Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3b, knipperlicht voor led nu te snel knipperen


DGloudemans

Vraag

Beste mede Passat rijders(ters),

 

Vandaag heb ik in mijn Passat 3b de gloeilampen in mijn achterlichten vervangen voor deze leds: https://www.aliexpress.com/item/1156-BA15S-13-SMD-White-LED-Bulb-Lamp-p21w-R5W-led-car-bulbs-Turn-Signal-Reverse/32263171042.html?spm=2114.13010608.0.0.e9Mpas

 

waaronder dus ook mijn knipperlichten, nu is het rare aan de hand....!!

Bij het aanzetten van gevarenlicht knipperen alle lichten op normaal tempo, maar zet ik mijn gewoon richting aanwijzer naar L of R aan dan gaan de lichten in snellere tempo knipperen net of er 1 lampje kapot is!!!

 

Nu heb ik voor de voorkant en zij knipperlichten ook via aliexpress ledjes besteld als ik nu alle knipper lichten in led heb is dit probleem dan weg (misschien door dat dan alles zelfde spanning nodig heeft) of blijft en moet ik andere oplossing zoeken??

 

Voor de voorknipperlichten heb ik deze leds besteld: https://www.aliexpress.com/item/New-BAU15S-27-SMD-LED-1156-PY-Amber-Yellow-Indicator-Turn-Signal-Light-Bulb-Globe/32700105646.html?spm=2114.13010608.0.0.EIztDk

 

Voor de zijknipperlichten deze leds: https://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-T10-194-168-W5W-COB-8-SMD-1W-80Lumen-Canbus-Silica-Super-Bright-LED/32599308463.html?spm=2114.13010608.0.0.99DADE

aangepast door DGloudemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Belasting is te laag voor het knipperlicht. Met nog meer Leds wordt dit eerder slechter dan beter. Oplossing is een weerstand parallel over de Leds plaatsen zodat de belasting hetzelfde is als met gloeilampen.

Thanks, en meer leds dus misschien groter probleem??

 

Moet die dan over "alle leds" of binnen in? Of zullen ze op Aliexpress leds verkopen die dit probleem oplossen qua prijs bij ali hoef ik het niet te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eentje links eentje rechts zou ik denken. Voor en achter zijn immers parallel geschakeld.

Als dat zo is, zou ivm het plaatsen van de load resistors.

 

Stel 1 led gaat kapot en ik plaats gwn gloeilamp, werken die wel dan of moet ik altijd led gebruiken dan?

 

Sent from my Classic using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of een LED relais plaatsen... Deze vervangt de huidige knipper relais. LED relais blijven op de juiste tempo knipperen ongeacht de belasting die eraan hangt.

Net ff gezocht en op aliexpress hebben ze die. Welke Relais is voor knipperlicht in Passat 3b/b5? Dacht altijd dat die achter me gevaren licht schakelaar zat omdat je daar ook het tikken hoort.

 

 

 

Sent from my Classic using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet even je huidige eruit halen en de aanduidingen (pinouts) op de connectors vergelijken met de LED relais. Handig is ook even gelijk de maten mee te nemen zodat je ook weet dat het past...

De locatie weet ik niet meer, daar kan vast iemand anders of het forum antwoord op geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet even je huidige eruit halen en de aanduidingen (pinouts) op de connectors vergelijken met de LED relais. Handig is ook even gelijk de maten mee te nemen zodat je ook weet dat het past...

 

De locatie weet ik niet meer, daar kan vast iemand anders of het forum antwoord op geven.

Net even ELSAwin en ETKA opgestart en zoals ik al dacht zit de relais van knipperlicht ingebouwd in alarmlichtenschakelaar er is dus niet een relais te vervangen, dus zal het de load resistors worden die ik dan als eerste aan voorkant erop bouw kijken of het inderdaad parallel geschakeld is.

 

Nogmaals dank voor de tip over de relais latijd handig te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden