Ga naar inhoud
  • 0

Remschijven en blokken voor


lonnebol

Vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met nieuwe remschijven en remblokken te kopen voor mijn 3B V5 4motion voor de vooras. Nu had ik mezelf de volgende uitgekozen en ook al besteld:

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958243

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/956458

 

Nu kon ik bij het bestellen aangeven dat de mensen van de website nog controleerden of deze onderdelen ook daadwerkelijk geschikt waren voor mijn auto. Kan geen kwaad dacht ik, dus dat maar aangevinkt, kost toch niks. Krijg nu zojuist een mailtje dat deze onderdelen niet geschikt zouden zijn voor mijn auto, mar wel de volgende:

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/956173 (geen slijtage indicator)

En een nummer dat ik niet kan vinden op hun site. Zeer waarschijnlijk bedoelen ze deze: http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958229 (282,5 mm) of deze http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958243.

 

Kan iemand bevestigen dat wat ik in eerste instantie had uitgekozen wel geschikt is voor mijn auto?

 

Alvast bedankt.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

moet je even een wiel van je wagen halen. Als er van je remblok naar het huis een kabeltje loopt met een stekker heb je slijtage indicator

Ik weet dat ik slijtage-indicatoren heb. Dus dat is het probleem niet.

 

Is de schijf geschikt voor bij mij? En uiteraard de blokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Die ceramic remblokken kun je prima gebruiken op 'gewone' schijven dus dat maakt niet uit. Ik heb dit in het verleden meerdere keren gebruikt.

 

Ok, dus mijn combinatie is in orde zo? Ik was ergens in de veronderstelling dat dit een goede combinatie was, maar nu ik even wat lees zie ik dat dit vaak niet zo is. Snel roestvorming, gaat niet lang mee etc. Heeft iemand hier ervaring met ATE?

 

Ik heb de remschijf opgemeten; is 288 mm.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke bedoel je dat niet lang mee zou gaan?? Als je die Powerdisc bedoelt, weet ik alleen dat die veel geluid maken bij het remmen....

 

Ate is echt een eersteklas merk, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

 

Zolang je maar geen schijven van een website koopt die merkloos zijn, waar je gratis remblokken en/of remmenreiniger bij krijgt :roll:

 

Toevoeging: Mmv de PR-code die op je witte typesticker staat heb je altijd de juiste schijven. Meestal alleen op Duits georiënteerde sites vind je dit.

 

VB:

vanaf chassisnummer : 3B-X-124108
voor PR nummer : 1LB,1LE,1ZC

aangepast door prince2010
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke bedoe;l je dat niet lang mee zou gaan??

 

Kom dit tegen (en meer):

http://www.motor-talk.de/forum/ate-powerdisc-nach-4-000km-duerfen-die-so-aussehen-bilder-inside-t4016154.html

 

Maar goed, ik denk dat ik maar gewoon terugmail dat ik de order zo wil laten doorgaan. Zo lang het past ga ik er op dit moment dan ook maar vanuit dat de auto fatsoenlijk stopt en stopt met shaken bij hard remmen en hoge snelheid.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hier laatst ergens op het forum gelezen dat die Powerdiscs erg goed zouden zijn, dus vandaar.

 

Maar je zegt dat je het snapt. Kun je mij vertellen wat dat is, want mij is nu niet helemaal duidelijk wat ik moet verwachten? Is het nu de combi van de Powerdisc met de Ceramic blokken of is één van deze twee niet in orde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met betrekking tot de schijven ken en lees ik meerdere negatieve ervaringen vooral met betrekking tot lawaai bij het zwaar afremmen en/of vibreren in het stuur.

Voor wat betreft de Ceramic blokken heb ik zelf hele goede ervaringen mee, ook bij lang en zwaar afremmen vanaf hoge snelheid. Hier lees je ook wel wat negatieve dingen over, maar dat lees je over elk type blok wel....

 

Powerdisc heb ik zelf dus geen ervaring mee, dus kan daaruit niet spreken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmm, het vibreren in het stuur is juist waar ik nu last van heb. Ben nu wel echt aan het twijfelen :neutral: . Lees overal weer wat anders. Ik denk dat ik het maar probeer, misschien wordt het een succes, misschien is het helemaal niks, dan weten we dat ook weer.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het spul is binnen en ik ben vol goede moed vandaag begonnen. Zoals altijd bij iets wat je niet elke dag doet, even alles goed bekijken. Helaas kwam ik er al snel achter dat ik een inbus van 7 mm nodig had en die had ik natuurlijk niet. Snel gehaald en weer verder. Maar toen gebeurde het, ik krijg met geen mogelijkheid de bouten los die de remklauwhouder vastzet. Twee bouten van 17 mm. Oneindig veel WD40 erop, maar geen millimeter beweging.

 

Iemand een idee wat te doen? Heb geslagen, getrokken, geduwd en weet ik wat meer om er beweging in te krijgen, maar zonder succes.

 

In het ergste geval alles maar weet terug monteren en het de garage laten doen. Zij hebben die bouten ook de vorige keer vastgezet.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okaj, dat met die bouten is gelukt, gelukkig.

 

Nu een nieuw probleem. Links kreeg ik de zuiger met gemak terug, maar tweede is geen beweging in te krijgen. Hij komt mooi naar buiten als ik de term in trap, gaat dan ook een stukje terug, maar dat gaat steeds moeizamer tot het niet meer wil. Heb zelfs bij het verlengen van de arm van mijn terugstelset het armpje van de set omgebogen.

 

Hoe los ik dit op? Ik doe dit bij mijn ouders thuis en kan nu niet terug naar huis, dus blijf waarschijnlijk hier slapen, maar ooit zal het toch weer moeten werken. Wie o wie helpt mij met goed advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okaj, dat met die bouten is gelukt, gelukkig.

 

Nu een nieuw probleem. Links kreeg ik de zuiger met gemak terug, maar tweede is geen beweging in te krijgen. Hij komt mooi naar buiten als ik de term in trap, gaat dan ook een stukje terug, maar dat gaat steeds moeizamer tot het niet meer wil. Heb zelfs bij het verlengen van de arm van mijn terugstelset het armpje van de set omgebogen.

 

Hoe los ik dit op? Ik doe dit bij mijn ouders thuis en kan nu niet terug naar huis, dus blijf waarschijnlijk hier slapen, maar ooit zal het toch weer moeten werken. Wie o wie helpt mij met goed advies?

misschien voorzichtig remvloeistof reservoir ontluchten/opendraaien??????????

geen idee man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien voorzichtig remvloeistof reservoir ontluchten/opendraaien??????????

geen idee man!

 

 

Zat ik ook aan te denken. Reservoir miss wel helemaal vol?

 

Reservoir zit inderdaad vol, maar heb de dop eraf gedraaid en het overtollige er met een pipetje uitgehaald. Ook de nippel open gehad, maar die laaste 5 mm die ik nodig heb gaan niet meer.

 

Ik weet het echt niet meer. Een nieuwe zuiger heb ik niet echt veel zin in. Kost weer een aardige duit en dat zelf doen zie ik nog niet zo voor me.

 

Ik baal er gewoon van dat het eigenlijk een eitje zou moeten zijn. Was klaar om de de klauw op de schijf te monteren, blokjes zaten al, past het niet. En als je dan niet verder komt, sh*t.  Auto staat nu nog op de steunen, zonder wiel. Ik kan er zo niet eens mee naar de garage.

 

Iedere tip is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is het de klauw van de voorrem of de achterrem ?

Bij de voorrem kun je de zuiger rechtstandig terugduwen.

Bij de achterrem met ( mechanische handrem ) moet je met een draaiende beweging de zuiger terugduwen.

Maar dat is bekend neem ik aan.

Laatst bij de passat van mijn zoon lukte het achter ook niet om met het terugsteltool de zuiger terug te duwen.

Hij heeft toen de klauw gedemonteerd en de zuiger dmv het rempedaal er helemaal uit geduwd.

De afdichtringom de zuiger was aan gort zodat de zuiger niet meer terug wilde.

Nieuwe sfdichtring erin en het werkte allemaal weer goed.

Wel een rot klusje.

Gr.

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reservoir zit inderdaad vol, maar heb de dop eraf gedraaid en het overtollige er met een pipetje uitgehaald. Ook de nippel open gehad, maar die laaste 5 mm die ik nodig heb gaan niet meer.

 

Ik weet het echt niet meer. Een nieuwe zuiger heb ik niet echt veel zin in. Kost weer een aardige duit en dat zelf doen zie ik nog niet zo voor me.

 

Ik baal er gewoon van dat het eigenlijk een eitje zou moeten zijn. Was klaar om de de klauw op de schijf te monteren, blokjes zaten al, past het niet. En als je dan niet verder komt, sh*t. Auto staat nu nog op de steunen, zonder wiel. Ik kan er zo niet eens mee naar de garage.

 

Iedere tip is welkom.

Ouwe blokken er weer op? (Tijdelijk)

 

verzonden met één pienter apparaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik deed altijd stalen plaatje er tussen en voorzichtig met een lijmklem terug duwen, maar oppassen dat je de remzuiger niet scheef terug duwt.

 

Ik heb een terugstelset en linksvoor ging dat prima.

Ik was op een bepaald moment ook bang dat de cilinder scheef zat. Heb toen op de rem een paar keer gedrukt waarbij de cilinder zoals verwacht eruit kwam, dus als hij al scheef zat lijkt me dat daarmee toch opgelost. Daarna krijg ik de cilinder ook behoorlijk simpel teruggeduwd, maar die laatste millimeters gaan met geen mogelijkheid.

 

is het de klauw van de voorrem of de achterrem ?

Bij de voorrem kun je de zuiger rechtstandig terugduwen.

Bij de achterrem met ( mechanische handrem ) moet je met een draaiende beweging de zuiger terugduwen.

Maar dat is bekend neem ik aan.

Laatst bij de passat van mijn zoon lukte het achter ook niet om met het terugsteltool de zuiger terug te duwen.

Hij heeft toen de klauw gedemonteerd en de zuiger dmv het rempedaal er helemaal uit geduwd.

De afdichtringom de zuiger was aan gort zodat de zuiger niet meer terug wilde.

Nieuwe sfdichtring erin en het werkte allemaal weer goed.

Wel een rot klusje.

Gr.

Dave.

 

Is bekend ja en gaat om de remmen voor.

Ok, dat is een goede en was iets waar ik ook aan dacht om te doen. Zuiger eruit en helemaal nalopen. Vrees ik alleen wel dat, mocht de afdichting het probleem zijn, ik nog een dagje of zo moet wachten tot die dan binnen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden