Ga naar inhoud
  • 0

OPS achteraf inbouwen


wulfke

Vraag

Voor diegene die het wat volgen wil ik parkeersensoren inbouwen in mijn passat variant.

Nu zit ik met wat vragen omtrent onderdelen.

 

Wat is het verschil tussen deze OPS modules ?

 

* 1Z0 919 475G

* 5K0 919 475E

* 56D 919 475

 

wat is het verschil tussen deze sensoren ?

 

* PDC sensor 1S0 919 275

* PDC sensor 4H0 919 275

* PDC sensor 5KD 919 275

* PDC sensor 3C0 919 275

 

 

Nu heb ik ook wat setjes gevonden zoals deze op cars-equipment of bij Aliexpress, maar met de laatste heb ik geen ervaring en om dan zomaar even 200eur kwijt te spelen zou ik dit jammer vinden.

Maar als iemand info heeft over bovenstaande dan hoor ik het graag.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vrijdag de ontbrekende onderdelen opgehaald bij de dealer. Ineens ook de knop besteld want deze kon ik niet meer vast zetten omdat deze zijn clips niet meer had om vast te klikken. Houders en sensoren geplaatst in de achterbumper. Kabelboom in de achterbumper eens geplaatst en ineens gezien dat er een houder verkeerd zat. De middelste sensoren wijzen met hun connector deel naar elkaar. ik had er dus 1tje gedraaid.

Gaten geboord met een stappenboor naar 18mm.

Er zijn blijkbaar 2 versie houders en manieren van monteren.

1ste houder is er 1 met een randje die ook gelakt moeten worden - daar binnenin komt dan de sensor met daarrond dat rubber ringetje - moet je wel naar 21,3mm boren

2de houder is gewoon een houder en hierbij zie je enkel de sensor met zijn rubber ringetje (net hetzelfde als in de chroom grille) - moet je naar 18mm boren

 

ik heb de 2de optie genomen en de rand van de sensor houders weg geschuurd. hoewel ik denk dat er ook oem houder moeten te krijgen zijn zonder randje aangezien het ook oem zo geleverd is geweest.

 

attachicon.gif2015-05-21 19.49.42_1024x576.jpgattachicon.gif2015-05-21 19.49.53_1024x576.jpgattachicon.gif2015-05-21 19.49.59_1024x576.jpgattachicon.gif2015-05-21 19.50.11_1024x576.jpg

 

De kabelboom van de voorbumper eens bekeken en hierin was de volledige stekker bezet (8-polige) terwijl op het schema maar 6 draden aangesloten zouden zitten. Ook klopte de kleurcode niet die aankwam aan de stekker met de bedrading aan de connectoren van de sensors. Kabelboom wat beginnen ontleden en er vertrokken 2 draden vanaf pin 7 en 8 en deze liepen gewoon dood een 10 tal cm vanaf de connector, er zet wel een krimpkous over. Ook wat verder gingen er 2 draden over van een ene kleur naar een andere kleur. Mysterie opgehelderd.

Dinsdag dan de bumper binnensteken incl sensoren en spiegelkappen om deze van een laklaagje te voorzien.

Heb voor die gasten ook een plaat gemaakt met gaten erin om zo de sensoren probleemloos te kunnen spuiten

Peter, als dat mijn kabelboom was klopt dat wel.

 

De kabelboom heb ik aangepast omdat dit een origineell gebruikte kabelboom was waar ook de pinkers aan vast zit, aangezien jouw pinkers al aangesloten zit heb ik die verwijderd.

 

De extra pinnen kreeg ik er niet uit dus die heb ik laten zitten en de bedrading geisoleerd. de andere bedrading zaten op de verkeerde plaatsen , die heb ik overgezet op de andere pinnen zoals op de tekening stond vandaar datg de kleur niet overeenkomen....

 

En ik moest de kabelboom iets verlengen anders zou je tekort komen om goed te kunnen aansluiten op je sensoren

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn bestelde OPS module en can draden binnen. Dit aansluitschema klopt?

PDC OMBOUWEN NAAR OPC

PDC
BRUINE STEKKER ( T16) LOS HALEN

PIN 3
PIN 7
PIN 14
DEZE PINNEN INTAPPEN WORDEN NIET MEER GEBRUIKT

VERVOLGENS PAK JE DE CANDRAAD
CAN HIGH ( ZWART ) GAAT IN PIN 6
CAN LOW ( BRUIN ) GAAT IN PIN 15

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor en achter bumper..

Enkel de achterbumper, daar had ik schade. Had een donor bumper van Guyke overnomen maar deze was zwart ipv metallic. Bumper vooraan is maar 2 gaten maken. Kan probleemloos zonder spuiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn bestelde OPS module en can draden binnen. Dit aansluitschema klopt?

PDC OMBOUWEN NAAR OPC

PDC

BRUINE STEKKER ( T16) LOS HALEN

PIN 3

PIN 7

PIN 14

DEZE PINNEN INTAPPEN WORDEN NIET MEER GEBRUIKT

VERVOLGENS PAK JE DE CANDRAAD

CAN HIGH ( ZWART ) GAAT IN PIN 6

CAN LOW ( BRUIN ) GAAT IN PIN 15

 

grt Jan

Klopt! Heb het bij de mijne zo vorige week ook gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

1j0 973 119 en 1j0 973 332.

 

grt Jan

 

Meevaller dan want die stekkertjes heb ik nog liggen. Dus hierin passen de pinnen die nu in de stekker van de gateway zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrees toch dat het niet het juiste stekkertje is. De pinnen zijn volgens mij een slagje te breed.

En ook is het doorgegeven stekkerpaar een 2 polig stekkertje ipv 3 polig

Zoek dus eigenlijk de onderdeelnummers van deze 2 (net niet duidelijk leesbaar genoeg op de foto)

http://nl.aliexpress.com/item/High-6-gateway-plugs-popular-Bluetooth-plug-1-1718346-2-rain-sensor-plug/2048356578.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Googel eens op 1C0 973 119 b stekker vw die komt aardig in de buurt. klik dan op afbeeldingen.

kijk eens op deze pagina ( http://vagfans.info/EN/volkswagen/RDW/EL/Elekt.%20Verbind.-Elemente/1967/198/R/971/970041/plug-housing-see-parts-bulletin:#3  ) aan de linkerkant bij nummer 3, staan volgens mij aan de andere kant de contra nummers.

Als je op nummer 3 klikt zie je het plaatje.

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

ziet er inderdaad het juiste stekkertje uit, althans voor de juiste pinnen.

 

mannelijk stekkertje 1C0 973 119B

vrouwelijk stekkertje 3D0 973 332

 

mannelijke pin 000 979 012 E

vrouwelijke pin 000 979 009 E of 000 979 018 E (weet ik nog niet zeker)

 

heb ook een 2-polig stekkertje gevonden mannelijk ( 3B0 973 115A) maar nog geen tegenstekkertje gevonden.

maar het zal ook wel lukken met het 3-polig stekkertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb pas mijn 3C0 PDC module vervangen voor de 56D. lijkt mij dat de 56D nieuwer en uitgebreider is.

en voor die 30 dollar incl. can kabelboom bij Ali zou ik voor deze gaan.

Wat is de code die je geprogrammeerd heb voor deze module. Ik zie niks namelijk.

post-18022-0-00950300-1433069763_thumb.jpg

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver

ziet er inderdaad het juiste stekkertje uit, althans voor de juiste pinnen.

 

mannelijk stekkertje 1C0 973 119B

vrouwelijk stekkertje 3D0 973 332

 

mannelijke pin 000 979 012 E

vrouwelijke pin 000 979 009 E of 000 979 018 E (weet ik nog niet zeker)

 

heb ook een 2-polig stekkertje gevonden mannelijk ( 3B0 973 115A) maar nog geen tegenstekkertje gevonden.

maar het zal ook wel lukken met het 3-polig stekkertje.

post-18022-0-11560200-1433178396_thumb.pngpost-18022-0-72470600-1433178406_thumb.png

 

Grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stekkertjes en pinnen zijn binnen,

 

1C0 973 119B - 2,90eur

000 979 012E - 4,30eur

3D0 973 332 - 4,90eur

 

Nog eens luisteren bij de spuiter hoe ver ze zitten met mijn bumper en toebehoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super info, stekkertjes zijn de juiste ! De 3B0 is wel een prijzig ding voor zijn geringe grootte. Kan uiteindelijk wel zorgen voor een beetje installatie gemak ipv te moeten solderen aan de gateway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gemak is het zeker, heb net op m'n rug bij het gaspedaal gelegen, en dan is het wel lekker dat je zo de draadjes er in kan steken/om wisselen in plaats van solderen op je rug :twisted:

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gemak is het zeker, heb net op m'n rug bij het gaspedaal gelegen, en dan is het wel lekker dat je zo de draadjes er in kan steken/om wisselen in plaats van solderen op je rug :twisted:

 

Jan

 

Weet precies wat je bedoeld ... 2 dagen pijn in me nek gehad haha  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden