Ga naar inhoud

  • 0

1-2-3 knipperlichtfunctie bij VW dealer


Yippo

Vraag

geachte forumleden.

 

In de nieuwe Dealerfolder van 3e kwartaal staat een actie voor het inbouwen voor de 1x tippen 3x knipperen functie van de knipperlichten.

 

Prijs incl. inbouw is 59,95 eur.

 

Dus mensen die geintresserd zijn, op naar de dealer.

 

Kun je ook een flesje VW ruitenwisserconcentraat halen voor 1 euro voor 25 liter ruitenwisservloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb gewoon de kniptang gepakt en de stekker van de comfort relais eraf geknipt. Op de bedrading in de auto een klein plekje isolatie eraf gehaald, afgeknipte draadje erop solderen (effe goed bedenken welke op elaar moet) isolatie tape eromheen en klaar. Dit is ook een optie voor als je niet in staat bent om op een orginele manier de draadjes uit de stekker te krijgen.

 

Zonde man, je heb toch wel engele geduld.

 

Greets

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jongens wat een werkt allemaal.

Ik heb het ook ingebouwd. Het tooltje om de kabels uit het stekkerblok te halen is inderdaad duur. Zeker als je het maar eenmalig gebruikt.

Ik heb gewoon de kniptang gepakt en de stekker van de comfort relais eraf geknipt. Op de bedrading in de auto een klein plekje isolatie eraf gehaald, afgeknipte draadje erop solderen (effe goed bedenken welke op elaar moet) isolatie tape eromheen en klaar. Dit is ook een optie voor als je niet in staat bent om op een orginele manier de draadjes uit de stekker te krijgen. Dat is inderdaad het meest lastige van deze hele optie.

 

das is ook een manier :roll: , maar t werkt wel :lol:

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Man, man wat een gepruts om die pennetjes eruit te krijgen; ben er vanmiddag een paar uur zoet mee geweest. Met behulp van Antonio's instrumentarium is het mij uiteinedlijk gelukt; moest wel met de diameter en mate van "platheid" van het ijzerdraad experimenteren tot de juiste maat gevonden was. Helaas heb in mijn enthousiasme een pennetje vernield. :bash::bash:

 

Zijn die krengen los te verkrijgen en waar?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Helaas heb in mijn enthousiasme een pennetje vernield.

 

Zijn die krengen los te verkrijgen en waar?????

 

Ik denk dat je deze stekker nodig hebt:

 

000 979 227 (2,5 mm²)

 

Gewoon bij de dealer bestellen.

 

Ik heb het hier gevonden:

 

http://www.passatplus.de/umbauteile/stecker/stecker.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even bij de VW dealer langs geweest; problemen met die pennetjes hadden zij al vaker gehad, vandaar dat bakje gevuld met die krengen. Kreeg er zo een paar mee. Zag in de gauwigheid dat ze ook een bakje met de kleinere maat voor de isostekkers hadden.

 

DUS pennetje gesneuveld..........naar de VW dealer :wink:

 

NB/ 1-2-3 werkt perfect(!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou in mijn doos zat 1 handleiding en 1 supplement waarvan ik dacht dat met het supplement die foute beschrijving hersteld was. Nou nietdenk/doe fout nr. 2 dus :( de zooi werkte niet, alleen de alarmlichten deden het, links/rechts afzonderlijk was helemaal dood. Hierop kon ik uit het nieuwe aansluitblok weer twee draden terugsteken. (ik moet meer vertrouwen in het forum en leden hebben...)

 

Vandaag ben ik ook aan de slag gegaan met de Comfortblinker. Resultaat bij mij is precies het omgekeerde van jou: alles werkt, behalve de alarmlichten...

Ik heb de handleiding uit de KB van deze site gevolgd en die stemt ook precies overeen met de instructiehandleiding wat in de doos zat. Is er misschien iets kaduuk? Vantevoren werkten de alarmlichten wel nog...

 

(De set is toch voor zowel de 3B als de 3BG, dacht ik toch?!?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een domme opmerking, maar heb je pen 4 en 7 wel in de alarmstekker/schakelaar laten zitten? Ik heb nl in mijn enthousiasme eerst ALLE pennetjes uit de alarmschakelaar/blokje verwijderd om om ze te vervangen. Ben er later echter achter gekomen dat ik de grijze (pen4) en de rode (pen7 had moeten laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien een domme opmerking, maar heb je pen 4 en 7 wel in de alarmstekker/schakelaar laten zitten? Ik heb nl in mijn enthousiasme eerst ALLE pennetjes uit de alarmschakelaar/blokje verwijderd om om ze te vervangen. Ben er later echter achter gekomen dat ik de grijze (pen4) en de rode (pen7 had moeten laten zitten.

 

Bedankt voor je reactie!

Die draadjes heb ik idd laten zitten: de blauwachtige/grijze en de rood-gele.

 

Ik merkte ondertussen trouwens wel dat als ik de alarmlichtenschakelaar indruk, de 'normale' knipperlichtfunctie niet werkt, dus hij schakelt wel ergens iets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had bij het inbouwen een soort gelijke ervaring. In 1ste instantie werkte na inbouw alleen de alarmlichten. links of rechts afzonderlijk deed niets.

Door een fout in meegeleverde handleiding bleek dat ik 2 aansluitingen van de contrastekker verkeerd had zitten. Duidelijk waarneembaar als je de aansluitingen bekijkt. een stekkertje maakt geen contact.

 

Ik verwacht dat het in de aansluiting zal zitten. check deze page even:

http://wiki.tdiclub.nl/Passat3BKomforblinker

 

Echter zit hier dus een foutje in, dus pinbezetting aanhouden zoals aangegeven:

 

uitnemen stekker 1 (zwart/wit/groen), direct overpluggen in contrastekker op pin 1

 

uitnemen stekker 2 (zwart/groen), direct overpluggen in contrastekker op pin 2

 

uitnemen stekker 3 (zwart/wit), direct overpluggen in contrastekker op pin 3

 

uitnemen stekker 5 (bruin), direct overpluggen in contrastekker op pin 6

 

uitnemen stekker 6 (zwart/groen), direct overpluggen in contrastekker op pin 7

 

Bij mij had ik stekker 5 en 6 niet goed aangesloten.

 

by the way let ook goed op er zijn 2 zwart/groene draden ik d8 dat de 1 wat dikker was dan de ander de dikkere zit op aansluitpunt 2 !

 

veel suc6

 

groet RuudC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo mensen, bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb zonet even alles gecheckt maar het komt echt overeen met de handleiding en de foto's. Ik had de inbouw trouwens ook al gedaan aan de hand van het artikel in de KB (was overigens gelijk aan de papieren handleiding).

 

En alles werkt op zich ook perfect, behalve de alarmlichten. Ik begin langzaam te denken dat de knop/module voor de alarmlichten defect is... Het lichtje in de knop werkt trouwens ook gewoon, alleen als ik de knop indruk gaat het lichtje uit en gebeurt er niets meer :-(

 

 

Het is dat het zo'n @#% :evil: gepiel met die stekker is anders zette ik alles even terug zoals het was om te kijken of de alarmlichten dan wél nog werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemiddag iedereen,

 

ik had de dealeractie gemist en heb mijn Comfortblinkerset gunstig uit Duitsland gekregen. Deze moest nog worden ingebouwd.

Om niet nader te noemen redenen was zelf-inbouw niet mogelijk, dus heb ik daarvoor vijf dealers gemaild met de vraag wat de inbouw zou kosten

 

- de eerste dealer antwoordde dezelfde dag al: half uur tot drie kwartier inbouwtijd

- twee dealers in Meppel hebben tot op heden niet gereageerd :x

- mijn dealer (Hoogeveen) reageerde pas nadat ik er na 10 dagen een telefoontje achteraan had gewijd: een half uur tot drie kwartier = ca. € 55

- de dealer van een medeforumer, met inbouwervaring (!), schatte de inbouwkosten op € 185 :shock: No kidding !

 

Met de eerste dealer heb ik vervolgens een maximum prijs afgesproken van € 50.

Vanmorgen is de Blinkerset ingebouwd. Werkt perfect. Kosten: € 39. Welke vestiging? In Steenwijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedemiddag iedereen,

 

ik had de dealeractie gemist en heb mijn Comfortblinkerset gunstig uit Duitsland gekregen. Deze moest nog worden ingebouwd.

Om niet nader te noemen redenen was zelf-inbouw niet mogelijk, dus heb ik daarvoor vijf dealers gemaild met de vraag wat de inbouw zou kosten

- de eerste dealer antwoordde dezelfde dag al: half uur tot drie kwartier inbouwtijd

- twee dealers in Meppel hebben tot op heden niet gereageerd :x

- mijn dealer (Hoogeveen) reageerde pas nadat ik er na 10 dagen een telefoontje achteraan had gewijd: een half uur tot drie kwartier = ca. € 55

- de dealer van een medeforumer, met inbouwervaring (!), schatte de inbouwkosten op € 185 :shock: No kidding !

Met de eerste dealer heb ik vervolgens een maximum prijs afgesproken van € 50.

Vanmorgen is de Blinkerset ingebouwd. Werkt perfect. Kosten: € 39. Welke vestiging? In Steenwijk :D

(offtopic) Als je zelf niet zo tecnhisch onderlegd bent, waaronder ik inbegrepen, kan het inderdaad geen kwaad om voor zulke zaken eens goed rond te kijken. Zit heeeel veel verschil in prijzen.

Ik heb onlangs hetzelfde gehad bij inbouw van een nieuwe knipperlichthendel. Grappig is, dat ik het ook in Steenwijk heb laten doen. Was het goedkoopste. (ontopic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
- de dealer van een medeforumer, met inbouwervaring (!), schatte de inbouwkosten op € 185 :shock: No kidding !

 

Hahaha waarschijnlijk hebben ze bij mij destijds voor die € 60,00 zo lang zitten knoeien dat ze nu op safe gaan en nu € 185,00 :shock: vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb je hier wat aan ?

 

artikel staat ook in de KB, juist als handleiding om jullie beetje op weg te helpen

http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=69

 

gr Jee

 

Jee, nog bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem inmiddels opgelost: het bleek de zekering te zijn... :embarassed:

Stekkertjes zaten toch goed...

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

gr, roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden