Vorig jaar november(274.000) was pompverstuiver cilinder 4 defect. Deze heb ik laten vervangen inclusief alle pakkingen van alle 4 de verstuivers. Het heeft een tijdje goed gedaan maar nu ervaar ik elke ochtend startproblemen. Eerste keer slaat de motor af, tweede keer duurt ongeveer 20 seconde tot de motor naar zijn toerental krabbelt. Als de motor na een lange rit stationair draait begint deze hevig te schudden. Motorolie pijl stijgt overigens niet.
Nu heb ik begrepen van een aantal monteurs dat mijn cilinderkop misschien defect is. Graag jullie advies:
1) Moet ik een nieuwe of gereviseerde cilinderkop met stalen bussen?
2) Welke goede motor revisie bedrijven of garages zijn er? Graag binnen straal van 60 km van Almere. Carrec is wel heel prijzig, ruim 3500 euro(incl. nokkenas, pakkingen, bouten, waterpomp en riem). En de andere motor revisie bedrijf vraagt ong 2000 euro.
Vraag
wpkii
Goedendag,
Autogegevens:
Passat 3c BXE 2006 1.9TDI, 302.000km
Vorig jaar november(274.000) was pompverstuiver cilinder 4 defect. Deze heb ik laten vervangen inclusief alle pakkingen van alle 4 de verstuivers. Het heeft een tijdje goed gedaan maar nu ervaar ik elke ochtend startproblemen. Eerste keer slaat de motor af, tweede keer duurt ongeveer 20 seconde tot de motor naar zijn toerental krabbelt. Als de motor na een lange rit stationair draait begint deze hevig te schudden. Motorolie pijl stijgt overigens niet.
Nu heb ik begrepen van een aantal monteurs dat mijn cilinderkop misschien defect is. Graag jullie advies:
1) Moet ik een nieuwe of gereviseerde cilinderkop met stalen bussen?
2) Welke goede motor revisie bedrijven of garages zijn er? Graag binnen straal van 60 km van Almere. Carrec is wel heel prijzig, ruim 3500 euro(incl. nokkenas, pakkingen, bouten, waterpomp en riem). En de andere motor revisie bedrijf vraagt ong 2000 euro.
Ik hoor het graag. Bedankt
AK
aangepast door wpkiiLink naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten