Ga naar inhoud
  • 0

2.8 V6 syncro start slecht en schommelt in stationair


wesco

Vraag

hallo forum leden 

 

ik heb een probleem met mijn passat die ik 2 weken geleden heb gekocht

bij koude start de auto goed   bij warme motor moest je een stuk langer door starten 

maar start uit eindelijk wel 

 

nu heb ik thuis de luchtfilter vervangen de oude was echt heel erg smerig ( zo heb ik ze nog niet vaker gezien )

bougies waren  wat normaal helemaal wit hoort  te zijn nu al deels geel en de electrode zelf waren

wit verkoolt

 

dit dus vervangen  na het vervangen heb ik de accu polen los gehaald en deze ongeveer 30 minuten er af gelaten

accu polen er weer op voor het starten de pc van de auto goed op laten starten 

 

en auto gestart 30 min stationair laten lopen voor ik ben gaan rijden

op dat moment niks aan de hand  auto liep echt super alsof ik wel 50 pk meer tot mijn beschikking had

 

vervolgens na 2 uur de auto stil heeft gestaan en wil de hem starten motor ging wel rond  maar sloeg niet aan na het gas vol intrappen kwam de motor langzaam op gang en bleef ook lopen

bij weg rijden motor houd in bij koppeling intrappen  schommelt hij in toeren  valt net niet uit

vervolgens toch stuk mee gereden eigelijk niks aan de hand  ( stationair goed  vermogen goed )

 

bij inrijden van parkeergarage  valt motor weer uit  bij starten  loopt auto weer direct

heb verder geen storingen op het dashboard   

nu start de auto de ene keer goed anderekeer slecht warm of koud maakt niet echt uit 

het schommelen in toeren blijft hij eigenlijk wel doen

 

hebben jullie enig idee wat misschien zou kunnen zijn  

 

gr wesley 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Komt de temperatuur meter mooi op 90? Schommelt ie of staat ie zo op 70 dan 90 dan op 0 en alles daartussen?

Kan zijn dat je temperatuur sensor defect is. Dan meet hij een waarde van bv -40 en blijft ie brandstof inspuiten. Vooral als je een rit hebt gemaakt en even eruit en weer willen starten nada.

Dan zit er teveel brandstof bij de cilinders. Verzopen dus.

Anders kan het ook je LMM zijn.

Zou beginnen met uit(laten) lezen dan verder gokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een v6 is de temp sensor voor dashboard en motor regelapparaat gescheiden. Wat vaak gebeurt is lucht lekkage. Valse lucht na lmm. In de bocht zit een pijp in voor de stationair omloop klep. Die kan heel goed lek zijn. Of de omloop klep kan niet goed meer afregelen. Ik heb alles evt liggen om te testen. Kan de passat ook uitlezen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt jongens  voor alle tips tot zover  :mrgreen:

 

ik ga alle punten ff na lopen kwa uit lezen van de passat dat kan waar schijnlijk alleen live  zo lang er geen lampje brand op dasch zal er waarschijnlijk geen fout zijn op geslagen of heb ik dit fout  ?? 

 

 marijnensam  

bedankt voor het aan bod  kom ik er dan nog niet uit 

zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken   :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al weer even geleden maar heb niet stil gezeten

Auto uitlaten lezen. Maar bracht niks op

Wel alle Carterondluchting vervangen en alle vacuüm slangen vervangen.

Hier na liep de auto weer als een zonnetje. Dus dacht dat het met de auto 100% was.

 

Nu langzaam met het koude weer. Krijg ik de motor niet meer op themperatuur.

Dus heb er voor gekozen ( om dat de auto nog maar 20.000 met huidige riemen kon )

Om alle riemen te vervangen. Samen met alle spanrollen en waterpomp plus niet te vergeten de thermostaat

 

Gister begonnen met demontage van bumper en zo

Nu is mij bij het erafhalen van de distributie riem aan de linkerkant de nokkenas een kwartslag gedraaid ik heb alles wel gemerkt.( krukas rechter nokkenas en linker nokkenas voor dat de riem er af was )

Nu is mijn vraag kan ik deze gewoon een kwartslag terug draaien.zondat hij weer gelijk op het merk tekentje staat ???

Of moet nu alles weer op tijd gezet worden. ??

 

GR Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reactie

 

Ik heb de oude punten die al op het blok stonden aan gehouden nokkenas voorzichtig terug gedraaid.

Riemen gemonteerd.en nieuwe waterpomp en thermostaat

Oude thermostaat was helemaal dicht geslipt.

 

KVS is weer bij gevult nu bij het starten van de auto

Hoor je de eerste 2 seconden geen bij geluiden.

Na de 2 seconden hoor ik wat ratelen. Kan dit.de thermostaat zijn ivm lucht in het systeem. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Span rol van de v riem bedoel je. Rachid17 ??

 

Ik wil vandaag een proberen om hem zonder v riem te starten. En even te laten lopen hoop zo te kunnen horen waar het vandaan komt.

 

Spanrol ga ik zeker ff checken

Bedankt voor het mee denken ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt de spangrol , bij de vw garage dachten zij aan de waterpomp en ging langs een Turkse man en die zette zijn oor ertegen en hij zij dat het de spangrol was.

 

Ik terug naar de dealer en vertelde dat het de spangrol was , zij testen het met een andere spangrol en jahoor geen geratel meer.

 

Geen probleem man , we zijn er om mekaar te helpen ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zo juist. Oude spanrol gemonteerd. En het geluit blijft

 

Daarna. V riem er afgehaald. En zonder gestart.

Motor loopt. Super netjes. En stil zonder bij geluiden.

 

Ben er voor mij zelf we uit dat het dan de spanrol niet is

Nieuwe waterpomp ook niet.

Voor mij kan het nog 1 ding zijn

De stuur pomp ( weet het niet zeker. Maar daar lijkt het op )

Het pompje dat achter de bovenste. Poelie. Zit. Waar de v snaar over heen loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vinniepilon en vdub : dinamo loopt soeppel   en zit een vaste poulie op 

 

volgens mij  heb ik het probleem te pakken  heb nog geen proefrit gemaakt  alleen 30 minuten laten lopen ( het was gister nog al laat  )

 

ik heb de stuur pomp vervangen olie ververst en goed gespoeld  dit was het probleem heb geen bij geluiden meer  :mrgreen:  :mrgreen: 

olie was rood vankleur ( ik verwacht verkeerde olie gebruikt normaal volkswagen is groen van kleur  )

nieuwe pomp werkt ook alleen met groene stuurhuis olie 

 

alle problemen op een rij die ik gehad heb 

 

het schommelen en slecht stationair lopen slecht starten   ( was voorbij naar het vervangen van carter ondluchting slangen en vacuum slangen  )

 

een hoog verbruik van de motor        ( een defect thermostaat )

 

na het vervangen van dis en v riem spanrollen en thermostaat  een ratelend geluit ( stuur pomp die defect was waarschijnlijk door verkeerde olie gebruik  (rode olie ipv groen )   

 

 

 

 

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden