Ga naar inhoud
  • 0

3c 2.0 TDI 10-2009 doen/niet doen ivm. motor?


Kaneda

Vraag

Goedemorgen, tijdje niet meer geweest hier.

Heb ook al een tijdje geen passat meer :/

Maar we hebben er weer 1 in het oog, maar kan maar niet achterhalen welke motorblok erin zit?

 

Details die ik heb :

Merk:VOLKSWAGEN
Model:PASSAT
Type:Stationwagon 5 drs
Bouwjaar:10-2009
Km. stand:204104 Km
Brandstof:Diesel
Transmissie:Handgesch. 6-bak
Motorinhoud:2000 cc
Kleur:ZWART MetallicVermogen:103 Kw
 
We hebben ergens gelezen dat de blokken van de 2005/06 nogal wat...hrmmm design foutjes hadden wat behoorlijk in de centen kan lopen.
Maar dat later 2008/09 en revisies van de motor zijn gemaakt om deze problemen te voorkomen.
Vraag is nu, zonder te weten wat de kenteken is, is dit een uitvoering die relatief veilig is om te kopen?
m.a.w. 10-2009 gegarandeerd de "betere" motorblok, of twijfel geval eerst even checken!
En WAT moeten we checken history en onderhoud is aanwezig bij de autohandel.
 
We horen het graag want we kunnen niet te lang wachten :/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

CBAB zit er in, commonrail diesel, met weinig problemen. Enigste wat er bij deze weleens aan mankeert is het asje van de oliepomp rond word. Gewoon een keer in de 120.000 km laten vervangen. Asje en borgveer kost een tientje, en wat arbeid omdat de Carterpan er af moet. Vanaf 11-2009 is deze weer veranderd naar een langer model.

 

Ik heb zelf een 09-2009 passat en ben er erg happy mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja veilig wel, maar bij geldt dat er wel is wat stuk gaat! Goed onderhoud scheelt al de helft! Let wel op de distributie, officieel is de vervanging van deze 210.000 km, vraag wel na of dit gedaan al is? En anders voor de zekerheid laten vervangen. Die van mijnheert nu 120.000 gedraaid en laat hem ook einde van de maand vervangen onder het nom voorkomen is beter dan genezen.

aangepast door Vinniepilon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus dit is er 1 met de "veilige" uitvoering ^_^

NIet die verstuivers/barndstof pomp problemen wat ik veel tegenkwam!?

Toppie :D

Als het door gaat komen we hem hier showen :D

 

Ik heb er 1 van 04/2006 hier voor me deur staan.

De problemen waarover jij het hebt komen mij niet bepaald bekend in de oren voor.

 

Het klopt wel dat de verstuivers van de 2.0tdi 16v 140pk (BKP) spontaan het kon begeven, maar dit is zo'n 4 jaar terug (kosteloos) verholpen door VW.

 

In mijn optiek heb je nooit een ''veilige uitvoering'' , soms heb je geluk, soms heb je pech...

 

Ja veilig wel, maar bij geldt dat er wel is wat stuk gaat! Goed onderhoud scheelt al de helft! Let wel op de distributie, officieel is de vervanging van deze 210.000 km, vraag wel na of dit gedaan al is? En anders voor de zekerheid laten vervangen. Die van mijnheert nu 120.000 gedraaid en laat hem ook einde van de maand vervangen onder het nom voorkomen is beter dan genezen.

 

Na 2010 is het pas vervangen van de d-riem bij 210.000km.

Daarvoor is het nog 180.000km bij de CR TDI's, voor zover ik weet tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En passats uit 2008 hebben dat risico nog wel? van motor problemen?

En ja normaal onderhoud zijn we van op de hoogte,  en we checken zeker de distributieriem :)

 

Volgens mij is een 2008 ook al goed.

 

Bij de 2008 modellen even oppassen, want pas vanaf 06/2008 werd de CR TDI geïntroduceerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er eentje gehad van 2006 met BMP motor. Heeft zo'n 320K gelopen zonder enig probleem (alleen de pomp in de brandstoftank)

Nu eentje van 11/2009 met CBBB motor, heeft er ook al zo'n 240K opzitten, alleen het secundaire electrische waterpompje hoeven te vervangen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het enige wat erg duur is/wordt als je commonrailpomp benzine(of teveel vocht) heeft gehad. Je zou evt het nokvolgertje eens kunnen demonteren en kijken wat er versleten is en die preventief te vervangen.

Knipsel1.JPG

Knipsel2.JPG

 

in 39 seconden zit het slijpsel door het hele systeem en moeten leidingen/filter/injectoren en pomp vervangen worden en tank goed gereinigd worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 weken geleden ook maar op zeker gespeeld en het asje van de oliepomp vervangen van mijn CBAA motor op 195.000km (eind 2008, modeljaar 2009). Er was relatief weinig slijtage maar nu ben ik gerust :smile:

Een hele klus, vooral de bereikbaarheid van die centrale bout op de verticale aanzuigleiding. Nu de P2015 code aanpakken op de bediening van de vlinderkleppen. Voor de rest dik tevreden dus hij kan nog even mee.

Ik geef wel nog even mee dat ik er steeds longlife olie op doe en die gaat er elke 15.000km af samen met de oliefilter.

aangepast door Deltafly
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub is het veel werk deze te vervangen en zijn de kosten hiervoor hoog? Heb dat verhaal van dat slijpsel ook al eens gelezen, dus als je dat met jullie kennis preventief kunt vervangen om niet in zware kosten te vallen moest t misgaan, ga ik dat zeker eens inplannen voor mijn Passie.

Idd, als zo'n pomp kapot gaat zouden reparatiekosten over de €5000,- gaan ????

 

Asje en nokje vervangen en hopelijk heb je dan geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 2de coulant pump moet bij mij ook nog vervangen worden. Waarvoor dient deze eigenlijk?

Voor zover is kan vaststellen werkt deze alleen hij hoge (omgevings)temperaturen, en dient die om het afvoergassysteem extra te koelen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden