Ga naar inhoud
  • 0

OPS achteraf inbouwen


wulfke

Vraag

Voor diegene die het wat volgen wil ik parkeersensoren inbouwen in mijn passat variant.

Nu zit ik met wat vragen omtrent onderdelen.

 

Wat is het verschil tussen deze OPS modules ?

 

* 1Z0 919 475G

* 5K0 919 475E

* 56D 919 475

 

wat is het verschil tussen deze sensoren ?

 

* PDC sensor 1S0 919 275

* PDC sensor 4H0 919 275

* PDC sensor 5KD 919 275

* PDC sensor 3C0 919 275

 

 

Nu heb ik ook wat setjes gevonden zoals deze op cars-equipment of bij Aliexpress, maar met de laatste heb ik geen ervaring en om dan zomaar even 200eur kwijt te spelen zou ik dit jammer vinden.

Maar als iemand info heeft over bovenstaande dan hoor ik het graag.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Fappie

Denk als je ze op type koopt bij Cars Equipment dat je wel goed zit.

Anders even een mailtje naar ze sturen, ze antwoorden vrij direct terug

 

Je kan ze online via hun site ook vragen stellen

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk als je ze op type koopt bij Cars Equipment dat je wel goed zit.

Anders even een mailtje naar ze sturen, ze antwoorden vrij direct terug

 

Je kan ze online via hun site ook vragen stellen

 

heb ik gedaan en moest zelf maar kiezen welke module en sensoren ik erbij wou. Daarom mijn vraag.

 

Ook heb ik al een kabelboom voor de achterste sensoren en ik moet redelijk snel een setje sensoren hebben voor in de bumper achteraan omdat deze binnenkort gespoten gaat worden en ik de sensoren er al in wil hebben, nemen ze die ineens mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

thx @@jaap.

 

deze info heb ik gevonden maar of deze correct is ....

 

Sensoren Nr. 5KD 919 275 und 3C0 919 275 S wurden geändert auf Nr 4H0 919 275, das heißt;

5KD 919 275 und 3C0 919 275 S und 4H0 919 275 = gleiche Produkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

ik heb pas mijn 3C0 PDC module vervangen voor de 56D. lijkt mij dat de 56D nieuwer en uitgebreider is.

en voor die 30 dollar incl. can kabelboom bij Ali zou ik voor deze gaan.

precies, je moet alleen even geduld hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Moet je zeggen, alles wat ik al bij Oem Oem Ali heb gekocht duurde 2 weken.

 

Moet je zeggen dat het me reuze meevalt. Tsja als je overmorgen wil modden dan moet je naar de stealer gaan hahaha.

 

Heb nu deze besteld bij Oem, Oem Ali ;)

 

http://www.aliexpress.com/item/Car-Steering-wheel-cover-Steering-wheel-decoration-For-Volkswagen-Tiguan-Turan-Passat-B7-Passat-CC-ABS/32308768171.html

  ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Maandagavond betaling gedaan naar Tsjechië bij Car-Equipment, dinsdag bevestiging v betaling en verzending gehad en vandaag mooi aan huis geleverd, gaat ooit ook echt snel.

 

@ welke kleur heb je besteld en kan je laten weten hoe het eruit ziet en of je de knoppen van je stuur even goed kan blijven bedienen?

Ik heb de kleur silver/chroom besteld, ik laat het je weten zodra ik ze binnen heb Dennis ;)

 

Bij Cars  Equipment ook mijn Achteruitrij cam en blende besteld, was binnen 1 week binnen.. Top site ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, als de ali-express heren het toestaan kom ik even terug on-topic :-)

 

Heb ondertussen nog wat over en weer ge-whatsappt met Ids en uiteindelijk een mooi voorstel gekregen. Kan ik misschien een set van hem overnemen maar dan zonder de kabelboom van de achterbumper en zonder de chroom sensoren omdat ik deze al heb. Verder is de hardware volledig enkel de bedrading is nog werk aan maar dat is net leuker dan een kant en klare set te kopen en in te bouwen.

 

Zou hem hier ook om een 56D module gaan die erbij is.

Kan ik binnenkort aan de slag met de inbouw van dit alles.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De deal is rond, kan binnenkort aan de slag om alles klaar te maken. Bumper en sensoren binnen steken om te laten spuiten. Ondertussen de kabelboom maken en al plaatsen. Het voorstel van Ids was goed en leuker dan de kant een klare set van cars-equipment.

Kan ik tenminste nog eens wat kabelbomen maken en lekker solderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze mod staat nu ook op mijn lijstje. Ik heb al sensoren in de achterbumper, wil ze nu alleen zichtbaar maken op de RNS. Als ik het goed heb moet ik dus alleen een module plaatsen en wat bedrading doen. Graag wat info wat ik precies moet hebben, zag al wat nummers voorbij komen, Waar moet de bedrading heen?en graag het hele nummer van de module.

 

grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch blijf ik van mening dat alleen PDC sensoren achter een soorten mette van half werk... voor file parkeren is het heel handig als je ook sensoren voor heb zitten, vaak denk je oei kan het net of niet en in werkelijkheid heb je nog half meter over, of je komt ergens aan en wil zo ver mogelijk naar voren geparkeerd hebben , dan zet je de sensoren even aan en hup....

Sensoren voor in bouwen is met een ochtend erin en je heb zoveel gemak ervan........  maar goed dat is mijn mening...

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor kleine mensen die net aan boven het stuur uitkomen of die uit hun stoel moeten klimmen zijn sensoren voor handig.

voor de lange slungels die wel hun motorkap zien en niet uit hun stoel hoeven te klimmen is het een luxe haha

 

Ik zelf zou ze ook alleen achter willen hebben icm de camera. In de regel met file parkeren wil je meer achter kunnen zien en volgen dan voor.

 

Vraag je zelf eens af hoe vaak heb je met je voorbumper ergens tegenaan gezeten.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor kleine mensen die net aan boven het stuur uitkomen of die uit hun stoel moeten klimmen zijn sensoren voor handig.

voor de lange slungels die wel hun motorkap zien en niet uit hun stoel hoeven te klimmen is het een luxe haha

 

Ik zelf zou ze ook alleen achter willen hebben icm de camera. In de regel met file parkeren wil je meer achter kunnen zien en volgen dan voor.

 

Vraag je zelf eens af hoe vaak heb je met je voorbumper ergens tegenaan gezeten.

Je motorkap loopt af aan de voorkant, dat stukje ronding voor kun je vanuit de stoel niet zien,, ( daarom denken vele mensen ook dat ze in een vrachtwagen rijden, dan moeten ze langs waar ze ruim langs kunnen en toch durven ze niet) maar in praktijk mis je echt 40 CM, met sensoren kun je dat beter waarnemen en dan hoef je niet extra te steken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom dat ik achteraf besloten heb om zowel vooraan als achteraan sensoren te plaatsen. Ook een beetje omdat ik dan er een knopje bij heb aan de pook :grin:

De module voor sensoren enkel achteraan heeft deze optie niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden