Ga naar inhoud

Verwijder de afwateringspluggen onder accu/servo-Advies VW !


LvR

Aanbevolen berichten

Zojuist op http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... 10&t=71198 gelezen: - VW adviseert (bericht 51B8) de 2 afwateringspluggen onder accu en servo ivm verstoppingsgevaar, m.a.g. water in interieur, te verwijderen. In Dld worden de VW Passat eigenaren persoonlijk aangeschreven/opgeroepen om eea te laten doen.

-er dient ook (bericht 34D2) een een kleine strip aangebracht worden bij de versnellingsbakkoepel (vrij vertaald) om de koppeling te beschermen tegen opspattend water. Zie hiervoor ook: http://www.passatplus.de/umbauten/aktion34d2/index.htm

Morgen die onderdelen maar even bestellen: strip: 012 301 387 A

M6 bout: N 902 809 01

sticker (??) 000 010 006 Kosten totaal (Dld) 3,44 euri. Daar heb ik Pon niet voor nodig(!)

 

 

Weten jullie hier al van? Al bericht van VW ontvangen? IK in ieder geval niet.......!

 

 

Verfasst am: 15.09.2007 - 12:34 Titel: Feldaktion: Wasserkasten, Getriebeblech, ...

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Übersicht:

34D2 - Spritzschutzblech fürs Getriebe

51B8 - Ablauftüllen im Wasserkasten

 

-----------------------------------------------------------

 

 

Es gibt eine neue Feldaktion 51B8 diese betrifft alle 3B & 3BG Modelle.

 

Grund dafür sind immer wieder ansammelnde Blätter, Sand, dadurch kann es zu einer Verstopfung der Tüllen unter der Batterie und Bremskraftverstärkers kommen. Weiterhin dringt Wasser in den Innenraum ein, was hohe Kosten verursacht denn sämtliche Geber und Steuergeräte unter dem Teppich bekommen einen Wasserschaden.

 

VW führt bei der Aktion folgende Dinge aus.

 

Batterie ausbauen

Batteriehalter ausbauen

Wasserkasten reinigen

beide Tüllen werden entfernt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hi,

 

ich bin heute von angeschrieben worden, daß ich zur Aktion 51B8 Wasserkasten bei Ihm vorbeischauen soll.

Adresse kann er nur aus der Sicherheitsgurt Aktion haben, ansonsten kauf ich nur die Ersatzteile dort und mach alles selber.

 

Eigentlich hab ich keine große Lust, daß die mir da Gummitüllen rausmachen. Wie sieht es unter den Tüllen aus, kommt da das unlackierte Blech raus

Dass da keine Verstopfung vorliegt schau ich sowieso beim Service nach.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze (VW) hebben de Passat boards dus goed gevolgd; ja, als het kalf verdronken is.......(letterlijk).

 

Trouwens die plug onder de servo kan je niet eventjes er uit wippen; er loopt een klein metalen leidinkje door; je moet die plug daar dus inknippen/insnijden en dan kan je hem verwijderen. "Been there, done that".

 

NB/ onder die pluggen was gelukkig geen roest te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat er ook geregeld water in.

 

Nu controleer ik dat geregeld en prik even met een metalen pinnetje (kan ook met b.v. ballpoint) even het gaatje door onder de servo.

dan loopt het water er idd uit.

 

Maar die onder de accu kan ik niet zomar even doorprikken.

 

Nu is mijn vraag; maakt dit niet uit omdat het 1 compartiment is of zijn dit 2 compartimenten zodat je ze beiden moet doorprikken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW adviseert (bericht 51B8) de 2 afwateringspluggen onder accu en servo ivm verstoppingsgevaar, m.a.g. water in interieur, te verwijderen. In Dld worden de VW Passat eigenaren persoonlijk aangeschreven/opgeroepen om eea te laten doen. <...> Weten jullie hier al van? Al bericht van VW ontvangen? IK in ieder geval niet.......!

 

Hier ook niks (qua bericht dan, water genoeg in de bakken :shock: ).

 

Nee nog niets van gehoord.

Weet ook niet wat Pon hier mee doet. Zij als importeur moet zoiets versturen. <...>

 

Als er echt een terugroepactie is wel. Maar uit diezelfde draad begreep ik eigenlijk dat het een actiepunt is voor de dealers, om wanneer een auto binnenkomt voor een beurt, deze modificaties uit te voeren. Die van mij gaat volgende week, dus even dit berichtje uitgeprint. LvR: thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is m.i ook bedoeld als actiepunt; wel wat laat....... :cry: Ze zullen hier wel weer van niets weten; dus poot stijf houden Arjen.

 

Ik heb nog wat foto's gemaakt; niet de beste, maar er was te weinig licht, ondanks bijlichten.

 

Voor het verwijderen van de servoplug heb je wat geduld nodig, omdat er een remleiding doorheen loopt. Met zo een lang/dun Stanleymesje in een houder (liefst zo lang mogelijk) moet je het rubber rond die leiding insnijden. anders krijg je die plug er niet uit. Eventjes kapottrekken gaat ook niet; het rubber is te sterk/flexibel EN je kunt ook niet TE veel krachtzetten ivm de remleiding die er doorheen loopt.

 

NB(1) - om de accuplug te verwijderen moet je de accuhouder/bak verwijderen (3x moeren) Op de foto's is die houder er dus uit.

NB(2) - het niveauverschil tussen accu-, en servo-compartiment bedraagt ongeveer 2cm

NB(3) - Als ik alles schoongemaakt heb, spay ik die hele ruimte met blanke superwax van Valvoline (bij Brezan te koop); weet ik zeker dat het daar nooit kan gaan roesten. Die spray droogt aardig op en blijft niet pikkerig; itt de 3M wax

post-2344-1423822307,5407_thumb.jpg

post-2344-1423822307,6344_thumb.jpg

post-2344-1423822307,7438_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste foto even gedraaid om te voorkomen dat op 27 oktober iedereen zijn hoofd dwars op zijn nek heeft staan :-)

 

Het blauwe deel is de remservo (oftewel rembekrachtiger), het rode deel daaronder is één van de pluggen. Met ingebouwde accu is deze (bij mij in elk geval) niet te zien en ook niet op de tast bereikbaar.

post-3807-1423822307,8063_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent handiger dan ik met de pc......... :embarassed: IN dat rode deel ZAT dus de plug.

 

Nee, met ingebouwde accu EN met de plaat/bak waar die in staat, kan je niet bij de "'accuplug"" komen.

 

Op bovenstaande foto zie je 1 van de 3 tapeindjes zitten (wit) waar die accubak aan bevestigd zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat er ook geregeld water in.

 

Nu controleer ik dat geregeld en prik even met een metalen pinnetje (kan ook met b.v. ballpoint) even het gaatje door onder de servo.

dan loopt het water er idd uit.

 

Maar die onder de accu kan ik niet zomar even doorprikken.

 

Nu is mijn vraag; maakt dit niet uit omdat het 1 compartiment is of zijn dit 2 compartimenten zodat je ze beiden moet doorprikken ?

 

Het is in principe 1 compartiment, waarvan de bodem niet vlak is. Als je auto rechts iets lager staat, loopt het water niet meer weg via je servoplug, vandaar dat er ook onder de accu nog een plug zit. Maar als je servoplug vrij is, kan er nooit veel water onder je accubak blijven staan, en dat verdampt dan ook weer vrij snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, toen ik mijn auto een paar maanden had wilde ik er natuurlijk een baskist in, maar er moesten een paar kabels getrokken worden...

Handig als ik ben (not) ging ik gelijk op zoek naar een plek/gat onder de motorkap waar de + kabel van de versterker doorheen kon om zo in de kofferbak terecht te komen. Ik wist op dat moment ook niet dat deze kabel ook gewoon simpel aangesloten kan worden achter het dashboard

Het rubber rond de motorkap ontgrendelings kabel leek mij wel geschikt en in mijn ogen leek het ook geen "natte" plek.....

een paar weken later stond er zo'n 10cm water aan de linkerkant van mn auto :? balen dus en terug naar de dealer, ik had op dat moment geen flauw idee wat er aan de hand kon zijn, dus steek het dan maar op de dealer :).

Na een paar rubbers achter de bestuurdersstoel doorgeprikt te hebben kwamen we onder de motorkap uit, en toen ik de kabel van de versterker zag begon er helaas een lampje te branden, ik had de boel totaal niet afgekit....de schade was voor eigen rekening.

Om een lang verhaal kort te maken, de monteur was hier bekend mee en begon gelijk achter de accu te voelen of er veel bladeren tussen zaten en dit was ook het geval, hierdoor liep het deel achter de accu vol water en zo liep het door mijn eigen schuld ook nog de auto in. Deze monteur heeft ook geadviseerd om de rubbers er uit te halen en af en toe te kijken of er niet teveel vuil/bladeren bleven hangen.

Dat het door vw zelf geadviseerd is lees ik nu pas, maar volgens mij was dit al lang een bekend probleem...?

 

gelukkig is de schade opgelost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na aanleiding van deze water gebeuren, ben ik ook effe wezen kijken naar water onder de accu of servo. onder de accu lag een beetje water , had ook net mijn wagen gewassen , heb ook nog links gekeken en daar lag echt zo'n 4 cm water en liep niet weg door dat rubbertje wat daar zit , ben toen effe wezen schoonmaken en perongelijk dat rubbertje naar beneden geduwt , shit heb ik weer , zoeken en zoeken naar dat rubbertje maar niks gevonden niet in en onder de auto , kan er verder niet bij onder die kant ivm geen brug,

heb een foto gemaakt , weet iemand de code nr van dat rubbertje dan kan ik hem bestellen bij vw dealer..

 

tnx .

 

alain

post-3650-1423822308,3063_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je het verhaal niet goed gelezen :blink2: , maar dat "rubbertje"' moet verwijderd worden op advies van VW (!) en dus geen nieuwe meer plaatsen.

 

Inderdaad druk je dat afwateringsrubber gemakkelijk naar beneden, maar ik kon er steeds nog net bij. M.i hoef je je geen zorgen te maken; het water kan in ieder geval weer vrij wegvloeien en verstoppen gebeurt niet meer zo snel.

 

Een nieuwe plug plaatsen heeft trouwens ook geen zin meer, omdat eerst de remleiding door het nieuwe rubber gevoerd moet worden(zie foto rubber)wil je het überhaupt kunnen monteren en dat gaat alleen bij demontage van die remleiding (+alle andere werkzaamheden die dat met zich meebrengt)

 

 

 

ADVIES voor het verwijderen van het rubber: wip het er eerst uit (naar boven) met bijv. een schroevendraaier , knip het grootste gedeelde in met een schaar en snij het rond die remleiding in met een smal/lang Stanleymesje in een handvat. Als je het rubber ingeknipt hebt, kan je het aan een gedeelte flink naar je toe trekken, terwijl je het rond de remleiding insnijdt. "Been there, done that".

 

Het was/is nog een aardig gepriegel om het in te snijden en te verwijderen. Ik vrees daarom dat ze het bij de dealer het op de gemakkelijkste manier gaan doen door het ook gewoon naar beneden of naar boven te duwen/trekken. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker heb ik het verhaal goed gelezen, alleen snap ik niet dat ze dan zeggen dat het rubbertje verwijderd MOET woorden en ook anderen rubbertjes voor de afwatering . dit met ivm het niet in lak staan van dat randje (op de foto is die wit) want door dat rubbertje wat los kwam zat daar wel de lak op waar mijn auto mee is gespoten. waar geen lak is komt ROEST. :(

Na het wassen van mijn auto ben ik gelijk wezen kijken naar water zoals ik al schreef in de rechterbak bij de accu liep die wel leeg en links in de bak niet . Nu zou ik wel willen weten waarvoor die ovale rubber dient en of je die nog kan bestellen

En roest wil ik niet en vele passat rijders ook niet.. :bash:

Dan wil ik ook dat ze dan een soort lakstiftje erbij geven als zij dat gaan vermelden , dan zelf maar effe bijwerken.. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na aanleiding van deze water gebeuren, ben ik ook effe wezen kijken naar water onder de accu of servo. onder de accu lag een beetje water , had ook net mijn wagen gewassen , heb ook nog links gekeken en daar lag echt zo'n 4 cm water en liep niet weg door dat rubbertje wat daar zit , ben toen effe wezen schoonmaken en perongelijk dat rubbertje naar beneden geduwt , shit heb ik weer , zoeken en zoeken naar dat rubbertje maar niks gevonden niet in en onder de auto , kan er verder niet bij onder die kant ivm geen brug,

heb een foto gemaakt , weet iemand de code nr van dat rubbertje dan kan ik hem bestellen bij vw dealer..

 

tnx .

 

alain

 

Alain, dit is niet het rubber dat LvR bedoelt. Ik heb even een foto gemaakt waarin beide rubbers te zien zijn, zie ook de foto van LvR van het rubber zelf. Waarschijnlijk heb jij het rubber genomen wat daarvoor zit (gewoon ovale stop). Ik weet niet waar die voor dient, maar in ieder geval niet voor afwatering.

Die foto van mij post ik even apart in een ander bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben me net wezenloos geschrokken. Gisteren de hele bak leeggehaald met een spons, kijk ik net weer, staat het water tot halverwege de remservo! Dus minimaal 10 cm hoog!

Dat kan dus geen 14 dagen wachten tot hij naar de dealer gaat en vraagt om wat prutswerk.

Ik heb besloten het rubber geforceerd open te houden m.b.v..... rietjes! Natuurlijk wel blauwe, dat staat zo mooi bij de kleur van de auto :-)

post-3807-1423822309,3375_thumb.jpg

Dit kan zonder iets te demonteren: van bovenaf steek je 1 of 2 rietjes door de opening in het rubber, en je duwt ze een paar centimeter door. Daarmee drukken ze het rubber open. Daarna de rietjes net boven de dop afgeknipt, en de bak stroomde leeg.

post-3807-1423822310,1187_thumb.jpg

Hoe lang dat blijft zitten als je gaat rijden weet ik niet, maar ik hoop de bak nu droog te houden tot aan de beurt. Op de foto's kun je aan het kleurverschil nog zien hoe hoog het water stond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, waarschijnlijk heeft Alain het over een ander rubber, alleen kan ik dat/jouw rubber niet thuis brengen. Onder die servo zit bij de 3BG alleen nog een rubber waar een slang van het remvoeistof-reservoiir doorheen loopt. Kijk even voor het artikelnummer in ETKA of ETOS. Je kan daar via www.vagcat.com in kijken, alleen moet je je eerst registreren (GRATIS)

 

Nadat ik die rubbers heb verwijderd, heb ik die hele bak met blanke wax ingespoten (zie boven) Bij mij was die rand nog mooi in de lak, maar wat wax erop kan nooit kwaad, aangezien het daar ALTIJD nattig is/wordt.

 

@Arjan: als je dat tuitje afknipt, blijft er m.i nog te weinig ruimte over voor een goede afvoer met de bladtroep ed wat er ook doorheen moet. Ook met dat rubber eruit moet je die gaten op doorgankelijkheid toch in de gaten blijven houden; zeker met die grotere bladeren erin.

 

Hebben ze toch weer goed over nagedacht bij VW :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden