Ga naar inhoud
  • 0

gateway geeft corrupte software RNS 510


pokie

Vraag

Hallo 

 

Ik heb een RNS 510  A versie in mijn passat     HW version H05  SW version 5238

 

Ik heb al een poos dezelfde storing ,tijdens opstarten blijft de RNS "hangen" en kan ik helemaal geen toetsten bedienen.

Zowel op het scherm  als de vaste knoppen aan de zijkant doen niks.

 

Ik heb de radio reeds opgestuurd gehad naar BBA Reman Utrecht (3x). Alles onder garantie.

 

Zij vertellen mij nu dat de software corrupt wordt zodra ik de RNS terug plaats in mijn Passat.

Ze zien de fout ook als RNS bij hun wordt opgestart ,ze hebben reeds een firmware update uitgevoerd.

 

Ze willen nu mijn auto met radio ter plekke (Utrecht) updaten  zodat ze gateway eventueel ook  mee gaat in de update.

 

Wat vinden jullie van dit verhaal en  kan iemand mij vertellen waar en welke gateway bij mij zou moeten kunnen werken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Software donwgrade naar originele FW wat op de sticker staat van de RNS 510.

Vanuit daar langzamerhand weer upgraden naar max FW 4020 voor ! en B toestellen.

 

Haha software corrupt als de RNS weer terug geplaatst word... Nooit van gehoord

 

 

FW 5238, dit geeft al weer aan wat ik al zo vaak heb gezegd... wil je de RNS naar de schroot brengen... Upgraden die hap.

Wil je een snellere RNS dan zal je toch echt naar een H versie of hoger moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoef geen snellere RNS ,maar eentje die het goed doet . :roll:

 

Deze situatie hebben hun ook nog niet eerder gehad vandaar deze vraag

 

Maar wat voor gateway moet er in zitten.

Luister maar naar Ronald en Peter. Die jongens hebben er echt verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke Zit deze onder de dashboard?

 

Mbt tot de hoge software, naar ik mag aannemen hebben ze BBA Reman ook wel verstandvan zaken.

Ik heb eerder dit jaar ook al lagere software opgehad .

Maar het probleem blijft zich voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

@@wulfke Zit deze onder de dashboard?

 

.

Deze zit rechts boven de pedalen diep in het dashboard. het onderdeelnummer staat op de behuizing gedrukt maar ik weet de verdere technische achtergrond niet en met de mogelijkheid tot flashen kan het net zo goed zijn dat dit hier is gebeurd. Dan klopt uiteraard het onderdeelnummer aan de buitenkant niet meer met wat er effectief aan software aan de binnenkant zit.

Maar indien u nog nooit de gateway heeft gewijzigd dan gok ik op een C versie en dat loopt meestal ook niet netjes met een RNS erbij. Een kleine groep heeft het probleemloos werkende maar een grotere groep heeft dan problemen met leegloop van de batterij.

 

Ik zou toch eens beginnen met een propere start, FW erop die er normaal op hoort te staan en dan upgraden naar max FW 4020, en een scan maken/laten maken van de wagen om te weten welk type gateway er is geplaatst.

 

Zo kunnen we u eventueel op weg helpen u terug te laten genieten van uw toestel.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dieseltje heeft mij reeds geholpen met "propere" sw versie.

Maar het probleem bleef zich voordoen .

Zodoende heb ik de radio opgestuurd naar BBA Reman.

Zij hebben vervolgens de Sw geupgrade nadien heeft RNS een aantal maandelijks probleemloos gedraaidt.

Maar sinds een tijdje heb ik het zelfde probleem weer.

Hun komen nu met de gedachte dat het nu wel aan de gate way moet liggen , immers bij hun doet het probleem zich niet voor tijdens de test sessie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, hier komen we dan ook niet verder dan. Als u dan de bewuste firma terug opzoekt zou ik hen toch vragen een lagere FW versie te plaatsen. Hebben al meerdere forumleden gehad met een "oude" rns en een te hoge FW versie de erna dan problemen begonnen te hebben.

En de gateway heeft best een eindletter E of hoger.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag weer contact gehad met BBA Reman.

Afgesproken radio wordt weer opgehaald (kostenloos).Andere software komt er op.

Dan een afspraak maken om vervolgens radio door hun terug te laten plaatsen ,en dan eens zien wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel raar dan dat de wagen van 2008 is en er een A versie RNS in zit.

Maar als hij standaard zo geleverd is zou ik denken dat er een E versie gateway in zit.

Je kan het wel aflezen op de gateway zelf maar deze is niet zo toegankelijk. weet niet of je weet waar deze gemonteerd zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel raar dan dat de wagen van 2008 is en er een A versie RNS in zit.

Maar als hij standaard zo geleverd is zou ik denken dat er een E versie gateway in zit.

 

 

 

Mijn auto is ook uit 2008 en had ook standaard een E gateway en RNS310. 

(Wel een rood/witte teller.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo nog even een update.

vorige week bij B.B.A. Reman geweest ,na diverse software down grade,'s zijn we niets verder gekomen.

Het probleem is steeds het zelfde , het touchscreen niet kunnen bedienen even als de knoppen.

Ook hebben ze een andere RNS geplaatst deze deed het direct goed.

 

Op dit moment zit er een SWL fix software op (gekregen van dieseltje) ook hier is het probleem het zelfde.

B.B.A. reman geeft aan dat zij verder niet meer kunnen doen.Ze willen het geld terug storten( zonder verzend kosten) .

 

Thuis nogmaals geprobeerd om soft ware opnieuw er op te krijgen en warempel de RNS doet het   :neutral: .

Tijdens het terug plaatsen moest de stekker nog even los ,en je raad het al het probleem doet zich weer voor   :evil: .

 

Ik heb even gekeken welke versie gate way onder dashboard zit .

Ik kan zo niet zin welke versie dit is.

 

Is hier nog iemand met ideeën.?

 

360.jpg

aangepast door pokie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is een 3C0 907 530C dus een hardwarematige C versie,

welke softwareversie erop staat ga je enkel te weten komen door uitlezen aangezien er al een bedrijf aan het flashen geweest is.

Maar beste is dus met een RNS erin van een gateway hoger of gelijk aan E erin te zetten om het systeem wat goed te laten functioneren.

Eens die erin zit kan je deze factor al uitlsuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden