Ik heb al 2 jaar een constant klein verlies aan koelvloeistof en denk dat ik het nu "voorlopig" heb opgelost en wil dit hier effe delen.
Ik heb bij 266.000 km, zo'n 2 jaar geleden de EGR verwijderd omdat ik dacht dat ie lekte, ik verloor per 3000 km ongeveer 0,1 / 0,2 liter koelvloeistof, niet veel maar een koelsysteem moet normaliter dicht zijn.
Na het verwijderen bleef ik koelvloeistof verliezen, erg weinig en het nam ook niet toe, maar ik kon nergens lekkage vinden.
Wat overblijft is dan inwendige lekkage, de BKP 16 klepper staat erom bekend dat er haarscheuren in de cilinderkop optreden, heb er op ons forum nog niet veel gevallen voorbij zien komen maar in Duitsland (rijgedrag autobahn?) komt het veelvuldig voor.
Maar om nu meteen mijn cilinderkop te demonteren bij zo'n klein verlies ging mij iets te ver, weet bovendien niet hoelang ik met deze Passat blijf rijden, twijfel een beetje tussen diesel en benzine. Wil er in ieder geval tot eind volgend jaar mee door blijven rijden.
Kwam op een Duits forum een geval tegen die het had opgelost met NIGRIN koelvloeistoflekkage afdichting, dit is een additief wat je toevoegt en wat niet de kachel poriën verstopt, dat was voor mij wel een voorwaarde.
Ik heb dit besteld via Ebay voor 8 euro en 2 maanden geleden toegevoegd, ik heb nu 6000 km gereden en ben nog geen druppel koelvloeistof verloren, daarnaast werkt mijn kachel nog als een tierelier.
Ben hier zeer tevreden over!
EGR die ik verwijderd heb
4 dopjes NIGRIN toegevoegd, ik vul het expansievat altijd tot minimum bij koude motor
De 16 klepper BKP, door deze constructie is het oppervlak behoorlijk gevuld en houd je zeer smalle afdichtingen over die kunnen scheuren.
Vraag
Willem nunspeet
Ik heb al 2 jaar een constant klein verlies aan koelvloeistof en denk dat ik het nu "voorlopig" heb opgelost en wil dit hier effe delen.
Ik heb bij 266.000 km, zo'n 2 jaar geleden de EGR verwijderd omdat ik dacht dat ie lekte, ik verloor per 3000 km ongeveer 0,1 / 0,2 liter koelvloeistof, niet veel maar een koelsysteem moet normaliter dicht zijn.
Na het verwijderen bleef ik koelvloeistof verliezen, erg weinig en het nam ook niet toe, maar ik kon nergens lekkage vinden.
Wat overblijft is dan inwendige lekkage, de BKP 16 klepper staat erom bekend dat er haarscheuren in de cilinderkop optreden, heb er op ons forum nog niet veel gevallen voorbij zien komen maar in Duitsland (rijgedrag autobahn?) komt het veelvuldig voor.
Maar om nu meteen mijn cilinderkop te demonteren bij zo'n klein verlies ging mij iets te ver, weet bovendien niet hoelang ik met deze Passat blijf rijden, twijfel een beetje tussen diesel en benzine. Wil er in ieder geval tot eind volgend jaar mee door blijven rijden.
Kwam op een Duits forum een geval tegen die het had opgelost met NIGRIN koelvloeistoflekkage afdichting, dit is een additief wat je toevoegt en wat niet de kachel poriën verstopt, dat was voor mij wel een voorwaarde.
Ik heb dit besteld via Ebay voor 8 euro en 2 maanden geleden toegevoegd, ik heb nu 6000 km gereden en ben nog geen druppel koelvloeistof verloren, daarnaast werkt mijn kachel nog als een tierelier.
Ben hier zeer tevreden over!
EGR die ik verwijderd heb
4 dopjes NIGRIN toegevoegd, ik vul het expansievat altijd tot minimum bij koude motor
De 16 klepper BKP, door deze constructie is het oppervlak behoorlijk gevuld en houd je zeer smalle afdichtingen over die kunnen scheuren.
aangepast door Willem nunspeetLink naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten