draadbreuk zat, en dit was ergens onder de accubak.

Dat is toen gerepareerd en alles werkte weer.

@vw_passat_driver Precies, zo iets denk ik ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vw_passat_driver Precies, zo iets denk ik ook

Ja en toch is het waar vrees ik, er zat blijkbaar vocht in de doos door een barstje 

 

Hoe die er geraakt is blijft een misterie maar toch moet onze passat herstelt worden want mijn vrouwtje mist hem en ook moet ze nu met mijn Vento rijden en dat is een 1.8 benzine en ze werkt verder dan ik dus de benzine is toch nog altijd duurder dan diesel :)

Gelukkig geraak ik altijd met een collega op het werk 

 

Nu zijn ze dus opzoek naar een 2dehands computerdoos hopelijk duurt dit geen weken meer ...

 

Een herstelling die ik liever niet had moeten doen aan onze passat maarja ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en toch is het waar vrees ik, er zat blijkbaar vocht in de doos door een barstje 

 

Hoe die er geraakt is blijft een misterie maar toch moet onze passat herstelt worden want mijn vrouwtje mist hem en ook moet ze nu met mijn Vento rijden en dat is een 1.8 benzine en ze werkt verder dan ik dus de benzine is toch nog altijd duurder dan diesel :)

Gelukkig geraak ik altijd met een collega op het werk 

 

Nu zijn ze dus opzoek naar een 2dehands computerdoos hopelijk duurt dit geen weken meer ...

 

Een herstelling die ik liever niet had moeten doen aan onze passat maarja ....

Volgens mij moet de ECU aangemeld worden bij de fabriek.(Info van VAGtechniek)

Dus je kan wel een gebruikte pakken maar het moet wel een eerlijke zijn zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub: inderdaad het is een metalen ding !

 

Het sleept nu al 2weken aan dus gisteren heb ik zelf actie ondernomen en naar de vw garage gereden 

 

Eenmaal de man in kwestie gevonden die er aan "gewerkt" had en mijn ECU doos te zien gekregen 

 

Er stond dus een hoekje een beetje omhoog geplooid 

 

We hebben hem dan eens open gedaan (hij is toch defect dus wat kon het nog kwaad) 

 

Geen grote "waterschade" te bespeuren geen groen aanslag of dergelijke 

 

Ik had de dag ervoor een bedrijf gevonden die ECU's kan herstellen en contact opgenomen met hun, de man was eerlijk waterschade is niet altijd te herstellen (wat logisch is bij elektronica volgens mij ..)

 

Ik mocht hem opsturen naar hun en ze gaan hem bekijken voor een vast bedrag van 35 euro 

Mocht hij te herstellen vallen zou me dit +- 200 euro kosten (indien hij nog niet werkt nemen ze alle kosten op hun behalve die 35 euro natuurlijk) 

 

Dus zeker het proberen waard want een nieuwe kost 1600 euro !!!!

 

Maandag komt hij aan bij dat bedrijf hopelijk rap nieuws !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden