Ga naar inhoud
  • 0

Bluetooth adapter dingen...


subdin

Vraag

Ha VW tijgers!

 

Ik ben in het bezit van een Passat 3c sedan uit 2008.

Voertuig is voorzien van een carkit/navi echter is de vorige eigenaar de Bluetooth adapter kwijtgeraakt...

 

Nu zie je dus alleen zo een houder naast de navi.

Ik ben op zoek naar iemand die dit herkent en mij verder kan helpen.

 

Eventueel ook iemand die zo een ding misschien te koop heeft..

 

Zie bijgevoegde afbeelding.

post-14669-0-90805400-1479386913_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt dus wel de cradle, maar je mist het schermpje.

 

Weet je welke module (onderdeelnummer) er onder de stoel (bijrijderskant) zit?

 

Want wellicht kan die ook zonder werken, maar moet het nog aangepast worden met VCDS.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja.. Ik wist niet hoe dat apparaatje heette.

 

Ik kwam er eerst niet uit op 'vw Bluetooth adapter'. Kreeg hele andere dingen.

 

Inmiddels wel een aantal gevonden op MP en ebay.

 

Is dit plug and play of moet het weer ingeleerd worden omdat het een ander serienummer is dan de origineel ingebouwde carkit/module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Svenn0r hoe maak je verbinding met die meuk dan? Normaliter moet je toch ook een overeenkomende code invoeren?

 

@@Fopperr, op zich ook wel een idee. Even zoeken of er zoiets is voor de galaxy s7 edge..

Om heel eerlijk te zijn zou ik dat niet weten. Heb hem zo gekocht. De rns pakt het signaal van me telefoon gewoon op. Of daar een aparte module voor in gegaan is durf ik niet te zeggen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Svenn0r

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Ja sorry wilde het nog doen, maar is er nog niet van gekomen. Zal er straks even voor gaat zitten als ik wakker ben ????.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt hier een touch adapter in plaatsen, maar ook een cradle voor je telefoon. (Alleen de functie om je telefoon op te laden, de telefoon moet je dan koppelen met de bluetooth module)

Misschien is het verstandig even onder de rechtervoorstoel te kijken welke module er ligt.

 

Zelf heb ik een bluetooth module geplaatst welke geschikt is voor een witdisplay (neem aan dat je een rood display hebt).

Door de bluetooth module in een auto met wit display met je telefoon(s) te koppelen. Daarna de module weer in je eigen auto plaatsen en je telefoon kun je via de radio te bedienen (RNS/RCD 510).

Volgens mij kun je misschien bij een RNS 510 direct de telefoon koppelen, maar weet dit niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties heren.

 

Ik snap het alleen niet helemaal.

 

Kennelijk zou ik dus contact moeten kunnen maken met de Bluetooth in de auto maar als ik mijn Bluetooth op de telefoon aanzet zie ik geen rns 510 voorbij komen als beschikbare apparaten...

 

Het gaat er mij met name om dat ik de telefoon op kan nemen tijdens het rijden dus koppelen is wel een must haha.

 

Hoe zou dit te werk moeten gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even ter aanvulling:

 

Ik heb geprobeerd via het mdf menu erin te komen (bovenste knop bc ingedrukt houden) en dan kom ik wel in de instellingen maar ik zie daar nergens opties voor telefoon tussen staan. Wel de rest van de meuk zoals audio, navigatie datum etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dat ding hier liggen wat erop moet (altans zou em nog moeten hebben liggen), mag je hebben alleen heb je er weinig aan... Kon mijn Samsung S5 niet ermee koppelen (ook de reden dat ie nu eruit is).

Wat is de reden dat je niet kon koppelen?

 

Ik heb mijn telefoon reeds gekoppeld aan eenzelfde systeem maar dan in een touran. Weliswaar eentje uit 2016 maar dit ging probleemloos.

 

Dus stel dat ik een touchpad koop hoe weet ik dan dat het werkt in mijn auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kreeg altijd foutmelding bij het koppelen... verder ook niet naar gekeken want vindt het ook een onding, juist op die plek wilde ik een gsm houder hebben ^_^

 

Heb de module vervangen door een Premium versie en die werkt prima. Op de plaats van de craddle zit nu mijn smartphone houder, stroom achter langs. Meteen alles netjes weg gewerkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de 2008 moet een bt adapter hebben om überhaupt te kunnen koppelen. Dat kan via Touch Adapter (foto 1), een bluetooth adapter (foto 2) een bluetooth adapter icm telefoonlader/houder (foto 3) óf een andere module etc etc

 

f79d7af9f458a72ea290d50ea75c42cc.jpg

 

c960f82e626504312327451fa2fcbaac.jpg

 

89c6000a1fa87aaf89f8cea8fad50f25.jpg

 

De laatste is van mijzelf en is van Bury (Bury maakt ook de OEM systemen etc. Scheelt alleen 70% in de prijs).

 

Ik wilde perse mijn telefoon opladen in een houder. Als je dit niet nodig vindt kun je prima overweg met enkel de bt adapter. De touch adapter is leuk maar waarom zou je zo'n extra schermpje plaatsen terwijl je ook je telefoon hebt. Als je de tel niet in een houder wilt opladen zou ik voor de losse bt adapter gaan.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor je uitleg.

 

@@Tikra was ook zo vriendelijk om me via pm eea uitgebreid uit te leggen aangezien ik het niet helemaal snapte.

 

Het komt erop neer dat de rns510 tezamen met de bt module een 'hoofdaansturing' is

 

Het koppelen is me inmiddels gelukt middels een OEM nokia telefoonhouder.

Muziek afspelen e.d gaat echter niet aangezien ik daarvoor kennelijk een andere bt module nodig heb.

 

Ik denk dat een touch adapter wel ervoor kan zorgen dat ik bijvoorbeeld in m'n telefoonboek kan van mijn telefoon etc.

 

Maar zoals jij aangeeft is een telefoonhouder voor mijn telefoon wel zo praktisch.

Ik vraag me alleen af of die bestaan voor een galaxy s7 edge ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden