Ga naar inhoud
  • 0

Aanschaf 3BG 1.8T,2.0,2,3 V5, 2.8 V6?


Kingversace

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik ben hier een tijdje weggeweest nadat ik zo'n 2,5 jaar geleden mijn passat 3C verkocht heb. Nu wil ik toch weer een passat gaan rijden en dan wel een 3BG station benzine. 

 

Nu ben ik al enkele weken aan het zoeken op marktplaats naar een geschikte auto voor een redelijke prijs.

Mijn vraag is: Er zijn verschillende type's maar welke te kiezen?

 

En natuurlijk een handbak of automaat, en waarom? Hoe doen de automaatbakken het bij deze type's?

 

De 2,3 V5 had mijn voorkeur. Leuk vermogen, mooi geluid en meestal luxe uitvoering. Nu krijg ik alleen een beetje een naar gevoel bij het verhaal omtrent de distributieketting en dan vooral het werk en de kosten die het met zich meebrengt.

 

2.8 V6 is ook een goede optie maar daar rijden er dan weer weinig van en is het al snel de vraag wat je dan koopt.

 

1.8T is dan degene die mijn voorkeur heeft. Deze zijn ook goed te chippen en met een turbo rijden is toch wel erg lekker. Alleen hoor ik hier weer zaken over extreem olieverbruik. Al wel het 1 en ander gelezen over monteren van een groter filter en geen longlife interval. Nou ben ik toch al niet van het longlife gebeuren dus mijn intervallen met een benzine zullen sowieso 10.000km zijn.

 

Of natuurlijk een W8 station. Maja die zijn prijzig auto's en ik weet niet wat mij gaat overkomen qua onderhoud

 

Ik ben in bezit van VCDS 12.12 ik heb alleen net die oude laptop aan de lader gezet en hoor dat hij het nog enigzins gaat doen na 2,5 stilstand en hij was al niet al te best.

 

Wie kan mij adviseren of zijn ervaringen hiermee delen? 

aangepast door Kingversace
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja daar staat idd wel het 1 en ander op. Qua vagcom is er niet zoveel te doen als bij een 3C he?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Anti-carjack.

Deuren selectief openen.

L/100km veranderen naar L/km.

Claxon bij ont- en vergrendelen.

Fis taal veranderen naar Engels ipv Duits.

Knipperlichten bij ont- en vergrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarvan moet ik alleen de eerste nog even vinden.

 

Zag trouwens ook iets staan dat je de automaatbak naar sportstand kon zetten via vagcom. Maar dat durf ik nog niet helemaal aan. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarvan moet ik alleen de eerste nog even vinden.

 

Zag trouwens ook iets staan dat je de automaatbak naar sportstand kon zetten via vagcom. Maar dat durf ik nog niet helemaal aan. Weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Dat kon volgens mij alleen bij een TT5. Daar kan @@Vdub je meer over vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het is een kwestie van codering aanpassen maar daar wacht ik nog maar even mee.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Veel aanpassingen heb je idd niet voor een 3B/3BG.

Verder kan je aanpassingen doen aan je interieur/exterieur.

Led, Xenon, Leer, 2Din, verlagen, remupgrade, SML, en nog wat dingen..  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Xenon en LED komen erin. Ik heb een Highline met half leer half alcantara en stoelverwarming en notenhout interieur dus daar ben ik wel tevreden mee.

 

Bij 2DIN zou ik OEM willen plaatsen maar zie er geen meerwaarde in. Zit nu een Alpine in waar mijn tel op werkt en spotify dus ook en navi via Google maps werkt naar mijn mening toch het beste.

 

Verder zit er een schroefset onder dus is ook niet nodig en heb ik een setje 19" liggen.

 

Zitten redelijk recent nieuwe schijven en blokken op. Ook OEM. Dus remupgrade wachten we wel even mee.

 

Mooi pedalensetje denk ik nog aan. Nieuwe mattenset. En heb gekeken naar W8 einddempers maar dat wordt meteen weer zo kostbaar

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Xenon en LED komen erin. Ik heb een Highline met half leer half alcantara en stoelverwarming en notenhout interieur dus daar ben ik wel tevreden mee.

 

Bij 2DIN zou ik OEM willen plaatsen maar zie er geen meerwaarde in. Zit nu een Alpine in waar mijn tel op werkt en spotify dus ook en navi via Google maps werkt naar mijn mening toch het beste.

 

Verder zit er een schroefset onder dus is ook niet nodig en heb ik een setje 19" liggen.

 

Zitten redelijk recent nieuwe schijven en blokken op. Ook OEM. Dus remupgrade wachten we wel even mee.

 

Mooi pedalensetje denk ik nog aan. Nieuwe mattenset. En heb gekeken naar W8 einddempers maar dat wordt meteen weer zo kostbaar

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Pedalen kan je van een Pheaton nemen, die passen 1 op 1.

Maar je kan ook voor de pedalen gaan die @@diesel986 en ik hebben, die zijn van de Audi TT, dan moet je de pedalen iets aanpassen om ze te laten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden