Ga naar inhoud

Kaneda

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Kaneda

  • Verjaardag 25-02-1971

Profile Information

  • Plaats
    Rotterdam
  • Interests
    Warcraft, anime, Jpop, games en natuurlijk ons zoontje :)

Kaneda's Achievements

0

Community reputatie

  1. Heren, hiervoor mijn dank, daarom kom ik hier graag, eerlijke info van kenners De autohandel lult overal een punt aan natuurlijk.
  2. En passats uit 2008 hebben dat risico nog wel? van motor problemen? En ja normaal onderhoud zijn we van op de hoogte, en we checken zeker de distributieriem
  3. Dus dit is er 1 met de "veilige" uitvoering NIet die verstuivers/barndstof pomp problemen wat ik veel tegenkwam!? Toppie Als het door gaat komen we hem hier showen
  4. Goedemorgen, tijdje niet meer geweest hier. Heb ook al een tijdje geen passat meer :/ Maar we hebben er weer 1 in het oog, maar kan maar niet achterhalen welke motorblok erin zit? Details die ik heb : Merk:VOLKSWAGEN Model:PASSAT Type:Stationwagon 5 drs Bouwjaar:10-2009 Km. stand:204104 Km Brandstof:Diesel Transmissie:Handgesch. 6-bak Motorinhoud:2000 cc Kleur:ZWART MetallicVermogen:103 Kw We hebben ergens gelezen dat de blokken van de 2005/06 nogal wat...hrmmm design foutjes hadden wat behoorlijk in de centen kan lopen. Maar dat later 2008/09 en revisies van de motor zijn gemaakt om deze problemen te voorkomen. Vraag is nu, zonder te weten wat de kenteken is, is dit een uitvoering die relatief veilig is om te kopen? m.a.w. 10-2009 gegarandeerd de "betere" motorblok, of twijfel geval eerst even checken! En WAT moeten we checken history en onderhoud is aanwezig bij de autohandel. We horen het graag want we kunnen niet te lang wachten :/
  5. Jee dat is alweer ff geleden! En weet eerlijk niet meer wat er gebeurt is en is ook niet meer voorgekomen. Heb niks vervangen of zo toen. Dus zal wel een vorst ding geweest zijn. Dat of het gepruts met vagcom wat we toen gedaan hebben
  6. Dat heb ik ook gehad op mijn 3BG. In mijn geval kwam het door vervangen van de autoradio van niet VW origine. Er is een draad ( witte ) die volume regel aan de hand van je snelheid. Weet niet meer precies hoe dit hete! Maar die witte moet dus uit je ISO stekker van je radio. Dus als je de radio heb vervangen of zo zou ik hier eens naar kijken. Als dat niet gedaan is, dan heb ik geen idee, ben geen techneut gewoon een trotse bestuurder Mijn post van toen > viewtopic.php?f=188&t=37728
  7. Wat ik begrijp van de sites van leveranciers, is dat ze standaard altijd in de primer zit, athans dat vermeld de product info's. Rest de vraag PAST die bumper op mijn BG Variant van 2001 ? Want 451,05 ex btw on 199,- inc. btw is nogal een hap verschil
  8. Heb een kusje van achtere gekregen in december, en is wel allemaal geregeld via verzekering etc. Kan nadat ik het heb uitgekeerd gekregen van de verzekering het "laten" maken. Ik heb voor nu gekozen voor skiljan in Capelle aan den Ijssel. Staat bekend om zijn goede kwaliteit ( is mij verteld ) Maar heb de proforma gezien, en best wel geschrokken! Een stuk plastic bumper kost dan 400 Euro. En dan kom er nog spuiten en montage erbij. En totaal wordt dan dan 960 euro Het zal wel zo zijn, maar zou geen hollander zijn als ik niet ging denken, kan dat niet "voordeliger" m.a.w. Kan ik er wat van overhouden van die 960 euro En toch nog een mooie "kont" aan overjouden? Gezien een achterbumper in primer bij winparts 260 kost inc. verzenden. Wat dus al 140 euro scheelt. Maar dat spuiten, is dat altijd zo duur, zijn er "goede" voordeligere opties? Wellicht Forum leden met een eigen spuiterijtje voorhanden? de berekening tot nu zou dan zijn. Budget 960,- Minus 85,- betaald voor expertise/proforma bij Skiljan. dan 260,- voor de bumper bij winparts. Spuiten in kleur ????? ( de lichtblauwe metalic kleur, heb de codes ff niet bij de hand ) Montage = Kratjeboer+doos gevulde koeken Nah grapje hoef natuurlijk niet voor niks Maar zeg dat spuiten 200, euro is, en 100 voor montage, zou het op 560,- komen, nou rond het af op 600 euro. Is er restand van 360, met proforma kosten eraf = 275. Is toch leuk om over te houden dacht ik zo Wat dan mooi gebruikt kan worden voor rembloken of schijven, want heb het gevoel dat ze wat schuren af en toe. Of zeggen de kenners hier, "NIETDOEN, laat het aan de profesionals over" ? Is trouwens een 3BG variant 1,9TDI 07/2001 PS zit verder te kijken bij winparts kom ik tegen http://www.winparts.nl/170/tuning-en-st ... 3bg-varian Site zeg dat het past! en zijn nog voordeliger ook ( 199,- inplaats van 260) Zou deze ook passen? is niet alleen voordeliger, maar ook nog wat "leuker" in zo's sporty uitvoering
  9. He mijn Deurportier schakelaar voor de achterklep werkt bij mij niet.... Wellicht om deze reden onklaar gemaakt!? Laat eens weten of het te doen is? Want het is het eenigste knopje wat niet functioneerd a.t.m.
  10. Kleine update...niks dus om onduidelijke redenen heeft de KM teller sindsdien gewerkt... Waarom is ons onbekend, heb wel intussen een tikje van achteren gekregen waardoor mijn bumper beschadigd is geraakt :/ Maar wordt verzekerings werk, en gaat eerdaags vervangen worden door een schade herstel garage. Als het weer voorkomt kom ik mij melden Intussen zijn we in onderzoek naar de beruchte vagcom code's voor wat gizmo's te activeren. Mits mogenlijk
  11. OK eindelijk de Vagcom werkend. NU is de vraag wat houd het in, en natuurlijk alles wat logisch lijkt wat betreft KM aanduiding gaf geen fouten En ja nu werkte de KM meter weer ( het is nog steeds koud ) OH en welke type moet ik kiezen? Heb nu voor B3 gekozen, want een 3BG stond niet in de lijst vermeld :/ Hoop nu eerdaags dat het niet werkt, zodat ik dan een actieve status kan uitlezen. Iedergeval het resultaat als volgd: VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 019 EP Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1442 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ2E097147 VWZ7Z0A3862982 No fault code found. Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1328 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0006 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 3B0 920 826 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01 Coding: 05115 Shop #: WSC 11111 WVWZZZ3BZ2E097147 VWZ7Z0A3862982 2 Faults Found: 01316 - ABS Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 01336 - Data Bus for Comfort System 49-10 - No Communications - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05314 4 Faults Found: 01316 - ABS Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 01336 - Data Bus for Comfort System 49-10 - No Communications - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-10 - No Communications - Intermittent 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 49-10 - No Communications - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Controller: 1C0 959 799 B Component: 10 Komfortgerát HLO 0003 Coding: 00259 Shop #: WSC 05311 No fault code found. End --------------------------------------------------------------------------------------------------
  12. Noted, ik wacht nog de Vagcom readout af, want die heeft wat vertraging opgelopen door weersomstandigheden. Maar Vrijdag zou het dan echt moeten kunnen gebeuren. Dan komt mijn zwager weer deze kant op met de kabel EN de software, dus dan hopenlijk wat zekerheid. Nu is iedergeval de situatie, dat smorgens bij KOU de meter gewoon functioneerd. Maar na 10/20 minuten als alles weer op temperatuur is, houd tie ermee op. Dus het moet wel "een"contact zijn, met de logica dat bij kou krimpt koper/metalen etc. en maak dus contact. En door verwarming zet het uit, en mijn inziens komt de "conector" los van whatever die opzit geprikt. Is nog speculatie, maar mijn logische logica en geringe natuurkunde doet mij wel die kant opsturen. Zucht had ik maar gestudeerd inplaats van een vak geleerd
  13. Helaas ook dit probleempje is weer terug. Heb nu even vol getankt ( 40l) en logisherwijs nu geen meldingen meer. Heb nog een ander topic lopen over de KMteller en Radio aansluiting. Ik ga daarom even verder, morgen of vrijdag eindelijk een Vagcom readout.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden