Ga naar inhoud
  • 0

Welke remblokken voor 2.0BlueTdi uit 2009 ?


PassatBlueTDI2.0

Vraag

Hallo,

 

Ik zag vanmorgen dat mijn remblokken rechtsachter bijna versleten zijn ....Deze slijten relatief snel (30.000km ?). Heb het idee dat de zuigers blijven hangen of zo. Links achter is nog een stuk dikker....

 

Heb rechts achter al eens ijzer op ijzer gehad vorig jaar waardoor er wat groeven in de schijf zijn gekomen :-(

De remblokken zaten er toen pas net op. Leek wel of het hele gedeelte met sintermetaal los was gekomen (en compleet weg was!)....

 

Anyway,.... Ik zit nu op mijn werk en weet niet meer welke blokken ik toen had...

 

Kan iemand dat opzoeken met mijn VIN nummer ? Ik heb achter massieve remschijven.

Mijn VIN = WVWZZZ3CZ9E133160

 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

 

Groeten,

Paul

 

 

post-20842-0-31922100-1482927604_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Na wat onderzoek krijg ik op verschillende auto onderdelen websites steeds 2 verschillende partnummers van TRW, maar ik kan de verschillen niet zo goed zien.

Lijkt er op dat de TRW GDB1622 voor remmen met "PR = 1KU" bedoeld zijn en de TRW GDB1763 voor remmen met "PR = 1KW".

 

Aangezien ik de auto nooit bij een dealer breng willen ze mij niet verder helpen met een OEM part nummer of iets dergelijks... :-(

 

Hoop dat ik er achter komt. Scheelt toch 30 euro (mister auto vs dealer "ECO" type remblokken)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Diver. Thanks !

Hoe zie jij die verschillende opties dan in ETKA ?

 

Als ik op mister-auto het OEM partno. uit het ETKA scherm zoek kom ik uit bij de TRW GDB1622

(http://www.mister-auto.nl/fl/search_s_refoem_3C0698451D.html).

 

Maar bij carpartsdirect.nl geeft ie aan dat dat type GDB1622 voor schijfdiameter 310mm is (http://www.carpartsdirect.nl/volkswagen/passat-vi-variant/auto-onderdelen/remmen/remmen/remblokken-remschijven/). Ik weet dat ik het kleine type remschijf heb (massief, 285mm).

 

Volgens hun website zou ik dan de GDB1763 moeten hebben. Er zit dus verschil tussen het advies van mister-auto en carpartsdirect  :blink2:

 

Ik zie wat tekeningetjes op de sites dus bij demontage zal het wel duidelijk worden, maar wil graag zeker de goede vandaag al bestellen...

 

Allebei de types bestellen is ook zowat...

 

Op www.trwaftermarket.com zie ik nog dat TRW GDB1622 voor remmen met "PR = 1KU" bedoeld zijn en de TRW GDB1763 voor remmen met "PR = 1KW". Maar daar lijkt geen verschil in diameter tussen te zitten ??

 

Hoe zou ik meer zekerheid kunnen krijgen ? Heb inmiddels ook afbeeldingen van de doosjes gegoogled. Op het label staat helaas mijn type auto niet (bij beide part no's)..

 

post-20842-0-29157900-1482935554_thumb.jpg

 
aangepast door PassatBlueTDI2.0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Vinniepilon,

Ja, ik weet dat ik beter de remschijven achter kan vervangen (al is het maar vanwege de groeven in de schijf). De kilometer stand is inmiddels 189000 en ik wil er eigenlijk nog wel een tijdje mee doen...(als ik bij de apk volgend jaar tenminste geen gezeik krijg met mijn "verdwenen" roetfilter, maar da's een ander thema  :wink: ).

 

We zullen de remklauw en motor eens goed bekijken en gangbaar maken. Zowie zo ga ik de elektrische handrem maar eens zo min mogelijk gebruiken denk ik...

 

Hoe zie jij precies dat de remblok niet goed draagt ? Zit ie scheef of zo ? 1 cm "missen" aan de bovenkant zou niet moeten kunnen toch ?. 

(ik ben zelf geen techneut dus dit kan een "domme" vraag zijn  :mrgreen: ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

Ik ontdek niet veel verschil de eerste 2 plaatjes (beeldtafel nummer is anders, beiden zijn 282mm diameter schijven).

eerste plaatje is meen ik 1KU remtype en de 2e is 1KW.

 

De 3e afbeelding is als het goed is "2EA" type en die is inderdaad 310mm geventileerd.

 

Gekke is nu dat https://www.trwaftermarket.com aangeeft dat de GDB1622 voor remtype 1KU is en de GDB1763 voor de 1KW.

Ik weet nu nog steeds niet wat voor type rem ik heb want zowel de 1KU als de 1KW zijn 282 mm diameter.

 

Nog niet zo makkelijk allemaal haha... :twisted:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is ook iets wat de dealer meestal weet, je moet in ieder geval blokken uit een van de bovenste 2 plaatjes hebben. Heb zelf de nummers nog niet met elkaar vergeleken, maar kan dus zijn dat ze het zelfde zijn. Aangezien ze ook over die 320 mm blijven zeuren is dat bij mister auto en de rest ook niet kunnen zien wat er onder zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Diver,

Vraag me af of die dealer dat weet. Niet op basis van het VIN nummer in ieder geval. Alleen als ze de auto kennen misschien (bij mij niet het geval).

Het gekke is nu dat er tegenstrijdige info wordt gegeven wat dus betekend dat het "trial en error" voor mij gaat worden..

 

1. mister auto zegt GDB1622 is compatible met 3C0698451C en D (C=310mm en D is 282mm ???)

2. carpartsdirect zegt GDB1622 is voor 310mm

3 www.trwaftermarket.com zegt GDB1622 is voor 1KU (282mm), GDB1763 is voor 1KW (is ook 282mm). Wat er op 310mm moet kan ik niet vinden op die site

4. Het verschil tussen 1KU en 1KW (beiden 282mm) is vooralsnog onduidelijk ook wat er bij mijn auto op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dieseltje : thanks, maar ik had al een gok genomen inmiddels en TRW GDB1622 besteld bij Mister-auto.. Ik wacht dat even af...

 

@@wulfke: Thanks ! dat is een handige site. Ik zie in ieder geval dat ze voor zowel 1KU als 1KW dezelfde blokken adviseren (zelfde bestelnummer).

Heb op mijn stikker gekeken, maar daar vind ik dan weer geen code die ik herken (1KU, 1KW  :blink2: )..

zie plaatje... mijn service stikker.

 

 

post-20842-0-50809400-1482943741_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

Nog steeds een verschil tussen advies van misterauto en carpartsdirect / trwaftermarket...

 

Heb al blokken besteld bij Misterauto omdat ik daar altijd bestel en de info op carpartsdirect gewoon niet kan kloppen...

 

Ben nog aan het zoeken of er wel een verschil is tussen 1KU en 1KW (volgens trwafermarket dus wel want ze hebben voor beide types een ander artikelnummer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver. Mijn schijven zijn van onder na boven glad geremd, dus het hele oppervlak wordt gebruikt om te remmen. Als je goed naar je remblok kijkt, zie je dat ie niet mooi glad is. Vaak word er weinig naar remmen gekeken en zolang er voldoende voering opzit is het goed. Het betekent dat de remschijf aan het wegrotten is daar. Advies is remmen reinigen en nieuwe blokken en schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan ook zijn dat de blokken te klein zijn, toen ik de blokken verving ( besteld bij Auto Haas ) zat de roest rand er ook al, en de hele remschoen was gebruikt qua oppervlak. Maar moet feb weer voor de APK en dan zien we het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden