Ik zit hier in Kroatie op vakantie en heb problemen gekregen met de handrem. Deze kondigde zich net een halve week voor vertrek aan d.m.v. een melding. Na een bezoek aan de garage wat eigenlijk al stond gepland voor nieuw rubber is de handrem terug gesteld en de melding gereset. We dachten slim te zijn door de handrem niet te willen gebruiken op vakantie maar omdat er net hiervoor ook nog een ruit vervangen moest worden (gevalletje steen op voorruit) is de handrem toch gebruikt bij de glasservice. Maar een melding bleef achterwege. Ik hoorde wel een extra rammel rechtsachter bij het wiel als je met de ramen open reed.
Bij de tankbeurt in Duitsland (je hebt er maar 1 nodig . Ging het alarm af voordat we de motor uitzetten. We hebben na het tanken toch maar ff getest wat er nog wel en niet werkte. Het bleek dat alleen de linker kant nog reageerde op de welbekende schakelaar. De rechtse kant deed helemaal niets. Midden in de nacht op zondag dus toch maar doorgereden met dit alarm. De handrem rechts loopt absoluut niet aan en de rest funktioneerd normaal. Alleen dat verdomde piepje. Een uur dat gaat nog wel maar we zijn uit verveling gaan berekenen dat het er nu al minimaal zo'n 40.000 geweest zijn.
We hebben hier een lokale garage gevonden op de site van vw. Deze kunnen hem maken voor zo'n 400 euro wat redelijk standaard blijkt voor zoiets. Hij raad overigens ook aan om meteen de andere kant maar te vervangen. Dat gaan we vooralsnog niet doen. If it's not broken, don't fix it.
Nu mijn vragen.
Gaan die stelmotoren vaak op een korte tijd van elkaar kapot?
Loont het om de oude mee te nemen, kun je ze reviseren?
Kan ik op een simpele manier om dat piepje heen. Het wordt gerepareerd maar ik wordt er knettergek van .
Vraag
arthurs
Ik zit hier in Kroatie op vakantie en heb problemen gekregen met de handrem. Deze kondigde zich net een halve week voor vertrek aan d.m.v. een melding. Na een bezoek aan de garage wat eigenlijk al stond gepland voor nieuw rubber is de handrem terug gesteld en de melding gereset. We dachten slim te zijn door de handrem niet te willen gebruiken op vakantie maar omdat er net hiervoor ook nog een ruit vervangen moest worden (gevalletje steen op voorruit) is de handrem toch gebruikt bij de glasservice. Maar een melding bleef achterwege. Ik hoorde wel een extra rammel rechtsachter bij het wiel als je met de ramen open reed.
Bij de tankbeurt in Duitsland (je hebt er maar 1 nodig . Ging het alarm af voordat we de motor uitzetten. We hebben na het tanken toch maar ff getest wat er nog wel en niet werkte. Het bleek dat alleen de linker kant nog reageerde op de welbekende schakelaar. De rechtse kant deed helemaal niets. Midden in de nacht op zondag dus toch maar doorgereden met dit alarm. De handrem rechts loopt absoluut niet aan en de rest funktioneerd normaal. Alleen dat verdomde piepje. Een uur dat gaat nog wel maar we zijn uit verveling gaan berekenen dat het er nu al minimaal zo'n 40.000 geweest zijn.
We hebben hier een lokale garage gevonden op de site van vw. Deze kunnen hem maken voor zo'n 400 euro wat redelijk standaard blijkt voor zoiets. Hij raad overigens ook aan om meteen de andere kant maar te vervangen. Dat gaan we vooralsnog niet doen. If it's not broken, don't fix it.
Nu mijn vragen.
Gaan die stelmotoren vaak op een korte tijd van elkaar kapot?
Loont het om de oude mee te nemen, kun je ze reviseren?
Kan ik op een simpele manier om dat piepje heen. Het wordt gerepareerd maar ik wordt er knettergek van .
Grz Arthur
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten