Ga naar inhoud
  • 0

Marcel - 3B 1.6 variant


marcelleke83

Vraag

hallo allemaal,

 

ik had even een vraagje over mijn passat 3b station 1.6 automaat bouwjaar 1999.

 

ik heb de krukassensor vervangen en de temperatuursensor ook. zit een nieuwe kat op en de lambdasonde is ook vernieuwd

de auto hield in en stotterde als hij warm was kwam soms amper vooruit. ben ik naar de garage gegaan om hem uit te lezen en kwam uit het foutmeldingsrapport dat de krukassensor en de temperatuur sensor kapot waren dus heb ik ze vervangen. maar het probleem is er nog steeds en met starten heeft hij ook wat moeite voor de rest is er niks aan de hand alleen als de motor warm is heeft hij er last van.

weet iemand van jullie wat er dan wel zou kunnen zijn

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

en met starten heeft hij ook wat moeite voor de rest is er niks aan de hand alleen als de motor warm is heeft hij er last van.

weet iemand van jullie wat er dan wel zou kunnen zijn

 

 

 

Ik ken dat  "probleem".

 

Als ik mijn wagen warm weg zet start deze ook wel eens slecht / slaat niet direct aan.

 

Meestal na 20-25 minuten. 

 

Als ik 'm langer laat staan is het geen probleem.

 

ik ben er inmiddels aan gewend en start in dat geval dan door en geef wat gas bij.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ken dat  "probleem".

 

Als ik mijn wagen warm weg zet start deze ook wel eens slecht / slaat niet direct aan.

 

Meestal na 20-25 minuten. 

 

Als ik 'm langer laat staan is het geen probleem.

 

ik ben er inmiddels aan gewend en start in dat geval dan door en geef wat gas bij.

Dit is typisch je temp sensor. Je moet zo zien dat je temp sensor nu wss -40 aangeeft. Er wordt nu rijkelijk brandstof gespoten. Als je hem uitzet zit er nog zoveel brandstof in de cilinders dat je geen verbranding hebt als je wilt starten. Verzopen in de volksmond. Door plankgas te geven bij het starten krijg je hem dus wel aan. Advies is nieuwe temp sensor erin en starten lopen. En je verbruik zal aanzienlijk omlaag gaan. 

 

TS heeft geen last bij warme motor, dus mijn commentaar is puur voor @@Max1966 bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is typisch je tem sensor. Je moet zo zien dat je temp sensor nu wss -40 aangeeft. Er wordt nu rijkelijk brandstof gespoten. Als je hem uitzet zit er nog zoveel brandstof in de cilinders dat je geen verbranding hebt als je wilt starten. Verzopen in de volksmond. Door plankgas te geven bij het starten krijg je hem dus wel aan. Advies is nieuwe temp sensor erin en starten lopen. En je verbruik zal aanzienlijk omlaag gaan. 

 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is typisch je temp sensor. Je moet zo zien dat je temp sensor nu wss -40 aangeeft. Er wordt nu rijkelijk brandstof gespoten. Als je hem uitzet zit er nog zoveel brandstof in de cilinders dat je geen verbranding hebt als je wilt starten. Verzopen in de volksmond. Door plankgas te geven bij het starten krijg je hem dus wel aan. Advies is nieuwe temp sensor erin en starten lopen. En je verbruik zal aanzienlijk omlaag gaan. 

 

TS heeft geen last bij warme motor, dus mijn commentaar is puur voor @@Max1966 bedoeld

 

Ik heb het probleem eens uitgebreid met een ANWB man besproken die me een nieuwe accu leverde , die zei dat het een ouderdoms- kwaaltje was.

 

Ik begrijp nu dus dat het makkelijk te verhelpen is en me benzine gaat schelen?????????????

 

En zou dat niet bij APK metingen naar voren moeten komen?

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pakweg drie jaar geleden.

 

Probleem was dat de temp meter af en toe omhoog en omlaag ging, niet stabiel bleef.

 

Eerst zelf de temp sensor vervangen : probleem bleef. Daarna thermostaat laten vervangen en het probleem was weg.

 

Probleem van slechte warme start was daarvoor en daarna aanwezig.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden