Ga naar inhoud
  • 0

Preventief vervangen drijfstanglagers 1.9 tdi BLS/BXE


gerjol

Vraag

Lees op de faceboek pagina van Vagtechniek dat zij waarschuwen om de drijfstanglagers van de 1.9 tdi, met motortype BLS en BXE, preventief te vervangen.

Zit er nog verschil in de bluemotion en de gewone diesel motoren?

 

Nu vertrouw ik de ervaring van vagtecgniek wel, maar ben benieuwd of forumleden hier inderdaad ervaring mee hebben.

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op facebook van Vagtechniek wordt een prijs van € 489,- incl. btw genoemd, voor het vervangen van de lagers.

 

Na wat googlen

https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/bfe48ee2-9032-41a1-bf09-93aff815280d/is-u-een-probleem-bekend-met-1-9-tdi-motoren-met-code-bls-ingebouwd-in-seat-leon-met-bouwjaar-2008

aangepast door gerjol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lap, zie ik dit nu pas.????

Vorige week mijn BLS op 162.000km vastgelopen drijfstang door Motorblok.

Nu op zoek naar een nieuwe blok ????.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

Is jouw motor dealer onderhouden Dany ? Wat zegt de garage hier van aangezien dat dit toch niet echt een kilometer stand is waarbij je zo dingen mag gaan verwachten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Steeds dealer onderhouden met uitzondering van distributie wat op 120dkm gedaan was.

We kennen de dealer 1 en al mafia... Standaard gezegde "dit valt buiten garantie meneer, kostprijs zal ca 10.000€ zijn"

Ja zeg denk je dat ik een nieuwe uit de showroom ga bestellen of wat.

Heb hem 3d later afgesleept naar een goede forum vriend.

 

En ook al hij is gechipt en als ze dat al zien heb je toch al geen garantie...en dus ook niet moeilijk gedaan.

 

Verstuurd vanaf mijn OnePlus2 ;)

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na wat googlen toch wel een ferm probleem vooral BXE en nu dus ook de BLS

Je weet het alleen niet de één kan het niet hebben en de ander kan het probleem hebben.

Je merkt er niets van tot het vastloopt uiteraard.

 

https://www.google.be/search?q=bls+conrod&oq=bls+conrod&aqs=chrome..69i57j0.4708j1j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=bxe+conrod+failure

 

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/s960x960/920725_954284027992030_4591095076597115240_o.jpg

post-13193-0-37068900-1465386376_thumb.jpg

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou dit dan een slechte kwaliteit van drijfstang lagers zijn of zou dit eigenlijk in het preventief onderhoud moeten zitten ? En wat als ik deze laat vervangen zit daar dan terug een limiet op de levensduur (terug preventief laten vervangen na xxx.xxx km ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar mijn mening een slechte kwaliteit. Echter doordat de wagen te oud is voor hen zullen ze niet gemakkelijk tussen komen.

Dat zijn we al gewend hier in BE.

En ben er zeker van als men merkt dat de wagen gechipt is zullen ze het wel daarop steken en dit terwijl er wagens van 120Dkm zonder chip het zelfde probleem kunnen hebben.

Probleem doet zich wereldwijd voor met deze motorcodes, had ik al deze berichten eerder gezien op WWW dan had ik dit zeker preventief gedaan.

Sommigen merkten een meer diesel geluid....nu dat had ik ook gemerkt zo ergens bij 120-140Dkm....Maar zou het dat zijn geen idee rond die tijd had ik een vastvliegwiel laten zetten en ging er vanuit dat het daardoor was.

 

Na de motorswap gaat hij terug naar VAGtechniek voor een checkup en de chiptunig bijstellen voor deze motor indien nodig.

 

De motor blokkeerde zonder voorgeluid te maken enkel een gekraak en gedaan er mee. -vrouwlief reed op dat moment en ze was er wel van aangedaan -

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar Vag techniek is hier van op de hoogte maar geeft dit niet weer op het forum wat eigenlijk wel jammer is.

 

Meer dieselgeluid heb ik nu ook maar dat is denk ik door het massavliegwiel dat op zijn einde loopt. Misschien dat ik het wel eens in plan om alles in 1 keer te laten doen (koppeling, massavliegwiel en drijfstanglagers).

Heb het hier in BE toch nog niet echt gehoord dat je iets krijgt ivm garantie of dmv coulance regeling. Vraag zit nu ook bij de dealer ivm achterklep roest, kan maar proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Heb het hier in BE toch nog niet echt gehoord dat je iets krijgt ivm garantie of dmv coulance regeling. Vraag zit nu ook bij de dealer ivm achterklep roest, kan maar proberen..

In BE weten ze het maar houden van den domme. In NL zijn ze er meer open voor.

En roest op je achterklep succes, 2j geleden ook gedaan nooit iets nog van gehoord zelfs niet na navragen. antw was is in behandeling en bleef muisstil nadien.

 

Maar Vag techniek is hier van op de hoogte maar geeft dit niet weer op het forum wat eigenlijk wel jammer is.

 

Ben ik het ook mee eens, is wel jammer.

Zelfs hebben ze een omzetbrief naar hun klanten gezonden en ben ik tevens ook klant met gekende email, zelf niets ontvangen in mailbox, wat er misgelopen is !!!

Ben dan wel nooit voor onderhoud geweest enkel voor koppeling en chip op maat.

Nou ja 't is gebeurd de klok kan niet terug gedraaid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het KOMT voor bij de BLS(en evt BXE) motoren, de ene bij 60, de ander heeft geen last, ik vermoed zelf dat ook de te lange (30K) intervallen daar debiet aan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C meet de viscositeit van de olie en die geeft bij me steeds tussen de 20K en 25K aan als inteval voor smeerbeurt. Meestal gemiddeld rond de 22K

Wil dus zeggen dat ik 10K eerder ga dan voorgeschreven en ook de distributieriem was 30K eerder vervangen (op120K ipv de voorgeschreven 150K) 

Chiptuning op maat is uitgevoerd net na de distributieriem, grote onderhoud en vervanging naar vast vliegwiel en zie dus nergens een probleem dat zou kunnen aantonen als reden van slecht onderhoud.

En 40K later begeeft alles op 162K en heeft tussenin al een onderhoud gehad en was nu eigenlijk ongeveer op het punt om weer op onderhoud te gaan de dag er na eigenlijk.

Had alles moeten afbellen onderhoud en banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn onderhoudsinterval staat op 15K maar daar kom ik nooit aan. Is steeds op "aantal dagen" dat ik een onderhoud moet regelen. Distributiewissel is gedaan op 130K ipv de voorgeschreven 150K (staat volgens hun geen tijdsduur op de riem maar hier zeggen ze 8jaar). Volgens mij zit er in mijn versie 3C geen viscositeit meting (BJ2007/MJ2008).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden