Ga naar inhoud
  • 0

OPS achteraf inbouwen


wulfke

Vraag

Voor diegene die het wat volgen wil ik parkeersensoren inbouwen in mijn passat variant.

Nu zit ik met wat vragen omtrent onderdelen.

 

Wat is het verschil tussen deze OPS modules ?

 

* 1Z0 919 475G

* 5K0 919 475E

* 56D 919 475

 

wat is het verschil tussen deze sensoren ?

 

* PDC sensor 1S0 919 275

* PDC sensor 4H0 919 275

* PDC sensor 5KD 919 275

* PDC sensor 3C0 919 275

 

 

Nu heb ik ook wat setjes gevonden zoals deze op cars-equipment of bij Aliexpress, maar met de laatste heb ik geen ervaring en om dan zomaar even 200eur kwijt te spelen zou ik dit jammer vinden.

Maar als iemand info heeft over bovenstaande dan hoor ik het graag.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke heren oke haha jullie hebben me overtuigd pffff hahaha maar eerst andere prio

ah, je doet gewoon waar je je goed bij voelt en wat jij wil. We geven enkel de pro's en contra's.

Voor de sensoren vooraan moet je dan een extra kabelboom tot vooraan trekken en beste is een andere grille erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kreeg een tip van een bekende hier dat je ook 2 sensoren naast de gril kan monteren.

Dit spaart een boel geld uit en ze doen het zelfde.

 

Maar wat betreft voor en achter hebben jullie gelijk, is misschien 100 euro duurder masr jr hebt wel full options

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kreeg een tip van een bekende hier dat je ook 2 sensoren naast de gril kan monteren.

Dit spaart een boel geld uit en ze doen het zelfde.

 

Maar wat betreft voor en achter hebben jullie gelijk, is misschien 100 euro duurder masr jr hebt wel full options

Klopt ,ik heb het ook voor iemand PDC gemonteerd en voor in de Grill heb ik net naast de grill geplaatst werkt net zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter, wat voor draad gebruik jij als can draad. Is dat nog een speciaal soort draad? En ik moet dus opzoek naar de 56D module? Is er ook nog ergens een schema, voor wat er precies moet gebeuren.

 

Grtz jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jan gewoon bij Ali bestellen,rond de 28 euro incl verzenden. Dan heb je de module en bedrading geheel Oem.

mocht je er niet uitkomen welke module en met het bestellen dan hoor ik het wel.

 

Aks je 1 week eerder was geweest dan had je die van mij kunnen kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nog een rolletje can-draad liggen die ik eens besteld heb bij de dealer die ik daarvoor ga gebruiken. Can draad is een draadpaar die getrost zitten rond elkaar om storingen te vermijden.

Bestelnummer can bedrading 10 meter 000 979 987

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben op ebay aan het zoeken naar een OPS module met bedrading, maar zie bij diverse modules PDC en OPS staan. Ik heb sensoren standaard ingebouwd, maar wil ze op de RNS zichtbaar hebben. Dan moet ik toch een OPS module hebben??

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand met de onderdeelcode geven van het middelste stekkertje op de OPS/PDC module ?

is een bruin 12-polig stekkertje voor de sensoren in de achterbumper, zoemer.

Ik heb het binnenwerk maar het omhulsel ontbreek ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen probleem, moet toch nog eens naar de dealer om een bumperafscherming en nog wat plugjes om de stekker van de achterste sensoren waterdicht te maken.

hier kan ik mee verder, bedankt !

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraagje,

waar zit de zoemer vooraan geprikt ? is die ook vastgeprikt zoals achteraan met zo 2 plastiek revetjes ( N0 385 051) ?

waar zitten deze gaten ? volgens de tekeningen ergens thv de A-stijl.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de houder voor de OPS module en het ontbrekende stekkertje besteld.

Vandaag sensor gaten in de donor achterbumper gemaakt. Morgen de houders monteren dan vrijdag of dinsdag alles binnen steken om te spuiten.

Ondertussen al wat bedrading aan het bijeen sprokkelen om de kabelboom te maken. Ineens ook het draadje voor de bandendrukcontrole en Navi16 voetverlichting erbij trekken in die kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrijdag de ontbrekende onderdelen opgehaald bij de dealer. Ineens ook de knop besteld want deze kon ik niet meer vast zetten omdat deze zijn clips niet meer had om vast te klikken. Houders en sensoren geplaatst in de achterbumper. Kabelboom in de achterbumper eens geplaatst en ineens gezien dat er een houder verkeerd zat. De middelste sensoren wijzen met hun connector deel naar elkaar. ik had er dus 1tje gedraaid.

Gaten geboord met een stappenboor naar 18mm.

Er zijn blijkbaar 2 versie houders en manieren van monteren.

1ste houder is er 1 met een randje die ook gelakt moeten worden - daar binnenin komt dan de sensor met daarrond dat rubber ringetje - moet je wel naar 21,3mm boren

2de houder is gewoon een houder en hierbij zie je enkel de sensor met zijn rubber ringetje (net hetzelfde als in de chroom grille) - moet je naar 18mm boren

 

ik heb de 2de optie genomen en de rand van de sensor houders weg geschuurd. hoewel ik denk dat er ook oem houder moeten te krijgen zijn zonder randje aangezien het ook oem zo geleverd is geweest.

 

post-13546-0-44219400-1432448895_thumb.jpgpost-13546-0-77005500-1432448905_thumb.jpgpost-13546-0-34785800-1432448918_thumb.jpgpost-13546-0-53509700-1432448928_thumb.jpg

 

De kabelboom van de voorbumper eens bekeken en hierin was de volledige stekker bezet (8-polige) terwijl op het schema maar 6 draden aangesloten zouden zitten. Ook klopte de kleurcode niet die aankwam aan de stekker met de bedrading aan de connectoren van de sensors. Kabelboom wat beginnen ontleden en er vertrokken 2 draden vanaf pin 7 en 8 en deze liepen gewoon dood een 10 tal cm vanaf de connector, er zet wel een krimpkous over. Ook wat verder gingen er 2 draden over van een ene kleur naar een andere kleur. Mysterie opgehelderd.

Dinsdag dan de bumper binnensteken incl sensoren en spiegelkappen om deze van een laklaagje te voorzien.

Heb voor die gasten ook een plaat gemaakt met gaten erin om zo de sensoren probleemloos te kunnen spuiten

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden