Ga naar inhoud
  • 0

Mazoutpomp (Dieselpomp?) kapot met zware gevolgen


Tomcro

Vraag

Hallo,

 

Ik ben hier nieuw op deze site dus hopelijk ben ik in de juiste map bezig :wink:

 

Passat: 2.0 CR TDI bluemotion van 2010 170.000km

 

Vorig week is mijn passat in panne gegaan. Nuja, gewoon takelen en de garage binnen.

Mijn Volkswagen dealer heeft een offerte gegeven: 7000euro :shock:

Mazoutpomp is kapot gegaan (mechanisch) met als gevolg dat er van de tank tot de verstuivers bezaaid zijn

Met alu/ijzer vijzel.

 

Nieuwe mazoutpomp,bandstoftankpomp,verstuivers,filters

En het proper maken van leidingen en tank.

 

KAN DIT! Een auto van juist 5jaar oud.

De auto heeft ALTIJD bij Total getankt.

 

Bij de dealer heb ik een dossier opgemaakt voor de hoofdzetel van Volkswagen belgie.

 

Indien er iemand dit al meegemaakt heeft, wat heb je eraan gedaan?

 

Groetjes

 

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 voor een eventuele standkachel misschien.

 

Ja ik zag ook al zoiets in de onderdelen lijsten, maar dan zou ik een mij onbekende mod hebben! :):mrgreen:

 

Ik kom 3c0 919 050 R heel af en toe tegen op internet, maar nog steeds geen geschikt 'vervangende-pomp-unit-bestel-nummer' hiervoor vinden. Wel 3C0 919 050 P of E of AD maar weet niet of die 1op1 uitwisselbaar zijn; zeker niet omdat ik 2 zuigaansluitingen heb.

 

Zoektocht wordt voortgezet. thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dit:

Suction-jet pump

 

post-12383-1423829907,9779_thumb.png

 

On vehicles with four-wheel drive the fuel tank is divided into a left and a right chamber. A so-called suction-jet pump -1- is used for delivering the fuel from the left fuel tank chamber -3- to the baffle housing of the fuel delivery unit -2- on the right.

Suction-jet pump: operation

The suction-jet pump operates according to the principle of fluid entrainment: the stream of fuel from the electric fuel pump is passed through a nozzle in the suction-jet pump, and is thus accelerated. The accelerated stream of fuel draws off the surrounding fuel and delivers it to the baffle housing of the fuel delivery unit.

Faults caused by defective suction-jet pump

 

If suction-jet pump is not working, up to 20 litres of fuel (up to about 1/4 of tank capacity) may remain in the left chamber of the tank, where it cannot enter the fuel delivery unit.

If the engine stops due to fuel starvation with the tank up to about 1/4 full, proceed as follows:

– Check fuel pump → Chapter.

If fuel pump is OK, but no fuel is delivered:

– Put another 5 litres (approx.) of fuel into tank.

– Start engine.

If engine now starts:

– Renew suction-jet pump → Chapter.

 

= = = =

Mathijs 10 punten! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik ben ook nieuw op deze site, maar ik heb me wel voorgesteld.

 

Mijn Passat 3c 2.0TDI uit 2008 (200.000km) staat op dit moment al 2 weken bij de garage i.v.m. een kapotte hoge druk pomp en de verdere gevolgen.

Op maandag 10 augustus begon tijdens het rijden het voorgloeilampje te branden en een motormanagement melding op de boardcomputer. Auto aan de kant en uitgezet. Kreeg hem niet meer gestart.

Opgesleept door de ANWB en naar de garage gebracht.

 

Na een aantal dagen wachten kwamen ze met de melding dat de hoge druk pomp kapot was. Volgens de monteur gebeurd dit zelden en kan deze alleen kapot gaan als er een verkeerde brandstof getankt wordt. Ik weet 100% zeker dat ik dit nooit gedaan heb.

 

Na het uitwisselen van de hoge druk pomp en een sensor starte de motor nog niet.

Nu blijkt dat ook alle 4 de verstuivers kapot zijn gegaan door het ijzerslijpsel wat van de pomp af komt.

De verstuivers moeten nu vervangen worden en dan moet het hele brandstof systeem schoongespoeld worden om eventuele rest ijzerslijpsels uit het systeem te verwijderen.

 

Uiteindelijke kosten weet ik nog niet maar zal waarschijnlijk rond de € 4000,- zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik haak nog even in op dit topic, omdat ik het volgende tegen kwam op het web en zelf deze problemen ook gehad met mijn CR uit 2009 en gelukkig binnen de garantie.

 

Als je dit monteert blijven de leidingen schoon van ijzer slijpsel en de verstuiver blijven heel, mocht de pomp stuk draaien.

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=375803

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden