Ga naar inhoud
  • 0

Welke remblokken voor 2.0BlueTdi uit 2009 ?


PassatBlueTDI2.0

Vraag

Hallo,

 

Ik zag vanmorgen dat mijn remblokken rechtsachter bijna versleten zijn ....Deze slijten relatief snel (30.000km ?). Heb het idee dat de zuigers blijven hangen of zo. Links achter is nog een stuk dikker....

 

Heb rechts achter al eens ijzer op ijzer gehad vorig jaar waardoor er wat groeven in de schijf zijn gekomen :-(

De remblokken zaten er toen pas net op. Leek wel of het hele gedeelte met sintermetaal los was gekomen (en compleet weg was!)....

 

Anyway,.... Ik zit nu op mijn werk en weet niet meer welke blokken ik toen had...

 

Kan iemand dat opzoeken met mijn VIN nummer ? Ik heb achter massieve remschijven.

Mijn VIN = WVWZZZ3CZ9E133160

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

 

Groeten,

Paul

 

 

post-20842-0-31922100-1482927604_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het kan ook zijn dat de blokken te klein zijn, toen ik de blokken verving ( besteld bij Auto Haas ) zat de roest rand er ook al, en de hele remschoen was gebruikt qua oppervlak. Maar moet feb weer voor de APK en dan zien we het wel.

Het is ook nog geen APK afkeur! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update...

 

De remblokken zijn inmiddels vervangen en passen goed... So far so good...

 

Een dag na vervanging heb ik echter een foutmelding m.b.t. de EPB / Electronic Parking Brake rechts achter. :sad:

Bij het openen van de EPB hebben we een kabeltje met sigarettenaansteker-stekker gebruikt om de remklauw te openen (tip die op problemcar stond)

 

Bij de eerste rit naar huis gaf de auto nog geen foutcode, maar de dag erop wel... Ik kan deze met VCDS niet wissen (want komt steeds weer terug).

Ook nadat ik de accupolen 20 seconden los had gehaald krijg ik de foutcode niet gewist...

 

Ik lees op internet van alles over opnieuw software laden in de regelunit ivm gevoeligheid voor lage accuspanning (we hadden geen acculader aan de accu hangen bij het wisselen van de blokken)

 

Van het weekend nog maar eens de connector en bekabeling goed controleren. Ik hoop niet dat het de motor is of de regelunit..

 

Iemand ervaring met deze problemen na wisselen van remblokken ?

 

Keep you posted...

 

 

 

 

 

 

 

 

post-20842-0-89752300-1483543076_thumb.png

post-20842-0-55267200-1483543105_thumb.jpg

post-20842-0-27097200-1483543117_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden