Ga naar inhoud

Telefoon draadloos opladen in auto?


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zie net een reclame van een nieuwe seat voorbij komen. Zie ik dat er een vakje inzit, waar als je de telefoon erin legt, de telefoon begint op te laden.

Zou dit ook een mod kennen zijn voor onze passats? Zou iig wel super zijn zeg, in de armsteun bijvoorbeeld :D

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zie net een reclame van een nieuwe seat voorbij komen. Zie ik dat er een vakje inzit, waar als je de telefoon erin legt, de telefoon begint op te laden.

Zou dit ook een mod kennen zijn voor onze passats? Zou iig wel super zijn zeg, in de armsteun bijvoorbeeld :D

 

 

Ja, handig lijkt me dit wel. Instappen en je iPhone daarin leggen en gaan... oh wacht... :twisted:

 

(sorry, kon 'm niet laten liggen :twisted: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, vanaf de s5 volgens mij, zijn ze geschikt (kijkende naar galaxy telefoons). Mijn s4 niet, is wel werkend te maken. Benieuwd hoe zoiets te maken in de auto.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

is maar net hoe handig je ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel zorgen dat de telefoon goed gepositioneerd is op de lader. Daarnaast mag hij niet van de lader afglijden, dus op een of andere manier positie fixeren. Laatste vraag is hoe telefoon / lader combinatie reageert op trillingen en kleine bewegingen tijdens het rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een ideale afstand tussen telefoon en draadloze oplader.

 

De draadloze oplader is niets anders dan een plat gewikkelde spoel waar een wisselspanning op gezet wordt. In de telefoon zit ook een plat gewikkelde spoel. Idealiter zijn de spoelen ideaal gepositioneerd wat wil zeggen dat ze plat op elkaar liggen waarbij het hart van beide spoelen in elkaars verlengde ligt.

 

Energieoverdracht vind plaats dmv het wisselende magnetisch veld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat vakje herbergt slechts de 'actieve' koppeling met de buitenantenne. In de nieuwe Superb kan er wel draadloos geladen worden. Het vermoeden is dat het op enig moment ook in de B8 geleverd gaat worden.

Oh dan ben ik daarmee in de war, ik heb de SIII namelijk gehad van 1 juni tot midden augustus en meende onlangs in de handleiding gelezen te hebben dat die laadt (was de handleiding van de SIII dus :angel: )

 

Edit: toch even in mijn handleiding gekeken en de functie is er wel degelijk bij de B8 als je de comfort hebt, nu heb ik een Duitse wagen, wellicht dat het in Nederland niet leverbaar is:85c351f9c1a01a084879c1e1d6a0f556.jpg

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

GTE heeft dit vakje voor draadloos laden ook, heb echter nog niet kunnen proberen of dit werkt daar mijn phone dit niet ondersteund. Daarbij is het vakje te klein om een telefoon groter dan 4" compleet in te leggen. Vraag me af of het zal werken indien de telefoon schuin ligt.

 

http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/content/technology/Wireless-charging_large.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden