Ga naar inhoud
  • 0

OPS achteraf inbouwen


wulfke

Vraag

Voor diegene die het wat volgen wil ik parkeersensoren inbouwen in mijn passat variant.

Nu zit ik met wat vragen omtrent onderdelen.

 

Wat is het verschil tussen deze OPS modules ?

 

* 1Z0 919 475G

* 5K0 919 475E

* 56D 919 475

 

wat is het verschil tussen deze sensoren ?

 

* PDC sensor 1S0 919 275

* PDC sensor 4H0 919 275

* PDC sensor 5KD 919 275

* PDC sensor 3C0 919 275

 

 

Nu heb ik ook wat setjes gevonden zoals deze op cars-equipment of bij Aliexpress, maar met de laatste heb ik geen ervaring en om dan zomaar even 200eur kwijt te spelen zou ik dit jammer vinden.

Maar als iemand info heeft over bovenstaande dan hoor ik het graag.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

We zijn weer wat verder met de OPS, knoppen in de middenconsole zijn aangesloten. Verlichting werkt dus al.

Can-bus Y splitter is ook gemaakt.

 

Nu heb ik nog een vraag ivm de voeding van de OPS module. Volgens mijn schema moet deze vanaf SC19 komen.

Nu kijk ik in de lijst van de zekering bezetting van mijn wagen en hierin staat bij SC19 "niet bezet" en ook in de zekeringdoos is wel een steekplaats maar aan beide kanten van de zekeringplaats geen steekklem te vinden (SC18 tot SC21 zit er langs beide kanten niks)

 

Als ik verder in de bezettinglijst kijk kom ik uit bij SD3 "zekering 5A - parkeerhulpsysteem - magneetveldsonde"

Bij SD3 zit aan de ene kant wel een steekklem en deze komt van klem 15 (geschakelde plus)

 

Welke moet ik nu nemen SD3 of SC19 ?

En als ik dan toch SC19 moet, is dit een voeding die van klem 30 komt of van klem 15 (constante of geschakelde plus) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SD3 en (SD 13 ( alleen voor Passat tot 2006) , is voor parkeerhulp, staat ook zo op de elektrische schema

 

Passats die na 2008 zijn gebouwd met OPS zit indd de zekering op SC19, Passats die voor 2008 zijn gebouwd hadden nog geen OPS alleen PDC en die warden op SD3 geplaatst, en Passats die voor 2006 met PDC werden gebouwd hadden ook in SD13 een zekering zitten.. 

 

Dus bij jouw hoef je alleen in SD3 een zekering te plaatsen..    of je trekt een zekering houder naar SC19 en plaatst daar een zekering..

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

thx Ids :thumb: 

heb geen ELSA en heb enkel 2 schema versies maar beide van MJ 2008

 

Nu even een dillemma dus. Draad ligt al tot aan SC doos maar passeert wel de SD doos. Maar de draad zit wel verwerkt in de kabelboom.

Weet je ook toevallig of bij de aansluiting op de SC19 of de voeding ook van klem 15 komt of moet deze op klem 30 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben bezig met de overige aansluitingen te maken en bedrading te leggen. Ik ben zo goed als rond, de voorste sensoren zijn nu ook aangesloten.

Nu heb ik ook de can-splitter aangesloten.

Rest nu nog de zoemer vooraan aansluiten (nog steeds de originele positie van de zoemer niet gevonden)

en een zekering plaatsen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zoemer vooraan zit op de zijkant (kant stuur) van de houder voor het boordnet. Moeilijk aan ter komen vrees is...

 

grtz, dre

Thx Dre,

Ga even kijken. Heb me al rot gezocht achter de bevestigings gaten. Dan hebben ze veel werk in de garage voor wanneer dat ding de geest geeft. Had al achter de a-stijl gekeken en daar eventueel al een mogelijke bevestiging gezien. Maar ga eens kijken bij het boordnet dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx Dre,

Ga even kijken. Heb me al rot gezocht achter de bevestigings gaten. Dan hebben ze veel werk in de garage voor wanneer dat ding de geest geeft. Had al achter de a-stijl gekeken en daar eventueel al een mogelijke bevestiging gezien. Maar ga eens kijken bij het boordnet dan.

Heb al in elsawin zitten kijken maar kan het niet vinden :neutral: weet ook niet goed waar ik moet zoeken.

jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, die zit erin. Wie dacht dat de pennen wisselen aan de gateway een werkje in benepen situatie was die heeft de zoemer nog niet gemonteerd :censor:

Wat een :censor: werkje is dat..

Maar hij zit erin. thx voor de info ! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, die zit erin. Wie dacht dat de pennen wisselen aan de gateway een werkje in benepen situatie was die heeft de zoemer nog niet gemonteerd :censor:

Wat een :censor: werkje is dat..

Maar hij zit erin. thx voor de info ! :thumb:

Scheelt weer ochtend gymmastiek morgen. Of kamasutra vanavond :mrgreen:

 

jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag eens een poging gedaan om het systeem functioneel te krijgen maar zonder succes.

VCDS krijgt verbinding met de module, als ik op de PDC knop druk gaat deze geel branden maar na een seconde gaat deze knipperen en de zoemer achteraan geeft een constant piep signaal en gaat na een tijdje uit.

Via de outupt test kan ik alles activeren enkel de voorste zoemer doet niks.

 

Heb de fouten uitgelezen en geen enkele sensor achteraan is te bereiken (zal eens de bumper terug moeten demonteren hoe de bedrading zit in de kabelboom en uitmeten waarom er geen sensor te bereiken is.

De voorste sensoren ziet hij wel maar met elke sensor is er wel wat, short to ground of nog signal communication

 

de bedrading naar de voorste zoemer heb ik uitgemeten en is in orde maar geen teken van leven.

De bedrading naar de connector van de voorste sensoren heb ik ook uitgemeten en is ook in orde tot aan de connector. Zou de rest van de kabelboom in de voorbumper nog eens kunnen uitmeten maar deze heb ik voor het inbouwen aangepast en uitgemeten dus hierin zou geen problemen mogen zijn.

 

De achterste kabelboom was van een passat maar ging deze gebruiken met sirocco sensoren en bij deze is de pinbezetting anders.

En misschien heeft Dreke voor aflevering deze nog voor mijn gewisseld. Moet ik even de achterbumper eraf halen voor controle.

 

Weet iemand hoe ik de sensoren kan uittesten of deze wel werken ? Bvb spanning op de pennen steken want volgens ik eens vernomen had moet je deze voelen trillen of horen tikken ?

hieronder de fouten,

 

Saturday,15,August,2015,13:08:27:62939
VCDS Version: Release 12.12.0

                Address 10: Park/Steer Assist       Labels: 1Q0-919-475.clb
Control Module Part Number: 56D 919 475     HW: 56D 919 475
  Component and/or Version: PARKHILFE 8K  H01 0005
           Software Coding: 310001
            Work Shop Code: WSC 12345 123 12345
              ASAM Dataset: EV_EPHVA18VW4110000 001006 (VW36 *)
                      VCID: F2EBBC43255A7A8E127-80A7
5 Faults Found:

1080083 - Rear Parking Aid Sensor(s)
          B107B 13 [009] - Open Circuit
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 135165 km
                    Date: 2019.14.20
                    Time: 10:52:16

1112084 - Front Left Center Parking Aid Sensor
          B10F8 14 [009] - Open or Short to Ground
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 135165 km
                    Date: 2019.14.20
                    Time: 10:52:16

1112340 - Front Right Center Parking Aid Sensor
          B10F9 14 [009] - Open or Short to Ground
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 135165 km
                    Date: 2019.14.20
                    Time: 10:52:16

1112594 - Front Right Parking Aid Sensor
          B10FA 12 [009] - Short to Plus
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 135165 km
                    Date: 2019.14.20
                    Time: 10:52:16

1111857 - Front Left Parking Aid Sensor
          B10F7 31 [009] - No Signal
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 63
                    Mileage: 135165 km
                    Date: 2019.14.20
                    Time: 10:52:15
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden