Ga naar inhoud
  • 0

Achteraf Airconditioning inbouwen


rrmvdweijer

Vraag

Hallo Medeforummers,

 

Ik weet dat ik eigenlijk hier niet op de goede plek ben omtrent deze vraag. Maar ik bezoek zelf regelmatig dit forum en vind er vaak de juiste informatie die ik zoek. Vandaar dat ik het toch maar even probeer.

 

Het gaat om het volgende, mijn vader is sinds kort in het bezit van een Skoda Fabia Combi met een 1.9 TDI motor (als tweede auto). Deze auto is helaas niet voorzien van airconditioning. Hou zou er graag een airco in willen laten zetten, liefst een originele. Weet iemand een adres waar ik terecht kan voor het laten inbouwen van een airco? Zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden?

 

Graag zie ik jullie reacties tegenmoet.

 

Groeten,

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor jullie reacties. Ik was inderdaad ook aan het denken om een donor te zoeken, maarja, waar vind je zoiets. En wat moet je dan met de overige onderdelen?

 

In de eerste instantie had ik geinformeerd bij de Skoda dealer hier in Maastricht. Die kon geen exacte prijsopgave maken, maar volgens een ruwe schatting zou dat bij Skoda tussen de 2 en 3000 euro gaan kosten. Erg ruwe schatting dus.

 

Vervolgens ben ik eens wat op internet gaan surfen en kwam daar een bedrijf tegen in Beek (limburg). Zij kunnen een airco inbouwen voor 1600 euro, dat komt al meer in de richting.

 

@ skippy, ik zal een in heerlen gaan informeren. Thanks voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet het meer zien in het opscharrelen van onderdelen..(zou ik dan doen)

Dus controleren wat je (o.a.)nodig hebt:

 

Aircokoeler(o.a. Kl. Gunnewiek in Groenlo heeft er 1 liggen)

Aircopomp(o.a. Kl. Gunnewiek in Groenlo heeft er 7 liggen)

Aircoradiateur(o.a. Peter vd Laar in Gemert heeft er 3 liggen)

 

Je hebt een droger nodig, die kost nieuw een 30 euro(is wel zo fris)

Wat slangen van pomp naar verdamper en naar radiateur, een climatronic display en wat kabels trekken.. deze kun je het beste bij de dealer nieuw bestellen en als het een beetje meezit heb je voor een 1000 euro een org. Clima.. moet je het er wel zelf in zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden