Ga naar inhoud
  • 0

Problemen 2.0 TDI BMP


DJ--NeO--

Vraag

Heren,

 

in een eerder topic al aangegeven problemen te hebben met de turbodruk nu de volgende feiten gemerkt.

 

Problemen met de turbodruk beginnen op het moment 1keer inhoud waarna gloeilamp en roetfilter brand op t dash

Doe ik de computer resetten blijft het weg totdat hij weer een keer bovenstaande doet

 

al iets langer aanwezig maar nooit bewust opgevallen tot nu, als ik rond de 50km pu rijdt wilt de auto schokken
in de zin van turbodruk erbij eraf erbij eraf en zeer onrustig lopen, harder of zachter geven geen problemen
je hoort de turbo dan ook telkens even blazen. echter is dit niet altijd.

 

in ieder geval ben ik behoorlijk aan het twijfelen geslagen what to do gezien het feit deze auto mij dagelijks
moet voorzien van veilige ritten zonder gedonder.

 

Nu heb ik de volgende gedachte gekregen, is er iemand hier in de buurt van Maastricht die binnenkort op een
zaterdag met mij eens wilt kijken naar de auto om erachter te komen wat beter voor mij is, verkopen of doorrijden

en met doorrijden wat ik uiteraard moet doen om de motor technisch weer in top conditie te krijgen.

 

wil niet graag leeglopen op de auto, maar wil hem wegens emotionele redenen eigenlijk ook niet weg doen, maar ben
wel afhankelijk van de auto!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

afgelopen zaterdag bij de Meeting bij JD geweest ontzettend leuk en mooi om dit alles te zien!

was voor mij ook al weer dik 7 jaar geleden dat ik voor t laatst bij een auto meeting ben geweest! lekker :)

 

in ieder geval heeft collega (?) van matthijs mijn auto aan de rook machine gehangen, probleem was zeer snel duidelijk!

waarvoor mijn grote dank voor het vast stellen.

 

op de terug weg van dik 2 uur durende diverse automaterialen zaken gebeld, met allen hetzelfde antwoord helaas, verkopen we niet!

Dan maar naar VW voor het plastic buisje

 

vanochtend besteld en toen ik daar was bestelde de vw dealer maar meteen een hartmassage apparaat mee, want een hartverzakking kreeg ik wel!

142 euro afgerond voor dit onderdeel nr 3c0 145 840 C

 

gelukkig is het nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto!

 

@@Vdub hartelijk dank voor de hulp en diagnose!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer alle passats 3c waarvan het motor storingslampje gaat branden, te koop werden gezet, dan zou de dagwaarde behoorlijk dalen.

Laat hem eerst effe uitlezen, kan kleinigheidje zijn.

Koop je een andere auto met bijv 140 k op de teller kun je ook weer problemen krijgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer de auto hikt en even de 2 lampjes laat branden komt er geen storing in de ECU

Rij ik door dan verschijnen vervolgens de meldingen P2279 en P0299 zoals ik ook al
in een eerdere post had gegeven

 

Slangen zijn nagekeken en niet iets bij te vinden, blazen doet hij echter wel als een gek,
waarschijnlijk zal op druk zetten een lekkage achter het blok wel doen openbaren

 

@@rob 44
welke asje bedoel jij? de via de oliepomp onder het blok heb ik vorige maand namelijk vervangen

jij bedoelt verder een bkp motor waar de nokkenas afstelling verkeerd staat voor problemen kan geven?

ik heb een BMP motor (8 klepper) maar dit zou wellicht wel iets kunnen zijn ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die bedoelde ik idd.

Asje vervangen is goed als er geen schade ontstaan is maar dan had je de oliedruk melding al gehad...en klopt bij de 8 klepper is de nokkenas niet genoemd..bij 16klp moet hij min of plus 1 staan sorry.

Kunnen soms ook kleinere zaken zijn he.oliefilter.brndstf filter etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afgelopen zaterdag bij de Meeting bij JD geweest ontzettend leuk en mooi om dit alles te zien!

was voor mij ook al weer dik 7 jaar geleden dat ik voor t laatst bij een auto meeting ben geweest! lekker :)

 

in ieder geval heeft collega (?) van matthijs mijn auto aan de rook machine gehangen, probleem was zeer snel duidelijk!

waarvoor mijn grote dank voor het vast stellen.

 

op de terug weg van dik 2 uur durende diverse automaterialen zaken gebeld, met allen hetzelfde antwoord helaas, verkopen we niet!

Dan maar naar VW voor het plastic buisje

 

vanochtend besteld en toen ik daar was bestelde de vw dealer maar meteen een hartmassage apparaat mee, want een hartverzakking kreeg ik wel!

142 euro afgerond voor dit onderdeel nr 3c0 145 840 C

 

gelukkig is het nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto!

 

@@Vdub hartelijk dank voor de hulp en diagnose!

????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren avond de drukleiding vervangen, lucht filter weg, accubak weg slangen van de bak koeler los (ff 2 verlengstukken van de raten in de slangen gestopt om leegloop te voorkomen) bodem plaat los en toen kon ik beetje schuiven en priegelen! al met al in een kleine 2 uurtjes de drukleiding vervangen.

 

test ritje resultaat: jeetje was is die stil met optrekken! :D

 

diagnose oude drukleiding: dikke scheur van ongeveer 7 cm! :shock:

 

geen wonder dat ie steeds vaker in storingen ging! nu hopen dat voorlopig de ellende weg blijft met 250 op de klok nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden