Ga naar inhoud
  • 0

Problemen op Vakantie


arthurs

Vraag

Ik zit hier in Kroatie op vakantie en heb problemen gekregen met de handrem. Deze kondigde zich net een halve week voor vertrek aan d.m.v. een melding. Na een bezoek aan de garage wat eigenlijk al stond gepland voor nieuw rubber is de handrem terug gesteld en de melding gereset. We dachten slim te zijn door de handrem niet te willen gebruiken op vakantie maar omdat er net hiervoor ook nog een ruit vervangen moest worden (gevalletje steen op voorruit) is de handrem toch gebruikt bij de glasservice. Maar een melding bleef achterwege. Ik hoorde wel een extra rammel rechtsachter bij het wiel als je met de ramen open reed.

 

Bij de tankbeurt in Duitsland (je hebt er maar 1 nodig :mrgreen: . Ging het alarm af voordat we de motor uitzetten. We hebben na het tanken toch maar ff getest wat er nog wel en niet werkte. Het bleek dat alleen de linker kant nog reageerde op de welbekende schakelaar. De rechtse kant deed helemaal niets. Midden in de nacht op zondag dus toch maar doorgereden met dit alarm. De handrem rechts loopt absoluut niet aan en de rest funktioneerd normaal. Alleen dat verdomde piepje. Een uur dat gaat nog wel maar we zijn uit verveling gaan berekenen dat het er nu al minimaal zo'n 40.000 geweest zijn. 

We hebben hier een lokale garage gevonden op de site van vw. Deze kunnen hem maken voor zo'n 400 euro wat redelijk standaard blijkt voor zoiets. Hij raad overigens ook aan om meteen de andere kant maar te vervangen. Dat gaan we vooralsnog niet doen. If it's not broken, don't fix it.

Nu mijn vragen.

 

 

Gaan die stelmotoren vaak op een korte tijd van elkaar kapot?

Loont het om de oude mee te nemen, kun je ze reviseren?

Kan ik op een simpele manier om dat piepje heen. Het wordt gerepareerd maar ik wordt er knettergek van :evil: .

 

Grz Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

:Vraag: wat is er precies kapot? Het hydraulische gedeelte gaat bij normaal onderhoud eigenlijk nooit kapot. De elektrische motortjes zie ik sporadisch voorbijkomen.

Je kunt vragen of ze motor terug kunnen stellen en de storing wissen. Zodat je zonder de handrem te gebruiken naar nl kan rijden. Kun je hier altijd nog voor een gebruikte kijken.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het terugstellen en resetten is dus nog gebeurd in Nederland voor vertrek. Volgens mij is er met het hydraulisch gedeelte ook niets mis.Ik denk dus dat puur het elektrisch gedeelte een storing geeft. Alleen linksachter reageert nog op de schakelaar. Afijn morgen is de reparatie als het goed is gebeurd. We gaan de handrem over een paar weken thuis pas weer gebruiken. Ik begrijp dat ik de piepjes niet zomaar uit kan zetten, maar als het goed is zijn die morgen ook weg. Ik wil wel het vervangen onderdeel houden, Misschien zijn hiervoor wel revisiesetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MMmm, vertrek over een uurtje naar de garage waar ik eerst een aanbetaling heb moeten doen voordat ze het onderdeel wilde bestellen, dus voor deze keer maakt het niets meer uit. Maar wat voor stekkertje bedoelde je, die bij het stelmotortje of in het interieur?. Kennis blijft interesant voor een volgende keer.

:neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het is gemaakt hoor. Inderdaad is het stelmotortje gewoon vervangen en er zat corrosie in. Ik heb hem wel mee teruggenomen. De rekening ging alleen van de beloofde 3000 kuna naar 3900 kuna. Ik ben hierover maar niet in discussie gegaan, had op dat moment toch geen zin. Ik kreeg wel een originele VW rekening en ze waren gecertificeerd .Ik zal bij terugkomst nog eens de verschillende regels hierop vertalen zodat ik ook begrijp waarom dit omgerekend op 563 Euro neerkomt :twisted: , het zijn echt maar 2 boutjes en een inleer van de besturing. Weet iemand of hiervoor vanuit de VW standaard bedragen zijn of is het wat de lokale (aangewezen) garage hiervoor rekent normaal.

In ieder geval is het piepen eindelijk over. Die handrem ga ik weer wel gebruiken als ik terug ben in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden