Ga naar inhoud
  • 0

Jullie ervaringen TDI motoren


Rayman11

Vraag

Hoi....

 

Wegens gezindsuitbreiding zit ik er over na te denken om een vw touran tdi te gaan kopen. Heb nu een passat benzine...

 

Mijn vraag is wat is jullie ervaringen met de 105 pk tdi van volkswagen(dus de 77kw).

 

Het word een tweedehandsje zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze motor.....

 

Touran weegt 1500kg is dit een beetje een combinatie met deze motor met de 6bak..

 

Gr. raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Prima motoren mits goed onderhouden. Enkele tonnen draaien is geen probleem.

 

Let op of de distributieriem op tijd vervangen is.

 

Collega van mij heeft ook 77kw Touran TDI, is vlot genoeg om mee te komen in het verkeer.

 

Je kan natuurlijk ook goed zoeken naar een 2.0 TDI. Helemaal feest.

 

Maar waarom geen Passat Variant (of heb je die nu al) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 1.9 tdi 77 kw. Ik miste wel wat vermogen op de snelweg als ik wilde inhalen. Het chiptunen door Volkswagen van het blok is absoluut een aanrader. Ik heb nu 100 kw en het loopt hartstikke mooi :D

 

Wel vind ik dat het blok ''rauwer'' gaat lopen na het tunen, mag ach, wat je ervoor terug krijgt maakt alles goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan je wel even mijn problemen van de laatste maanden schetsen maar dat behoeft natuurlijk niet representatief te zijn voor de gehele groep. Het betreft een passat variant 2002 4 traps automaat met 74 kw motor, inmiddels getuned door Fasttech nu 187000 km gelopen.Compressor airco vervangen, fan airco vervangen, turbo opgeblazen, rembekrachtiger de geest gegeven en zeer recent de vrijloop van de dynamo. Dan mogen de motoren nog zo betrouwbaar zijn maar wat er omheen hangt is voor mij niet zo betrouwbaar meer.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan je wel even mijn problemen van de laatste maanden schetsen, getuned door Fasttech 187000 km gelopen: Compressor airco vervangen, fan airco vervangen, turbo opgeblazen, rembekrachtiger en zeer recent de dynamo.

 

Dan mogen de motoren nog zo betrouwbaar zijn maar wat er omheen hangt is voor mij niet zo betrouwbaar meer.

 

Wicher

 

Wicher het ging Rayman toch alleen om de TDI motor :lol:

 

Zonder dollen: dat zijn inderdaad serieuse reparaties. :(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden