Ga naar inhoud
  • 0

Deur ruit bestuurders kant verwisselen


Diver

Vraag

Hallo allen, ik heb krassen op mijn deur ruit aan de bestuurders kant, dit komt om dat de spiegel tegen de ruit geklapt is met een aanrijding. Nu heb ik al een nieuwe ruit gekocht en hoop hem zaterdag te gaan wisselen. Heeft iemand hier nog tips voor. op de nieuwe ruit zit helemaal niks alleen het glas dus,

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verwijderen van de ruit schijn je zonder gereedschap te kunnen doen. Is meerdere malen voorgekomen op dit forum.....

Dan zit je ruit er heel los in, hij zit normaal geklemd op 2 plaatsen in een rubber dat je los en weer aandraait met wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was dat alles Jan, en zoals bekend een mooie Howe To

Yep dacht eerst dat de hele binnen plaat er uit moest, maar na een paar minuten onderzoek dacht ik dat het simpeler moest zijn, en dat was het ook. Viel erg mee dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie dit topic nu pas, had nog wel een bestuurderskant te liggen gehad. Zat in de deur die ik had gekocht.

 

 

Verzonden met iPhone 6s+ met Tapatalk

Zo makkelijk is dat niet, als je in ETKA kijkt zijn er dikte verschillen in de ruit, en ook kan de kleur verschillen per kenteken. Dus nooit zomaar even een ruit kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dikte verschil is er alleen met dubbelglas.

Ik heb ETKA en heb de nummers zelf op gezocht, maar kan helaas niet op kenteken zoeken, daar hen je een verbinding met VW voor nodig. Voor het bouwjaar van mijn auto kwam ik op 2 nummers. 3C4 845 201  3,5mm dik  en 3C4 845 201 B en 3,85mm dik. Het bleek de 3C4 845 201 B te zijn toen

apoint het controleerde. Ik weet niet of dat kleine verschil in het dubbel glas zit, maar ik had dus de dikkere versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb destijds gewoon op de sloop een krasvrije ruit gehaald. Kostte me toen 3 tientjes.

Dat kan ook Erwin als je maar weet wat de dikte en kleur van de ruit is. Ik wilde graag een nieuwe. Ik heb de oude nu als reserve :mrgreen: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden