Ga naar inhoud

GEZOCHT: berijders van een EA189 motor


Vdub

Aanbevolen berichten

Ivm met een uitzending/bericht van Een Vandaag ben ik benaderd door een medewerker van Een Vandaag.

 

Ik zoek berijders van een Passat (of andere VW hier) die een 1.6TDI, 2.0TDI(bijna alle motorcodes) rijdt en aan de terugroepactie van VW/PON mee willen gaan doen en MIJ even een PB stuurt met een Naam en Mobiel Telefoonnummer(waar de interviewer van EenVandaag naar toe kan bellen.) en motorcode van de Passat.

 

Bij voorkeur niet getunede auto's al kan dat soms lastig worden ;)

 

DUS, meld je aan bij mij en ik zal ook even contact met je opnemen alvorens de gegevens door te spelen.

 

Mvg,

Matthijs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn research naar de EA189 motor komen ook BMP, BMM, BMA, BKP naar voren alszijnde EA189 motor.

Passat's van bouw/modeljaar 2015 zullen inmiddels denk ik al Euro6 zijn.

 

Jouw motor is ook een EA189 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is even lastig, waarschijnlijk modeljaar 2009, het nadeel is alleen dat het (in de media) om de EA189 motor gaat, dat is blijkbaar een enorm vaak gebruikt onderdeel(om het zo maar te verwoorden).

1.2TDi, 2.0SDI, 1.6TDI CR, 2.0TDI CR en zelfs de 'gewone' 2.0TDI's zijn EA189 blokken.

 

Als het specifiek om de EU5 motoren gaat dan is het vanaf (modeljaar) 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

KOM OP mensen.. ik wil graag berijders van een 2009-2014 Passat TDI hebben die even gezellig een paar minuten met een journalist van EenVandaag aan de telefoon wil.

 

Je zegt in je oproep: "... en aan de terugroepactie van VW/PON mee willen gaan doen ... ". Ik ben bang dat je daarvoor een verzoek aan het verkeerde forum doet. Dat wil toch niemand? Ik niet in ieder geval... Sorry ... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BMP motor is in ieder geval geen EA189. het gaat alleen om de common rail dus ik denk de BKP ook niet. Dat zijn de EA188 motoren.

Maar mijn skoda 1.6 wel. Maar ik ben nog niet benaderd door de leasemij.

EA188 is de 1.2 en 1.4tdi in de Lupo en A2

 

EA189 is toch echt de 2.0TDI motor o.a., waar het dan SOFTWAREmatig mis gaat is bij de 2009-2014 modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geen ik kan vinden op het net:

 

EA188 is ook in 1.9 90pk en 100pk en 2.0 134pk en is ouder al sinds 2002. in de passat 3B

Nu voor de 3B telt het niet omdat toen de norm toegelaten was.

De software kunnen ze veranderd hebben en zo gebruikt in de 1.2 L

 

EA189: 2.0 CR zou het om deze motoren gaan:

CBEA 140pk piezo injecttion

CKRA 140pk solenoid injection, A2W intercooler

 

De gegevens die ik gevonden had hadden niets te maken over het diesel schandaal en was reeds gepost in 2012 op TDIclub
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden