Ga naar inhoud
  • 0

Lane assist


ids30postma

Vraag

Afgelopen donderdag bij Jeroen geweest om lane assist verder af te maken maar ik kwam het volgende problem tegen.

 

Nadat ik alles in had gemonteerd en alle storingen had gewist, gingen we een testrit maken,tijdens het rijden branden het icoontjje van lane assist groen op dus het werkte, het problem was dat de stuur niet automatisch corrigeerde als de auto teveel naar links of rechts uitweek.

 

Naar mijn idee heeft de Passat van Jeroen de juiste stuurhuis eronder die geschikt is voor lane assist , ik heb in address 44 de stuurhuis gecodeerd bij adaption 3 en 6 naar een 2 ( betekent aan). 

 

zijn stuurhuis heeft 5N1909144K , ik heb dezelfde stuurhuis en die van mij kan zeker PLA aansturen, dus ik ben eigenlijk wel overtuigt dat het stuurhuis van jeroen geschikt zou moeten zijn, en ten tweede , anders zou ik in address 44 geen 3-6 kunnen coderen.

 

Dus de vraag luid wat doe ik fout of wat vergeet ik...zie ik iets over het hoofd ..... ik kreeg wel een foutmelding over data error met power steering, waarschijnlijk is dat de lane assist geen communicatie heeft met het stuurhuis.

 

Graag advise/hulp.

 

Gr ids

 

Andere stuurhuis kan altjd nog maar eerst wil ik zeker weten dat ik alle goed heb ingesteld.

Codering van het stuurhuis zelf kan ik weinig aan veranderen staat op een basis codering..

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

5N1 stuurhuis is zeker geschikt... Ik heb zelf een N zitten en die werkt met laneassist.

 

Kanaal 3 moet op 2 staan en kanaal 6 op 1

 

en 5C moet natuurlijk aangemeld worden in de gateway...

 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5N1 stuurhuis is zeker geschikt... Ik heb zelf een N zitten en die werkt met laneassist.

 

Kanaal 3 moet op 2 staan en kanaal 6 op 1

 

en 5C moet natuurlijk aangemeld worden in de gateway...

 

 

grtz, dre

 

Dreke,

 

ik heb kanaal 3 en 6 beide aangezet...

 

5C is voor een camera die alleen lane assist heeft,  bij 3AA moet er een andere adres aangevinkt worden omdat je ook verkeersborden herkenning en grootlicht assistentie heb... 

 

Ik heb bij jeroen ook een 3AA gateway en 3AA comfort module geplaatst...

 

alles werkt verder wel, alleen het stuur reageerd niet als de Passat teveel naar links of rechts uitwijkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat de camera wel op sturen bij het naderen van de lijn? Hij kan namelijk ook op trillen staan, maar dat werkt niet wanneer je geen aangepast stuur hebt.

 

grtz, dre

 

Edit : bijna gelijktijdig Lucas!

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat de camera wel op sturen bij het naderen van de lijn? Hij kan namelijk ook op trillen staan, maar dat werkt niet wanneer je geen aangepast stuur hebt.

 

grtz, dre

 

Edit : bijna gelijktijdig Lucas!

Stuur trilt ook niet ...

 

Ik zal nog eens met de instellingen van het stuurhuis spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Systeem werkt nu toch wel echter pas laat reactie met overreactie waardoor de wagen zwalkt over de weg. Kalibreren moet middels max stuuruitslag li en dan re waarbij er piepjes te horen moeten zijn echter dat gebeurt dus niet. Iemand idee hoe ik systeem kan kalibreren?

Andere vraag: heb ik dan ook meteen grootlicht assistentie, ik kwam wel zo iets tegen om aan te vinken in VagCom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorruit is vervangen door Autohaas en daarna is de camera geplaatst. Ga de wagen daar maar eens neerzetten voor kalibreren. Dank voor de tip.

Kalibreren van de camera is inprincipe niet nodig , het is een gebruikte camera die al gekalibreerd is, en de camera ziet ook  de lijnen als je op in het midden van de weg rijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het systeem uit de B7 houdt niet het midden van de rijbaan aan. Je kan hoogstens in een flauwe bocht tegen de lijn 'leunen', maar meer ook niet. Rechtuit zal je altijd als een dronken man tussen de lijnen bewegen.

Het is echt bedoeld als assistent wanneer je even niet oplet, maar meer ook niet.

 

De B8 doet het wat dat betreft een stuk beter naar het schijnt.

 

Kalibreren heeft geen invloed op dit gedrag, het systeem is nu eenmaal zo ontworpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij kan je wel de afstanden van de lijn links en rechts instellen zodat die 'strakker' gaat rijden, maar ook meer zal ingrijpen... ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik verschiet nu nog altijd wanneer de passat zelf even het stuur overneemt.... dus wat mij betreft werkt het systeem perfect. 

Je moet ook niet verwachten dat je zonder handen zal kunnen rijden, het blijft slecht een hulpmiddel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dinsdag a.s. gaat de wagen naar Autohaas te Apeldoorn om de camera te kalibreren, kijken of de wagen wat strakker tussen de lijnen blijft. Afgelopen weekend bij forse regen viel mij op dat de camera de lijnen niet goed ziet, ben benieuwd of dat ook nog beter kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden