eerse032 Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Hallo medepassatliefhebbers, Ik heb in mijn 2.0 TDI highline uit 2006 een standaard lederen stuur met stuurbediening. Nu is het leer erg glad en glimt het ook, dit was al zo toen ik em kocht. Is dit normaal of hoort het iets doffer te zijn? Bij mijn vorige auto's was het iets ruwer en had ik meer grip op het stuur. En waarmee kan ik het eventueel behandelen? Bvd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Is slijtage, mijne heeft het ook. Ik wil tzt. Ook een ander stuur hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Neders Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 http://m.ebay.de/itm/191543226197 Gaan vaak rond de €150,- weg, soms zelfs onder de 100,- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Melamine spons/ wonderspons is je grote vriend in een bakje water deppen en over het stuur halen daarna afnemen met een droge mf doek en klaar je stuur is als nieuw en mooi mat 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 30 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Melamine spons/ wonderspons is je grote vriend in een bakje water deppen en over het stuur halen daarna afnemen met een droge mf doek en klaar je stuur is als nieuw en mooi mat Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ken die sponsen van mijn werk, ga ik a.s weekend proberen. Resultaat laat ik weten. Bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
butcher1981 Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Oh ben wel benieuwd heb je ook straks een foto van nu en daarna. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 http://m.ebay.de/itm/191543226197 Gaan vaak rond de €150,- weg, soms zelfs onder de 100,- Dank je wel, mijne heeft onderin op het kunstofdeel ook slijtage. Maar van die spons wist ik niet, goede tip!!@@passat b6 marko Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 30 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Oh ben wel benieuwd heb je ook straks een foto van nu en daarna. zal ik doen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 30 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2015 Ik moet morgen een Audi doen voor iemand. Zal wel een foto uploaden morgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 31 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2015 domme vraag misschien, maar euh... wat is 'n "melaminespons"? Nooit van gehoord Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 31 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2015 Je kunt ook gewoon (vloeibare) groene zeep gebruiken en het leder daarna behandelen met een conditioner. De conditioner beschermt het leder ook tegen uitdroging, scheurtjes etc Wanneer je een melaminespons gebruikt, leg je het leder "open en bloot" en beschermt het dus niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 31 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2015 domme vraag misschien, maar euh... wat is 'n "melaminespons"? Nooit van gehoord Hier een paar antwoorden:http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/schoonmaken-wassen/vraag/11370/wonderspons Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 31 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2015 Je kunt ook gewoon (vloeibare) groene zeep gebruiken en het leder daarna behandelen met een conditioner. De conditioner beschermt het leder ook tegen uitdroging, scheurtjes etc Wanneer je een melaminespons gebruikt, leg je het leder "open en bloot" en beschermt het dus niet.. gebruik je de groene zeep puur? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 1 april, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 (aangepast) Zou het a.s. weekend doen, maar kon me niet inhouden. Gewapend met een emmertje water en een melaminespons en een mf doek. Zo was het: Net begonnen en meteen komt er een hoop vuil in de spons: Het resultaat, werkelijk als nieuw! : Ongelooflijk, wat een vuil komt er vanaf: Bedankt Passat B6 Marko voor de tip! Ga het stuur nog wel na behandelen met iets, moet ik me ff in verdiepen. Iemand een suggestie? 1 april, 2015 aangepast door eerse032 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Ziet er goed uit Marco! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Quincy Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Ziet er goed uit, voor beschermen zou ik Gliptone aanraden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Stuur wordt vanzelf gevoed door huid vet. Je wilt ook geen spekglad stuur met sturen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Huidvet voed het leer niet. Beter een product daarvoor gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tiptronic Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Huidvet voed het leer niet. Beter een product daarvoor gebruiken. Jammer daar heb ik genoeg van Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Lol, zweethandjes zijn zelfs beetje zuur 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 1 april, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Lol, zweethandjes zijn zelfs beetje zuur De vorige eigenaar heeft flink zitten zweten dan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 1 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2015 Huidvet voed het leer niet. Beter een product daarvoor gebruiken.oke, ja dacht dat ik dat gelezen, maar te glad lijkt mij ook niet veilig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 2 april, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2015 Wat ik doe daarna is wat lederconditioner in mijn geval auto finesse aan mijn handen echt alsof je handcreme gebruikt en dan met je handen over het het stuur je behoud je mooie matte finish en je stuur word niet zo spekglad als dat je het met een doek of spons aanbrengt ja klinkt een beetje raar mischien maar bij mijn werkt het perfect het r stuur is bij mij nu bijna 2 jaar oud maar nogsteeds dezelfde looks alsdat ik hem uit de verpakking haalde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 2 april, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2015 Belangrijk is het stuur goed bij te houden, maar ik ben nog niet echt thuis in al die middeltjes, daar ga ik me nu maar in verdiepen . Ook voor het andere leer in de auto, dit ziet er trouwens nog tiptop uit en dat wil ik graag zo houden . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AlterEgo Geplaatst 27 maart, 2020 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2020 Ik heb vandaag een colourlock smooth leather reiniger voor leder gebruikt. Zag dit op YouTube en was onder de indruk. Kan bevestigen dat ik ook onder de indruk ben na het zelf gebruikt te hebben Stuur is weer mooi mat en er kwam echt verbazend veel vuil af!! Het voordeel is dat deze de juiste pH waarde heeft en dat er ook een voedende coating bij in het setje komt. aanrader! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten