Ga naar inhoud
  • 0

upgrade climatronic


hudeck

Vraag

ja ik weet ben er een tijdje niet geweest met upgrades enz.

moet ook gewerkt worden en had wat probleempjes die binnenkort verholpen zijn.

 

maar dat betekend mijn bucketlist moet weer eens wat leger worden.

dus de volgende vraag..

 

past deze climatronic 3AA907044AN in mijn cc want vindt deze units mooier/strakker dan de huidige die er nu in zit.

weet dat er wat aangepast moet worden maar als ik weet hoe en wat dan ga ik het zeker niet uit de weg.

als er nog geen goede schrijven is van hoe dit moet gebeuren dan zal die na deze retrofit er zeker wel komen 

 

thanks mannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die kan alles maar kan maar 4 vin nr, s aan weet niet of ik daar dan m'n geld in zou steken dan.

Das waar maar volgens mijn kan je vin nr erbij kopen..

 

En ander ben je rond de 500 kwijt

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anders is er misschien toch wel iemand die je kan helpen met coderen. Fout ivm control module lijkt er al wel een tijdje in te zitten.

Ja klopt heb nog geen tijd gehad om er iets mee te doen en was me helemaal ontschoten.

En nu heb ik weer wat ademruimte op dit soort dingen op te pakken.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kan nog altijd niet goed volgen waar het verhaal spaak loopt.

 

Kan je eens stap voor stap uitleggen wat je doet en waar het vast loopt.

 

Openen VCDS,

Home scherm krijg je dan te zien met hierin verschillende knoppen,

Daar klik je op de toets "select" bij de optie "select control module" (links bovenaan)

Dan kom je in een ander venster terecht met allemaal toetsen (bvb 01-engine, 03-ABS brakes, 09-cent.Elect, enz)  dit zijn de geïnstalleerde modules in de wagen.

Hier zoek je de toets "08-Auto HVAC" en klik erop,

Dan maakt VCDS verbinding met de desbetreffende module, in dit geval module met adres 08 HVAC en krijg je zo een scherm te zien

post-13546-0-04489200-1485764036_thumb.png

 

Als je dit scherm hebt zie op de onderste helft van het scherm allemaal knoppen,
druk op de knop "coding - 07"
en dan kom je in het codeervenster terecht waar je de gewenste opties aan of af kan vinken.
aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik kan nog altijd niet goed volgen waar het verhaal spaak loopt.

 

Kan je eens stap voor stap uitleggen wat je doet en waar het vast loopt.

 

Openen VCDS,

Home scherm krijg je dan te zien met hierin verschillende knoppen,

Daar klik je op de toets "select" bij de optie "select control module" (links bovenaan)

Dan kom je in een ander venster terecht met allemaal toetsen (bvb 01-engine, 03-ABS brakes, 09-cent.Elect, enz) dit zijn de geïnstalleerde modules in de wagen.

Hier zoek je de toets "08-Auto HVAC" en klik erop,

Dan maakt VCDS verbinding met de desbetreffende module, in dit geval module met adres 08 HVAC en krijg je zo een scherm te zien

post-13546-0-78932700-1447007745_thumb.j

Als je dit scherm hebt zie op de onderste helft van het scherm allemaal knoppen,

druk op de knop "coding - 07"

en dan kom je in het codeervenster terecht waar je de gewenste opties aan of af kan vinken.

Oke thanks wulfke Ik ga het meteen uitproberen.

 

Het ging namelijk of het wel of niet ging met een kloon kabel of kan pas als je het met een originele kabel heb.

En ik ben hier en daar aan het zoeken voor een orginele kabel

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de kabel meestal gaat gebruiken voor eigen gebruik en voor enkel wagen die over can-bus beschikken kan je eventueel de keuze maken om een micro-can VCDS kabel aan te kopen,

er zijn wel wat beperkingen maar ook levenslange updates, legaal, meerdere auto's mogelijk (geen vin beperking) maar fouten in 1 keer resetten lukt niet. De rest is gelijkaardig aan zijn full version versie. Ikzelf heb zo een micro can kabel en werkt prima voor mij en is een mooi deel goedkoper dan de full version kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de kabel meestal gaat gebruiken voor eigen gebruik en voor enkel wagen die over can-bus beschikken kan je eventueel de keuze maken om een micro-can VCDS kabel aan te kopen,

er zijn wel wat beperkingen maar ook levenslange updates, legaal, meerdere auto's mogelijk (geen vin beperking) maar fouten in 1 keer resetten lukt niet. De rest is gelijkaardig aan zijn full version versie. Ikzelf heb zo een micro can kabel en werkt prima voor mij en is een mooi deel goedkoper dan de full version kabel

En waar heb jij die kabel besteld wulfke

Ik zat zelf namelijk aan deze te denken

 

https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En waar heb jij die kabel besteld wulfke

Ik zat zelf namelijk aan deze te denken

 

https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Weet iemand de instellingscode voor deze climatronic voor een cc met panorama dak

Heb zelf deze code in gedachte : 0001104008

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand de instellingscode voor deze climatronic voor een cc met panorama dak

Heb zelf deze code in gedachte : 0001104008

 

Deze is wel geaccepteerd door de climatronic

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou de laatste byte wijzigen naar 02 ipv instellen als 08

dus

0001104002 ipv

0001104008

aangezien er mogelijks geen vochtigheid sensor aanwezig is.

 

maar het coderen is nu dus gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou de laatste byte wijzigen naar 02 ipv instellen als 08

dus

0001104002 ipv

0001104008

aangezien er mogelijks geen vochtigheid sensor aanwezig is.

 

maar het coderen is nu dus gelukt.

Ja het coderen is gelukt

 

Heb alleen nog deze code erin staan

 

575c824090265312370ac2fb9c026625.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gezien kan je bij deze clima ook de staging activeren,

deze instelling zit bij adaption (onder de toets 7-coding)

dan krijg je een scherm waar je een pull down scherm krijgt, als je daar op klikt kan je de adaptie kanalen aanpassen,

zoals staging aanzetten,

geheugen voor de stoel verwarming activeren voor zowel bestuurder als bijrijder (seat heating retention ofzoiets)

post-13546-0-71617000-1485764054_thumb.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wegens het plaatsen van clima die jonger is dan de rest van de modules in de wagen, zit deze wat in de knoop met communicatie waardoor je dus een fout blijft houden. De meeste onder ons (op 3C platform) die een clima gen 3 hebben blijven ook allemaal met deze fout zitten. Het werkt de werking van de clima niet tegen, enkel blijf je een fout behouden in de scan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gezien kan je bij deze clima ook de staging activeren,

deze instelling zit bij adaption (onder de toets 7-coding)

dan krijg je een scherm waar je een pull down scherm krijgt, als je daar op klikt kan je de adaptie kanalen aanpassen,

zoals staging aanzetten,

geheugen voor de stoel verwarming activeren voor zowel bestuurder als bijrijder (seat heating retention ofzoiets)

Staat bij my als niet actief..

Deze heb ik nu op actief gezet en is geaccepteerd.

 

b0896963bb7cf307999a942cba261597.jpg

 

Maar moet mijn stoelverwarming nog installeren bedrading voor voor en achterbank heb ik wel liggen.. alleen eventueel wat help is wel handig hahahaha

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

onder de uitleeswaarde "not active" heb je een pull down balkje, daar krijg je de keuze tussen active of not active,

als je de active klikt en dan "Do it" gaat hij een melding geven dat hij de aanpassing zal doorvoeren, gewoon ok klikken en dan zou er active moeten staan.

 

Als je dan je contact eens uitschakelt en terug aanschakelt zouden de leds van de blowerknop hun staging moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

onder de uitleeswaarde "not active" heb je een pull down balkje, daar krijg je de keuze tussen active of not active,

als je de active klikt en dan "Do it" gaat hij een melding geven dat hij de aanpassing zal doorvoeren, gewoon ok klikken en dan zou er active moeten staan.

 

Als je dan je contact eens uitschakelt en terug aanschakelt zouden de leds van de blowerknop hun staging moeten doen.

Zonet gedaan en dan zie ik de leds bij het inschakelen van het contact boven de center knop van links naar rechts lopen.

 

Wat houd dit in?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonet gedaan en dan zie ik de leds bij het inschakelen van het contact boven de center knop van links naar rechts lopen.

 

Wat houd dit in?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

gewoon een gadget zoals de wijzers van de teller die bij het opstarten even een zwier maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gewoon een gadget zoals de wijzers van de teller die bij het opstarten even een zwier maken.

Oke dan zelfde als mijn naaldjes die houd ik erin hahahaah

 

Heb alleen deze foutmelding over is dat de melding waar jij het over had wulfke?

 

41554d28bf3f124c1bca414552c4de12.jpg

 

Wat moet ik nog meer doen nadat ik deze heb gecodeerd heb?

Opnieuw alles calibreren ofzo?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die fout is met niet bekend. kan je eens proberen van de eerste byte te wijzigen van 00 naar 06

wordt dan

0001104002 naar,

0601104002

 

Kalibreren van de kleppen is niet meer nodig. De clima zou nu naar behoren moeten functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die fout is met niet bekend. kan je eens proberen van de eerste byte te wijzigen van 00 naar 06

wordt dan

0001104002 naar,

0601104002

 

Kalibreren van de kleppen is niet meer nodig. De clima zou nu naar behoren moeten functioneren.

Nou wilde de nieuwe codering die je voorstelde wulfke erin zetten maar dan krijg ik de melding

“This function requires a licensed interface”

Heb zelf de 15.7.0 misschien is dat het wel en kreeg ook deze melding toen ik in de 08-hvac menu kwam.

 

ad671cc8848591bdaa26bb2128af2d5e.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou het even laten rusten, er is een codering in de clima aanwezig, de kleppen zijn gekalibreerd volgens het systeem, normaal zou deze probleemloos moeten functioneren.

Je kan eventueel later nog een proberen van de andere codering door te voeren. Zal misschien wel wat te maken hebben met de kloon versie welke niet zo stabiel is en je dus soms wel en soms niet kan coderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden