Ga naar inhoud

Informatie over actuele levertijd Passat GTE


wel

Aanbevolen berichten

Het lijkt er nu op dat alle bestelde GTE's naar geplande productie (actuele productiedatum) in week 20 zijn gezet... ben benieuwd of dit gaat lukken...lijkt niet erg realistisch...

Het zal nu snel duidelijk moeten worden, het is toch gebruikelijk dat een aantal weken (3?) voor de geplande productie de status naar 'definitieve productie' gaat. Dat is ook het moment waarna je geen wijzigingen in je bestelling meer kan aanbrengen.   

 

@@MikeB: ook ik ben voor de traditionele klokkenwinkel gegaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er nu op dat alle bestelde GTE's naar geplande productie (actuele productiedatum) in week 20 zijn gezet... ben benieuwd of dit gaat lukken...lijkt niet erg realistisch...

Het zal nu snel duidelijk moeten worden, het is toch gebruikelijk dat een aantal weken (3?) voor de geplande productie de status naar 'definitieve productie' gaat. Dat is ook het moment waarna je geen wijzigingen in je bestelling meer kan aanbrengen.   

 

@@MikeB: ook ik ben voor de traditionele klokkenwinkel gegaan !

 

Gelukkig ben ik niet de enige, mensen verklaren mij voor gek.  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

AID is overbodige luxe, het is leuk om te hebben, maar dat is ook alles...

 

De normale tacho doet precies hetzelfde werk, dus ik snap jullie wel hoor :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

AID is overbodige luxe, het is leuk om te hebben, maar dat is ook alles...

 

De normale tacho doet precies hetzelfde werk, dus ik snap jullie wel hoor :rolleyes:

 

Waar het mij om gaat is dat ik niet in één blik tijdens het rijden inhoudelijk kan zien wat er gebeurd, tijdens de proefrit daarom besloten om voor de 'old school' klokken te gaan. https://www.youtube.com/watch?v=ZUotmOY5ASo vind het veel te druk maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, geldt dat niet voor de hele Passat? Een twingo brengt je ook van a naar b.

 

De passat is geen overbodige luxe t.o.v. twingo (of een ander kleine auto hoor).

De ruimte van de passat wordt bij ons vaak zat goed benut, hetzelfde zou met een twingo niet kunnen, of te wel... het is niet overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn GTE is 15 jan besteld, week 17 geproduceerd, staat nu op de trein richting Leusden en met de dealer afgesproken dat we ernaar streven dat ik hem volgende week zaterdag kan ophalen. Ligt eraan wanneer de trein in Leusden arriveert en wanneer vervolgens het transport gepland wordt naar de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Paal zit in de grond, leverdatum nog steeds 30 Mei.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hoi Mike,

dat ziet er niet uit als eigen terrein? if not, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb hier in Delft de grootste moeite om iets met een laadpaal voor elkaar te krijgen :(  De gemeente plaatst geen laadpalen, en vergunningen voor een verlengde huisaansluiting lukt niet lijkt het.

Het enige wat misschien gaat mogen is meedoen met de pilot 'laadstraat'. Het lijkt erop dat dat betekent dat je op eigen kosten een aantal paaltjes neer mag zetten aan de straat, maar er komen absoluut geen gegarandeerde plekken (vandaar dat ze aanraden er meer neer te zetten anders heb je nog steeds regelmatig geen laadplek).

de plekken moeten volgens mij ook nog publiek beschikbaar worden gesteld.

 

Als je dan op zoek gaat naar de backoffice abonnementen, dan lijkt het erop dat je niet eens uit de lopende kosten komt met dat aanbieden. Als prive persoon mag je de stroom maar voor max 25ct/kWh aanbieden. Maar je draait wel zelf voor alle abonnementskosten op..

en inkoop van stroom is zomaar 23ct of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mike,

dat ziet er niet uit als eigen terrein? if not, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik heb hier in Delft de grootste moeite om iets met een laadpaal voor elkaar te krijgen :(  De gemeente plaatst geen laadpalen, en vergunningen voor een verlengde huisaansluiting lukt niet lijkt het.

Het enige wat misschien gaat mogen is meedoen met de pilot 'laadstraat'. Het lijkt erop dat dat betekent dat je op eigen kosten een aantal paaltjes neer mag zetten aan de straat, maar er komen absoluut geen gegarandeerde plekken (vandaar dat ze aanraden er meer neer te zetten anders heb je nog steeds regelmatig geen laadplek).

de plekken moeten volgens mij ook nog publiek beschikbaar worden gesteld.

 

Als je dan op zoek gaat naar de backoffice abonnementen, dan lijkt het erop dat je niet eens uit de lopende kosten komt met dat aanbieden. Als prive persoon mag je de stroom maar voor max 25ct/kWh aanbieden. Maar je draait wel zelf voor alle abonnementskosten op..

en inkoop van stroom is zomaar 23ct of meer.

 

Hi Morris,

 

Dit is mijn eigen terrein, wij hebben een mandelig terrein waar iedere bewoner een eigen parkeerplek heeft buiten de woning/tuin. Dit is aangelegd vanaf mijn woning met 13 meter graafwerk half dagje werk. TheNewMotion heeft dit geplaatst en stelt ook de online portal ter beschikking, service is helemaal top in ieder geval. In Almere heb je een initiatief waarbij je bij de Gemeente een paal aan kan vragen, enige nadeel is dat die paal publiek beschikbaar is en niet altijd beschikbaar als je het nodig hebt. Wellicht dat ze bij jou in de Gemeente ook een dusdanig initiatief hebben en misschien een subsidie verstrekken hiervoor in het kader van Eco enzo.

 

In de woonwijk hebben sommige bewoners het probleem ook opgelost door zelf een houten paaltje met opbouwdoos (met slotje) te realiseren om zo toch te kunnen laden. Kosten als je elke dag aan de stekker hangt tussen de € 60-80 per maand op je energierekening, tarief bij mij is hoog 22 cent en laag 18 cent. Voordeel is dat ik in de avond na 11 uur de lader aan kan zetten, scheelt toch weer op het geheel.

 

Ik wil in ieder geval elke dag laden want vindt het zonde om niet het volledig potentieel uit de auto te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al even wezen kijken bij de dealer. Dinsdag wordt het kenteken aangevraagd, volgende week alvast aanmelden voor Car-Net en zaterdag de aflevering. Afgesproken met de dealer dat ik weg wil rijden met een goed geïnstalleerde Car-Net en daarmee hopelijk de problemen voorkomen met het systeem die ik op meerdere plekken op dit forum heb teruggelezen.

 

Ik heb ook even foto bijgesloten.post-24792-0-60434500-1463244214_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag al even wezen kijken bij de dealer. Dinsdag wordt het kenteken aangevraagd, volgende week alvast aanmelden voor Car-Net en zaterdag de aflevering. Afgesproken met de dealer dat ik weg wil rijden met een goed geïnstalleerde Car-Net en daarmee hopelijk de problemen voorkomen met het systeem die ik op meerdere plekken op dit forum heb teruggelezen.

 

Ik heb ook even foto bijgesloten.attachicon.gifWP_20160514_007.jpg

 

Veel plezier alvast voor Zaterdag! Mooie auto, wel een klein beetje saai qua kleur en de standaard London velgen. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, misschien leuk om een nieuw topic te starten waar iedereen zijn GTE ervaring kwijt kan. Dat zijn er 3 of 4 nu volgens mij voor de komende weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Morris,

 

Dit is mijn eigen terrein, wij hebben een mandelig terrein waar iedere bewoner een eigen parkeerplek heeft buiten de woning/tuin. Dit is aangelegd vanaf mijn woning met 13 meter graafwerk half dagje werk. TheNewMotion heeft dit geplaatst en stelt ook de online portal ter beschikking, service is helemaal top in ieder geval. In Almere heb je een initiatief waarbij je bij de Gemeente een paal aan kan vragen, enige nadeel is dat die paal publiek beschikbaar is en niet altijd beschikbaar als je het nodig hebt. Wellicht dat ze bij jou in de Gemeente ook een dusdanig initiatief hebben en misschien een subsidie verstrekken hiervoor in het kader van Eco enzo.

 

Helaas heeft mijn gemeente (Delft) geen geld meer, en hebben ze besloten helemaal niets meer te doen met laden (althans niets wat ze zelf geld kost).

Die 13 meter, dat loopt dan ook allemaal door je 'eigen' terrein?

Want in mijn zoektocht naar vergunningaanvragen voor openbare ruimte lijkt in ieder geval ook nog naar boven te komen dat ik me moet inschrijven bij het kadaster als eigenaar van een netwerk. en daar volledig digitaal tekeningen van zou moeten aanleveren.

 

En ik zou inderdaad ook graag zoveel mogelijk laden, maar dat is nu nog niet echt mogelijk helaas. Het zou toch mooi zijn als ik iedere ochtend kon beginnen met ongeveer 40-45km elektrisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heeft mijn gemeente (Delft) geen geld meer, en hebben ze besloten helemaal niets meer te doen met laden (althans niets wat ze zelf geld kost).

Die 13 meter, dat loopt dan ook allemaal door je 'eigen' terrein?

Want in mijn zoektocht naar vergunningaanvragen voor openbare ruimte lijkt in ieder geval ook nog naar boven te komen dat ik me moet inschrijven bij het kadaster als eigenaar van een netwerk. en daar volledig digitaal tekeningen van zou moeten aanleveren.

 

En ik zou inderdaad ook graag zoveel mogelijk laden, maar dat is nu nog niet echt mogelijk helaas. Het zou toch mooi zijn als ik iedere ochtend kon beginnen met ongeveer 40-45km elektrisch.

 

Dat is jammer, je kan altijd kijken naar de optie Verlengde Huisaansluiting zoals dat heet. De gemeente zorgt voor een bord en evt. markering. Alle overige kosten paal en toebehoren komen voor rekening aanvrager. De gemeente kan een KLIC-melding voor je doen zodat er bekend is waar de kabels door de grond lopen. Nadeel zijn kosten maar ook dat het een openbare parkeerplaats blijft, hierbij heb je wel de plicht om hem tegen een vergoeding open te stellen voor andere gebruikers. Inschrijving bij het kadaster hoeft niet dat doet de gemeente voor je, de kosten voor de registratie zijn wel voor jou.

 

Ik woon aan een hof met parkeerplaatsen, Almere heeft een fetisj voor het niet willen beheren van openbare ruimte en heeft dit allemaal mandelig terrein gemaakt voor de bewoners. Groot voordeel is dat ik 1/15e eigenaar ben van het geheel (deel de ruimte met 15 woningen), hierdoor besluiten wij zelf als VVE wat er met de grond gebeurd etc. TBI heeft zelf een geul gegraven vanuit de kruipruimte en een mantelbuisje naar de parkeerplaats gelegd.

 

Als je de App download van thenewmotion o.i.d. kan je zien of er binnen een redelijke afstand een paal openbaar beschikbaar is, wellicht een optie. Collega van mij die zet de auto altijd bij een paaltje neer die hij in de buurt kan vinden.

 

Kortom probeer eens wat info te vergaren bij de gemeente omtrent verlengde huisaansluiting, afhankelijk van de afstand gaat je dat wel rond de 3000 euro kosten. Misschien dat dit met je werkgever te bespreken valt, zakelijk zijn er namelijk ook subsidies voor electrisch rijden en laadpaal infrastructuur.

aangepast door MikeB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier alvast voor Zaterdag! Mooie auto, wel een klein beetje saai qua kleur en de standaard London velgen. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, misschien leuk om een nieuw topic te starten waar iedereen zijn GTE ervaring kwijt kan. Dat zijn er 3 of 4 nu volgens mij voor de komende weken.

 

Goed idee om een nieuw topic te starten voor het delen van onze ervaringen en tips en trucs. Weet jij hoe die gestart moet worden?

 

T.a.v. De config van mijn auto, ik vind deze combi wel erg mooi, smaken verschillen gelukkig. T.a.v. Het beschikbare budget heb ik gekozen voor opties als led-plus en automatische achterklep ipv grotere velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden