Ga naar inhoud
  • 0

Irritante tik klinkt aan de achterkant


Baronskie

Vraag

Hallo iedereen ,

 

Sinds een week hoor ik een irritante tik bij mijn Passat variant . Het klinkt alsof er wat op de grond tik klunkt. Ik heb geprobeerd te horen waar het vandaan komt door te remmen drempels of gas geven . Maar het lijkt nergens aan vast te hangen bij bepaalde autohandelingen zoals boven beschreven . Het is bij langzaamrijden een sporadische klunk klunk geluid en hoort alsof het van achter komt en klinkt metaalachtig . Alsof er een stale stang op grond getikt word .

 

Hebben jullie enig idee ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben even naar mijn pa toe geweest. Heb de auto op de krik gehad want komt van voor vandaan . Het is rechtsvoor en bij D begint het wiel rechtsvoor te draaien tijdens het rollen van wiel in de d begint zo nu en dan dus die klunk tik . Het komt dus van rechtsvoor . Mijn vader dacht iets met aandrijving ? Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan dus van alles zijn begrijp ik. Van onschuldig tot minder onschuldig.

Fijn idee. Heb deze auto nog geen maand in bezit en nu al gezeik. Het is ook niet een zachte tik. soms is het een behoorlijke 'klunk' dat stelt me niet echt gerust.
Uiteraard vandaag eens even contact gezocht met de dealer van waar ik deze auto gekocht heb. Uiteraard geeft deze het liefst niet thuis.

Zal kijken of VW dealer er in de pauze even snel naar naar kijken kan. Dat er in ieder geval eerst zonder het spul stuk te rijden word gekeken wat het is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Oss , kom zelf uit buurt van Leeuwarden vandaan dus dat os wel een eindje . Wel bedankt voor aanbod . Even een update . Naar dealer geweest . Heeft het geluid geconstateerd . Op de brug gehad niks kunnen vinden . Zal wel een steentje zijn ofzo hadden ze het over ??? Nou zit er nog steeds dus ben nog niet helemaal gerust . Maar werd geadviseerd om gewoon even mee door te rijden gaat wel weg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha...next.

Je zult nog wel het nut van de medeforummers gaan inzien mettertijd.

Zelf naar @@wulfke geweest met de mijne.ritje van ik geloof 150 km.dat heeft me heel veel stealer centjes uitgespaard.die waren nu nog op mijn kosten aant zoeken en vervangen geweest.

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Oss , kom zelf uit buurt van Leeuwarden vandaan dus dat os wel een eindje . Wel bedankt voor aanbod . Even een update . Naar dealer geweest . Heeft het geluid geconstateerd . Op de brug gehad niks kunnen vinden . Zal wel een steentje zijn ofzo hadden ze het over ??? Nou zit er nog steeds dus ben nog niet helemaal gerust . Maar werd geadviseerd om gewoon even mee door te rijden gaat wel weg ?

Of het gaat kapot! Laat er iemand naar kijken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahaha...next.

Je zult nog wel het nut van de medeforummers gaan inzien mettertijd.

Zelf naar @@wulfke geweest met de mijne.ritje van ik geloof 150 km.dat heeft me heel veel stealer centjes uitgespaard.die waren nu nog op mijn kosten aant zoeken en vervangen geweest.

 

Rob, tuurlijk geloof ik het nut van medeforummers. Anders was ik hier niet. Ik acht vaak de meningen van forummers belangerijker dan de meningen van de dealer.

 

Of het gaat kapot! Laat er iemand naar kijken!!

Goed idee :) alleen was nog even beniewd naar jullie mening.. Mee door rijden en erop wagen dat het 'niets' is en wel weer overgaat zoals dealer zegt. Of klinkt het toch als een (groot) probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rob, tuurlijk geloof ik het nut van medeforummers. Anders was ik hier niet. Ik acht vaak de meningen van forummers belangerijker dan de meningen van de dealer.

 

Goed idee :) alleen was nog even beniewd naar jullie mening.. Mee door rijden en erop wagen dat het 'niets' is en wel weer overgaat zoals dealer zegt. Of klinkt het toch als een (groot) probleem?

Je kan ook eens naar JB in Dieverbrug gaan, dat is voor jouw redelijk in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update weer . Nogmaals de dealer zegt dus er niets aan de hand met aandrijving dsg etc waarschijnlijk een steentje . Vanmorgen reed ik door een parkeer garage met vlakke ondergrond weer dat geluid steeds . Het klinkt hetzelfde als je 2 van die (roer)schilderstokjes tegen elkaar tikt soms hard soms wat zachter . Maar het klinkt in de garage echt nergens naar .. iemand nog een idee ?

aangepast door Baronskie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update weer . Nogmaals de dealer zegt dus er niets aan de hand met aandrijving dsg etc waarschijnlijk een steentje . Vanmorgen reed ik door een parkeer garage met vlakke ondergrond weer dat geluid steeds . Het klinkt hetzelfde als je 2 van die (roer)schilderstokjes tegen elkaar tikt soms hard soms wat zachter . Maar het klinkt in de garage echt nergens naar .. iemand nog een idee ?

Heel gauw andere garage zoeken of met spoed met eerder genoemde personen in contact komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update weer . Nogmaals de dealer zegt dus er niets aan de hand met aandrijving dsg etc waarschijnlijk een steentje . Vanmorgen reed ik door een parkeer garage met vlakke ondergrond weer dat geluid steeds . Het klinkt hetzelfde als je 2 van die (roer)schilderstokjes tegen elkaar tikt soms hard soms wat zachter . Maar het klinkt in de garage echt nergens naar .. iemand nog een idee ?

Ideeen zijn gegeven denk ik zo.lose the stealer en laat er iemand met passie voor vw naar kijken.die gasten hebben daar geen zin in en als het niet op de laptop staat kun je vertrekken totdat je stukken krijgt.dan ben je uiteraard meer dan welkom.ook zou ik zeggen dat er waarschijnlijk zonder erin te rijden niks op plakken is kwa oorzaak.

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

weer even een update. Naar een andere langsgereden. Ook die zegt hetzelfde. Waarschijnlijk een steentje ergens tussen remklauw of iets dergelijks.
Niks ernstigs. Dus ik heb nu een afspraak gemaakt om het verder ui te zoeken omdat ik het een irritant geluid vind. Hij moest over 4k kilometers ook een beurt hebben
dus combineer ik dat maar!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden