Ga naar inhoud
  • 0

Terugroep actie verstuivers passat


Vwteam

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemiddag,ook ik ben aan de beurt met de verstuivers...helaas.

auto startte helemaal niet meer,netjes onderhouden,tot 137.000 bij dealer.

In 2012  gekocht en vanaf dat moment bij de onafhankelijke garage.

op advies van mijn garage de auto bij de merkdealer gebracht,die belde met de ongezellige mededeling dat er een pompverstuiver kapot was,....800 euri.oeps

aangezien er 4 inzitten maar eens op het forum gezocht en zo de werkplaatactie gevonden.

het vreemde is dat de garage waar de auto staat hier met geen woord over gerept heeft...en ik kom er nu net pas achter.

ik vind het moeilijk om te achterhalen of ik in aanmerking kom voor deze actie,de autopapieren liggen in de auto,dus ik kan nu niet zien welke motor erin zit of het chassisnr.achterhalen.

we gaan de auto zo weer ophalen,en ik zal er zeker over beginnen,ik ben benieuwd.

groetjes Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net de auto opgehaald,helaas...

De jongeman aan de receptie heeft zijn best gedaan,maar volgens zijn technische collega's komt mijn auto niet in aanmerking.

volgens zijn systeem is mijn auto een 2007 model...???kenteken september 2006... 

De dealer beweert dat het geen werkplaatsactie geweest is maar toch echt een terugroep actie.

ik was nog van plan om zelf wat dieper te spitten of mijn auto in aanmerking kwam voor de actie,maar als deze voorbij is dan heeft dat weinig zin denk ik....

de dealer waar de auto gerepareerd is had aan mijn kenteken genoeg om te zien of de auto in aanmerking kwam,er werd mij niet verteld dat de actie voorbij was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Matthijs,

Is het echt zo zwart wit dat de actie totaal voorbij is?

 

Ik heb net achterhaald dat er een bkp motor inzit,die dus zoals ik het lees voor de actie in aanmerking zou komen....

Wel erg zuur als je er dan te laat achter komt ...

 

Desondanks vind ik het toch prettig dat ik op dit forum terecht kan met mijn vragen en ook snel en oprecht advies krijg,dank hiervoor.

Groeten Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren ook auto Haas gesproken,helaas.....mijn auto komt niet in aanmerking voor de actie,ondanks de bkp motor.het zij zo.

Toch bedankt voor het meedenken hier.

 

Nog een vraagje voor de techneuten onder jullie,

De motor slaat erg moeizaam aan,starten gaat prima maar vanmorgen had ik 3 pogingen nodig voor hij aansloeg.

Ik had gisteren nog even het bedrijf aan de telefoon waar de verstuiver vervangen is,dus gelijk even die vraag voorgelegd.

Het antwoord was dat de verstuiver nog een tijdje nodig heeft om zich in te leren,kan wel een paar weken duren?

Hij is nog geen een keer na 1x starten aangeslagen en 3x vind ik best vreemd.

Iemand idee of dit klopt?

 

Groeten,Barry

'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal zijn er dan 3 of 4 gloeistiften kapot.

 

Of de verstuiver sluit niet goed aan omdat ze geen nieuwe sluitring hebben gebruikt of niet goed schoongemaakt.

Hij zuigt dan valse lucht aan omdat het systeem onder vacuüm staat.

Dan moet je langer starten om eerst de lucht weg te krijgen.

Bij een iets warmere motor sluit hij meestal wel af omdat het metaal is uitgezet.

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm bij de mijn superb als mijn huidige b7 zijn injectoren vervangen en geen problemen ervaren met starten na het vervangen van de injectoren.

 

Zijn de injectoren wel ingeleerd?

 

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar hoor je als je de auto op contact zet, de tankpomp zachtjes zoemen? Is dit bij volle en lege tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

paar weken aanleren van een injector is onzin, die doet het meteen

 

Slecht starten is vaak een opvoerpomp in de tank, de compressie van de moderne motoren is goed genoeg om zonder 4 gloeiers relatief makkelijk te starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een domme vraag maar hoelang blijf je coulance houden dan op een onderdeel. Mijn bkp Is nu 10 jaar oud kan me niet voorstellen dat coulance regelingen zolang door lopen?

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

paar weken aanleren van een injector is onzin, die doet het meteen

 

Slecht starten is vaak een opvoerpomp in de tank, de compressie van de moderne motoren is goed genoeg om zonder 4 gloeiers relatief makkelijk te starten

Aangezien het kort na het vervangen van de injector is grote kans dat daar het probleem ligt.

De 2.0tdi van mijn pas starte ook pas na 2 a 3x starten. Alle 4 de gloeistiften waren stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De brandstofpomp in de tank is een kleine 4 jaar geleden vervangen,zou denk ik nog in orde moeten zijn.(hoop ik...ha ha)

 

Zou er een verband kunnen zijn met de bdp sensor?,Die kwam bij de laatste beurt bij de garage waar de auto normaal in onderhoud is naar voren als probleem....

Zo ben ik ook op advies van deze garage bij de dealer beland om er eens serieus naar te laten kijken.

 

Helaas stopte de auto ermee voordat ik bij de dealer terecht kwam.

Zo is het balletje gaan rollen met de verstuiver....de bdp sensor zagen ze wel wat aan maar was volgens hen geen drama,

Hooguit een aandachtspunt als er onderhoud gebeurt waardoor ze er toch makkelijk bij kunnen....

Ze verwachten namelijk dat het 2 massa vliegwiel er ook aankomt,omdat die te horen is bij stationair loop.

Best pittig verhaal zo alles kort op elkaar helaas.

Gr.Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter aanvulling, het probleem van meerdere keren moeten starten was al aanwezig voor het verstuiver wisselen.

Dat was de reden dat de auto door mijn garage is uitgelezen,waar een storing in de bdp sensor naar voren kwam,

Dan volgt het bovenstaande verhaal..

Ik lees dat je auto is uitgelezen en heb je daar ook de foutmeldingen van??

Dealers roepen maar al te graag dat dit of dat vervangen moet worden en uiteindelijk lost het niks op!

Er zitten hier op het forum mensen die ook uit kunnen lezen , en ik vertrouw meer op hun kunde dan de dealer ????

Kost sowieso veel minder geld. Pompverstuiver gaat niet zo snel stuk . Vaak is het een ander probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden