Ga naar inhoud

Lederen stuur


eerse032

Aanbevolen berichten

Hallo medepassatliefhebbers,

 

Ik heb in mijn 2.0 TDI highline uit 2006 een standaard lederen stuur met stuurbediening. Nu is het leer erg glad en glimt het ook, dit was al zo toen ik em kocht.

Is dit normaal of hoort het iets doffer te zijn? Bij mijn vorige auto's was het iets ruwer en had ik meer grip op het stuur. En waarmee kan ik het eventueel behandelen?

 

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melamine spons/ wonderspons is je grote vriend ;) in een bakje water deppen en over het stuur halen daarna afnemen met een droge mf doek en klaar je stuur is als nieuw en mooi mat

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ken die sponsen van mijn werk, ga ik a.s weekend proberen.

Resultaat laat ik weten. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gewoon (vloeibare) groene zeep gebruiken en het leder daarna behandelen met een conditioner. De conditioner beschermt het leder ook tegen uitdroging, scheurtjes etc

 

Wanneer je een melaminespons gebruikt, leg je het leder "open en bloot" en beschermt het dus niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook gewoon (vloeibare) groene zeep gebruiken en het leder daarna behandelen met een conditioner. De conditioner beschermt het leder ook tegen uitdroging, scheurtjes etc

 

Wanneer je een melaminespons gebruikt, leg je het leder "open en bloot" en beschermt het dus niet..

gebruik je de groene zeep puur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het a.s. weekend doen, maar kon me niet inhouden.

 

Gewapend met een emmertje water en een melaminespons en een mf doek.

 

Zo was het:

stuur%201_zpsfqtr6djq.jpg  stuur_zpszlrnoo05.jpg

 

 

Net begonnen en meteen komt er een hoop vuil in de spons:

 

stuur%202_zpsxufkgo7y.jpg

 

Het resultaat, werkelijk als nieuw! :smile: :

 

stuur%203_zpsigzgdxwz.jpgstuur%204_zpstsmjpilq.jpg

 

 

Ongelooflijk, wat een vuil komt er vanaf:

 

stuur%205_zpsonqzn4ef.jpg

 

 

Bedankt Passat B6 Marko voor de tip! :thumb:

 

Ga het stuur nog wel na behandelen met iets, moet ik me ff in verdiepen. Iemand een suggestie?

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe daarna is wat lederconditioner in mijn geval auto finesse aan mijn handen echt alsof je handcreme gebruikt en dan met je handen over het het stuur ;) je behoud je mooie matte finish en je stuur word niet zo spekglad als dat je het met een doek of spons aanbrengt ;) ja klinkt een beetje raar mischien maar bij mijn werkt het perfect het r stuur is bij mij nu bijna 2 jaar oud maar nogsteeds dezelfde looks alsdat ik hem uit de verpakking haalde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is het stuur goed bij te houden, maar ik ben nog niet echt thuis in al die middeltjes, daar ga ik me nu maar in verdiepen :book:. Ook voor het andere leer in de auto, dit ziet er  trouwens nog tiptop uit en dat wil ik graag zo houden :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Ik heb vandaag een colourlock smooth leather reiniger voor leder gebruikt. Zag dit op YouTube en was onder de indruk. Kan bevestigen dat ik ook onder de indruk ben na het zelf gebruikt te hebben Stuur is weer mooi mat en er kwam echt verbazend veel vuil af!!

Het voordeel is dat deze de juiste pH waarde heeft en dat er ook een voedende coating bij in het setje komt.

aanrader!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden