Ga naar inhoud

Inruilwaarde 3B variant '99


boeman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

sinds een paar maanden rij ik in een Variant uit maart '99. In principe bevalt de auto goed, alleen is het een 1.8 automaat en icm aantal kilometers is het voor ons gunstiger om een diesel te nemen. Gisteren ben ik dan ook op stap gegaan om te kijken naar een TDI, maar ik krijg veel lagere inruilwaarden dan ik zelf had berekend via de koerslijsten van carbase / anwb. Zijn dit -negatieve- toevalstreffers of is het normaal dat je veel minder krijgt dan de koerslijst zegt?

 

Variant 1.8 automaat, maart 1999, comfortline, climate control, 87.000 km, wit. Ik heb de auto zelf uit Zwitserland gehaald. Hij is in heel goede conditie, van binnen als nieuw, geen piepjes, kraakjes, rammeltjes. Van buiten 1 lichte kras. Onderhoudsboekje zit er ingevuld bij.

 

Carbase: inruil 7.400 euro

ANWB: inruil 8.300 euro

 

Gisteren een inruilprijs van 3.500 en 5.700 euro gehoord, dat is nogal een verschil dus. Ik had gehoopt zonder al teveel bijbetalen naar een TDI over te gaan, maar dat gaat zo niet door ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zeggen wel eens.. met 'n witten blijf je zitten..

 

Ik denk/weet zeker dat de koerslijst daar geen rekening mee houd en de inkopende instantie wel...

 

Wat je anders evt ook zou kunnen doen is je auto voorzien van een G3 gasinstallatie, kost je nmw ca 1500 euro en je kunt er dan mooi voordelig mee rondtuffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat je er beter aan doet jouw auto particulier te verkopen. En wanneer hij verkocht is , vervolgens een TDI te kopen.

Inruilen is toch altijd een sigaar uit eigen doos en dat is dan precies het verschil tussen je hoogste inruil en je carbase waarde.

( de autoverkoper wil ook wat verdienen en moet vaak weer garantie geven )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inruilen is toch altijd een sigaar uit eigen doos en dat is dan precies het verschil tussen je hoogste inruil en je carbase waarde.

( de autoverkoper wil ook wat verdienen en moet vaak weer garantie geven )

 

Ja, maar carbase geeft zowel inruil als verkoopwaarden. De waarden die ik noemde zijn de inruilwaarden, de verkoopwaarden zijn als volgt:

 

carbase: 9400 euro

anwb: 9300 euro (particulier) t/m 11250 (volkswagen dealer incl garantie)

 

Zelf vind ik deze waarden optimistisch, maar het verschil met wat ik gisteren hoorde was ook wel weer erg groot. Er zijn wel weinig witte auto's in NL, ik wist niet dat dat nog steeds zo lastig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto inruilen blijft altijd een moeilijk punt iedere verkoper heeft wel een punt(en) waar hij over valt.De kleur,automaat,veel kilometers het is geen org. Ned. wagen en dat soort bla bla. Ik neem aan dat je bij jou in de buurt de auto geprobeerd hebt in te ruilen,soms loont het om er een stukje voor te rijden. De inruil prijzen verschillen ook wel per regio en kan soms wel een paar duizend zijn.Wit en rood blijven wel lastig om in te ruilen.Nu is het zo dat wit wel weer een beetje opcoming is.Maar misschien kun je hem idd beter particulier verkopen en kun je de vraagprijs iets hoger houden dan wat de koerslijst aangeeft.Mensen gaan toch afdingen op de prijs en krijg je er uiteindelijk misschien voor wat je in gedachten had voor jou auto.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je misschien ook de prijs willen vermelden, wat de auto totaal gekost heeft? Want ik vermoed dat je de auto aanmerkelijk goedkoper in Zwitserland hebt gekocht...en nu een goede (hogere)inruilprijs wilt hebben?

Niet lullig bedoeld hoor, maar grijze import ligt toch wat moeilijker dan normale handel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar carbase geeft zowel inruil als verkoopwaarden. De waarden die ik noemde zijn de inruilwaarden, de verkoopwaarden zijn als volgt:

 

carbase: 9400 euro

anwb: 9300 euro (particulier) t/m 11250 (volkswagen dealer incl garantie)

 

Zelf vind ik deze waarden optimistisch, maar het verschil met wat ik gisteren hoorde was ook wel weer erg groot. Er zijn wel weinig witte auto's in NL, ik wist niet dat dat nog steeds zo lastig was.

 

Zou jij een wagen kopen van 8 jaar oud voor dat geld?

 

Ik heb mijn Passat 3B variant 1.9 TDI 110 pk met 341.000 km op de teller vorig jaar ingeruild op een Passat Variant 3BG 1.9 TDI 130 pk 6-bak met 159.000 op de teller en betaalde toen 8.500 euro toe. Zonder garantie. Vraagprijs voor de Passat was mij niet bekend, maar lagen toen tussen de 13 en 14.000 euro (in de handel gekocht). Ik ga er dus vanuit dat de inruilprijs rond de 5000 euro lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgevoegd 2 foto's. De auto is qua uiterlijk origineel, ik heb er zelf een set velgen + zomerbanden voor gekocht, de originele velgen liggen nu binnen, het idee was om daar straks nieuwe winterbanden op te zetten.

 

Inderdaad heb ik de auto uit zwitserland gehaald omdat ik hem goedkoop kon kopen. Het risico was ook voor mij, ik wist niet hoe hij er aan toe was en/of hoe hij reed. Dat het een automaat was wisten we bijvoorbeeld pas toen we instapten, dat stond niet in de papieren. Ik heb de auto in NL laten nakijken door mijn eigen garage en die kon helemaal niets vinden. In dit geval ging het verhaal op dat zwitsers zuinig zijn op hun auto.

 

Ik ben ook niet uit op een voordeeltje, maar doordat ik zo vaak bij de pomp sta ging ik wel nadenken... Ik had zelf bedacht dat ik hem kon inruilen op een vergelijkbare variant TDI met ongeveer 100.000 km meer op de teller, maar als ik er dan nog 2000 euro op moet toe leggen, kan ik idd beter een G3 erin zetten, dan heb ik tenminste een auto met weinig kilometers.

 

passat_binnen.JPG

 

passatzij.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mij vorige passat 90 pk tdi uit ´99 met een km stand van 240000

9500 als inruil gekregen, maar dan moet ik je zeggen dat ik wel een duurdere auto ervoor kocht, het is denk ik net wat je er voor weer koopt en wat ie kost en waar je hem evt inruilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 maand geleden zou ik € 8500 inruilprijs krijgen voor mijn passat van 2001 (180.000 km), als ik een 2003-er met ca 150.000km op de teller. De prijs voor deze passat is € 18.500.... Bij de VAG dealer. Heb besloten nog ff door te rijden met de mijne :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, bij inruilen heb je altijd de verkeerde kleur, :( een te zware/lichte motor, :( te veel/weinig toeters en bellen, :( stoffe/leren bekleding, :( kortom het is nooit goed, volgens de verkoper dan he, :cry: Maar ze kunnen echt toveren hoor bij die dealers, :D want als je 14 dagen later een kennis of familie lid langs stuurt om naar jouw ingeruilede auto te kijken dan is alles precies goed :thumb::angel: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Omdat ik nog geen betere inruilprijzen was tegengekomen, ben ik toch maar gaan zoeken naar een gasinstallatie. Voor 1547 EURO wordt er over twee weken een G3 installatie van Teleflex GFI ingezet. Dit wordt een ringtank op de plek van het reservewiel. We zullen het reservewiel of los in de bagageruimte leggen of -bij ruimtegebrek- even thuislaten.

 

Voorlopig blijf ik dus Passat rijden en dat is toch ook wel goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden