Ga naar inhoud

kolst007

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kolst007

  • Verjaardag 06-11-1970

Profile Information

  • Plaats
    Amerongen

kolst007's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dit zijn mooie berichten. De EGR-klep van mijn Passat is ook afgedopt, weinig rookwolken en meer vermogen. In januari ook maar de kat leeghalen.
  2. Dat denk ik dus ook, je krijgt die motoren bij normaal gebruik niet zo gauw stuk mits er goed onderhoud aan gedaan wordt. Ik ben dan ook van plan om met deze Passat net zo lang te rijden totdat deze echt slecht begint te worden. Maar ik verwacht dan ook om hier nog jaren mee rond te rijden.
  3. Het valt mij op dat mijn Passat TDI met 252.000 km op de teller steeds fijner rijdt en tevens dat deze steeds zuiniger loopt. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat een dieselmotor steeds fijner gaat rijden naarmate de kilometerstand oploopt.
  4. Geen enkel probleem met zo'n auto. Motorisch niet stuk te krijgen. Bij goed onderhoud goed voor een aantal tonnen aan kilometers. Succes.
  5. Was idd wel content dat de turbo het niet was. Hij rijdt nu weer naar behoren. Een handig schema trouwens.
  6. Het overmatig roken en verminderd vermogen is opgelost. Zoals afgesproken is mijn Passat naar de specialist geweest voor een 250.000 km onderhoudsbeurt. De auto is uitgelezen en geen meldingen naar voren gekomen. De oorzaak van het roken was de EGR-klep. Deze zover losgekoppeld. Het roken is nu veel minder en het vermogen cq trekkracht is weer terug gekomen. Hij rijdt nu weer als vanouds en de problemen zijn opgelost. Leek mij goed om jullie dit te melden.
  7. kolst007

    Klein geluk.

    Ik wilde vanmiddag de auto is de garage zetten hoor ik een vreemd gesis onderuit de motorkap komen. Doe ik de kap open en gesis wordt duidelijker hoorbaar. Ik verder kijken bleek dat de riem welke van de aircopomp naar de overige rollen loopt los lag. Ik naar de VW-dealer in V'daal bleek dat ook de V-snaar smal geworden was. Trouwens de expres-service van VW werkt perfect er werd gelijk hulp geboden. Tevens was deze al flink gescheurd en de ravels lagen elders in de motorruimte. De monteur heeft er direct nieuwe riemen opgelegd en weer opgelost. Ben ik even blij dat ik het op tijd heb opgemerkt om verdere ellende te voorkomen. Wel leuk om te zeggen is dat ze de hoge kilometerstand van de Passat niet achter de auto gezocht hadden. In zo'n mooie staat en dan al 250.000 kilometer gedraaid. Zo zie je maar weer onderhoud doet toch wel veel.
  8. Er is nog niet veel veranderd. Ik kan de auto geen dag missen dus derhalve nog niet naar de dealer geweest. Hij moet over een kleine 1400 km een 250.000 beurt hebben. Dan moet de dealer maar even kijken wat het zou kunnen zijn. Ik laat dit uiteraard weten.
  9. Ik zou als ik jou was gewoon diesel blijven rijden. Je hebt een mooi wagen dus een mooie combinatie. Benzine en wegenbelasting wgen niet op tegen de voordelen van een diesel. Komt nog bij dat er altijd weer geld bij moet voor een andere. Succes.
  10. Oke, ik zal eens goed luisteren of de turbo nog zijn werk doet. Ik houd jullie op de hoogte.
  11. Kan ik deze slang zo los koppelen? Ik gebruik de voorgeschreven olie volgens VW.
  12. Mijn Passat TDI 81kw met kilometerstand 248.000 verbruikt olie zo'n 1 liter op 5000 km. Tevens verliest deze vermogen en komt er bij vlot optrekken zwarte rook uit de uitlaat. Hier kunnen verschillende oorzaken zijn. -kapotte turbo -defecte lmm of andere defecten. Ik ben hier toch niet gerust over. Hebben jullie enige tips of adviezen? Voordat ik naar de dealer ga vind ik het toch interessant om te weten wat mij eventueel te wachten staat.
  13. Die stank is logisch als de airco een tijdje niet wordt gebruikt. Er zit dan nog onverdampte vloeistof in de leidingen. Kan geen kwaad. Als de airco frequenter gebruikt wordt gaat dit vanzelf weg. Wat ook kan helpen is voordat je de auto uitzet ongeveer 10 minuten de airco uitschakelen zodat het een en ander in de leidingen kan verdampen. Succes.
  14. Even terug komen op het "black sludge verhaal" Ik weet dat dit probleem voorkomt door verkeerde olie van slechte kwaliteit. Olie heeft op een gegeven moment de eigenschap dat deze zijn smering verliest en gaat korrelen. Hij koelt de motor dan niet meer waardoor de olie als het ware verbrand en af gaat zetten op de nokkenas e.d. Het op tijd olie verversen van een goede kwaliteit en zeker het gebruik van syntetische olie bij turbo motoren kan het sludge tegen gaan. (een turbo motor wordt veel heter dan een motor zonder turbo) Tevens is het veelvuldig rijden van korte afstanden op den duur funest voor de motor, zeker uitgevoerd met turbo. De Saab 9-5 had hier bij de eerste modellen vrij veel last van Succes.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden