Ga naar inhoud
  • 0

Vermogen 1.4 TSI Eco-fuel (CNG)


Jonas

Vraag

Beste Medeforum'ers,

 

Ik ben nieuw hier : ). Jonas, Belg en recent in het bezit van een Passat Variant 1.4 TSI op CNG. Voorzien van spatlappen voor en achter, interieurverwarming en motorverwarming. En zeker niet onbelangrijk, een dash-cam : )

 

Nu had ik enkele vraagjes, waaronder 1 met betrekking op de motor.

- Op papier heeft de motor 150 Pk, echter voel dit niet zo aan. Is het mogelijk dat de motor in een soort mapping staat die het vermogen afremt? Niet dat ik persé die 150 pk moet hebben, maar vroeg het me af : ).

- Bij het contact waar ik de sleutel moet inschuiven, staat er start/stop. Is het mogelijk dat dit uitgeschakeld is, of wil dit niet zeggen dat de wagen een start/stop functie heeft.

- Misschien een vraag met een simpel antwoord, maar is het mogelijk om de voorste ruitenwissers omhoog te zetten? Deze botsen nl tegen mijn motorkap als ik dit probeer. En gezien de ruitenwissermotor steeds naar ruststand gaat als ik de wagen af leg, lukt het me niet op deze omhoog te zetten...

- ErWin, hebben jullie al ervaring met downloaden en gebruik hiervan? Spreekt me wel aan om aan te kopen. Ik vind nl niet veel over 1.4 eco-fuel

- Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid is om je spiegels te laten inklappen als je de deuren op slot doet. Is dit iets software matig of komt er ook wat extra hardware aan te pas?

- Je kan de auto ook eens kort laten trompen als je hem op slot doet, zelfde vraag: Enkel software of ook hardware (zou nl handig zijn als ik de wagen niet makkelijk terug vindt in een parkeergarage)

 

Sorry voor de vele vragen, maar ik beloof dat ik ook mijn bijdrage zal leveren ; ).

 

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

- 150pk moet je wel vernemen, of je moet uit een 200pk auto komen..

- volgens mij druk je die sleutel in om te starten en nogmaals in om te stoppen, dus dat betekend dat denk ik

- auto op contact en weer van contact af en dan even de ruitenwisserhendel bedienen(of misschien wel via je boordcomputer in servicestand zetten.)

- ecofuel is een gewone TSI alleen op gas..

- is volgens mij wel te programmeren, ik ga het binnenkort even testen.

- dat is mogelijk dmv vagcom/vcds

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Start/stop bij de sleutel betekent zelf starten en laten stoppen van de motor. Als je start/stop op je auto hebt dan zit er ook een knopje naast de pook om het start/stop systeem uit te schakelen.

 

Ruitenwissers omhoog moet je maar net weten. Contact uit en dan even de hendel voor de ruitenwissers naar beneden bewegen. De ruitenwissers gaan dan helemaal omhoog. Dit werkt niet als de motorkap geopend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- 150pk moet je wel vernemen, of je moet uit een 200pk auto komen..

- volgens mij druk je die sleutel in om te starten en nogmaals in om te stoppen, dus dat betekend dat denk ik

- auto op contact en weer van contact af en dan even de ruitenwisserhendel bedienen(of misschien wel via je boordcomputer in servicestand zetten.)

- ecofuel is een gewone TSI alleen op gas..

- is volgens mij wel te programmeren, ik ga het binnenkort even testen.

- dat is mogelijk dmv vagcom/vcds

Alvast bedankt voor je antwoorden! Persoonlijk vind ik dat de Astra (87pk) van mijn vriendin beter accelereert dan mijn Passat. Er zal wel wat verschil in gewicht zijn, maar moet toch te compenseren zijn door het vermogen? Dus mijn wagen is geen start/stop, hoeft niet voor mij : ). Voor de  ruitenwissers zal ik het even proberen, goede tip! Is het niet zo dat een ecofuel andere olie nodig heeft? Heeft volgens mij meer vermogen dan een gewone 1.4 TSI, heb ik me toch laten vertellen.

 

Start/stop bij de sleutel betekent zelf starten en laten stoppen van de motor. Als je start/stop op je auto hebt dan zit er ook een knopje naast de pook om het start/stop systeem uit te schakelen.

 

Ruitenwissers omhoog moet je maar net weten. Contact uit en dan even de hendel voor de ruitenwissers naar beneden bewegen. De ruitenwissers gaan dan helemaal omhoog. Dit werkt niet als de motorkap geopend is.

Bedankt! Geen start/stop dus. Ik probeer het dadelijk even!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden