Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3bg 96kw bj2003 Noodloop


tippi

Vraag

​Goedemiddag,

 

​Ik zit met het volgende probleem mijn Passat 3bg tdi 96kw bj2003 motercode awx km-stand 302000, slaat in de noodloop bij optrekken tot 3000 toeren niets loos zodra je daar boven komt stopt de turbo.

 

​Laat je het toerental weer afzakken dan kun je weer tot 3000toeren gaan en stopt de turbo weer.

 

​Vandaag uitgelezen bij plaatselijke garage en logje gedaan onderstaand de bevindingen,

 

​turbo komt goed op gaan, luchtmassa ook. (wil garage niet aan dat hier iets mee is vast oid)

 

​zodra je in de 3e versnelling zit en je trapt het gas in dan zie je de turbo druk omhoog gaan.

deze moet tussen de 2200 - 2400 mbar zitten (correct me if i wrong).

​de turbo komt mooi op druk maar bij 2346mbar druk valt de turbo erbij weg en rookt de auto behoorlijk.

 

​een nieuwe inlaat druksensor geprobeerd probleem blijft.

 

​wie heeft er advies voor mij wat er aan de hand kan zijn.

 

​Grtz

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

veel rook is doorgaans lekke IC-slang, blaast ie niet harder dan normaal? de S-slang die onderaan de turbo zit en naar de intercooler loopt gaat ook wel eens lek.

 

Maar nogmaals, goed rijdend uitlezen kan een oorzaak achterhalen, dus niet alleen naar de turbodruk blijven staren maar ook naar andere zaken zoals LMM, brandstofinspuiting, EGR klep etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die sensor vanboven op de ic leiding ( heet een map of maf sensor dacht ik ) kan het ook zijn.

 

Dan meet TS ook geen 2346 ofzo, een defecte Mapsensor geeft doorgaans 2950 ofzo aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

veel rook is doorgaans lekke IC-slang, blaast ie niet harder dan normaal? de S-slang die onderaan de turbo zit en naar de intercooler loopt gaat ook wel eens lek.

 

Maar nogmaals, goed rijdend uitlezen kan een oorzaak achterhalen, dus niet alleen naar de turbodruk blijven staren maar ook naar andere zaken zoals LMM, brandstofinspuiting, EGR klep etc

Lmm - egr lijken allemaal goed.

 

Aankomend weekend de turbo slangen maar eens checken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal moet je eerst de auto opnieuw starten om de noodloop te resetten!
Ik heb het zelfde gehad met mijn 96kw, het luchtfilter zat vol bladeren.

N75 (dan blijft hij meestal in noodloop)
Vervuilde turbo.
Lekke slang intercooler.

Het beste kun je een rijdend log laten maken en hier plaatsen

aangepast door Vdub
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afgelopen weekend alle vacuumslangetjes vervangen incl lucht filter + brandstof filter turbo gereinigd met speciaal spul hiervoor. turbo slaat niet meer uit.

 

  

het enigste wat nu aan de hand is dat de auto nu bij optrekken in de 4 & 5 versnelling wat happert bij +/- 1700 tot 2000 toeren.

 

ook rookt de auto even als hij gestart wordt.

 

EGR is al 5 jaar afgedopt. tempratuur komt eigenlijk nooit boven de 75gr. alleen als je lange afstanden rijdt 90gr

 

wat zou de oorzaak kunnen zijn???

aangepast door tippi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waterpomp is vorig jaar vervangen. maar heeft de lage temp iets te maken met stotteren.

 

garage ziet me zo langzamer hand aankomen met uitlezen :blink1: ben er bijna klaar mee. heb je iets opgelost komt er weer wat anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe start de auto met warme en koude motor? En zuipt hij ook meer? 

 

Je ecu past de inspuiting aan op temp van de koelvloeistof. Als die koud is zal hij meer inspuiten. Soms wil de temp sensor wel is stuk gaan. Hij geeft dan een te koude of te warme weerstand staan.  De temp sensor meet 2x de temp 1 is voor de inspuiting en de andere voor je meter. Dit is alleen te controle met vcds of de tempsensor door meten op weerstand van pin 1 en 3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met koude motor net of loopt ie op 3 cilinders bij starten, zodra motor warm is geen probleem.

 

tot overmaat van ramp reed me collega vanmiddag achteruit bij me op, nu een flinke deuk rijker in het linker spatbord

aangepast door tippi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2x voorgloeien geeft geen verschil, heb het idee dat hij nu ook wat meer olie gebruikt.

 

probleem zit hem alleen in 1200 tot 2500 toeren, bij starten loopt hij op 3 cilinders naar 10 seconden is dit weg, net of zit er ergens een vacuum lek dat er teveel lucht in de motor zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden