Tomcro Geplaatst 24 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2015 Hallo, Ik ben hier nieuw op deze site dus hopelijk ben ik in de juiste map bezig Passat: 2.0 CR TDI bluemotion van 2010 170.000km Vorig week is mijn passat in panne gegaan. Nuja, gewoon takelen en de garage binnen. Mijn Volkswagen dealer heeft een offerte gegeven: 7000euro Mazoutpomp is kapot gegaan (mechanisch) met als gevolg dat er van de tank tot de verstuivers bezaaid zijn Met alu/ijzer vijzel. Nieuwe mazoutpomp,bandstoftankpomp,verstuivers,filters En het proper maken van leidingen en tank. KAN DIT! Een auto van juist 5jaar oud. De auto heeft ALTIJD bij Total getankt. Bij de dealer heb ik een dossier opgemaakt voor de hoofdzetel van Volkswagen belgie. Indien er iemand dit al meegemaakt heeft, wat heb je eraan gedaan? Groetjes Tom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 3 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2015 1 voor een eventuele standkachel misschien. Ja ik zag ook al zoiets in de onderdelen lijsten, maar dan zou ik een mij onbekende mod hebben! Ik kom 3c0 919 050 R heel af en toe tegen op internet, maar nog steeds geen geschikt 'vervangende-pomp-unit-bestel-nummer' hiervoor vinden. Wel 3C0 919 050 P of E of AD maar weet niet of die 1op1 uitwisselbaar zijn; zeker niet omdat ik 2 zuigaansluitingen heb. Zoektocht wordt voortgezet. thanks! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2015 of bijverwarming, Touran's hebben dit ook standaard. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 5 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2015 Vond dit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 5 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2015 En dit: Suction-jet pump On vehicles with four-wheel drive the fuel tank is divided into a left and a right chamber. A so-called suction-jet pump -1- is used for delivering the fuel from the left fuel tank chamber -3- to the baffle housing of the fuel delivery unit -2- on the right. Suction-jet pump: operation The suction-jet pump operates according to the principle of fluid entrainment: the stream of fuel from the electric fuel pump is passed through a nozzle in the suction-jet pump, and is thus accelerated. The accelerated stream of fuel draws off the surrounding fuel and delivers it to the baffle housing of the fuel delivery unit. Faults caused by defective suction-jet pump If suction-jet pump is not working, up to 20 litres of fuel (up to about 1/4 of tank capacity) may remain in the left chamber of the tank, where it cannot enter the fuel delivery unit. If the engine stops due to fuel starvation with the tank up to about 1/4 full, proceed as follows: – Check fuel pump → Chapter. If fuel pump is OK, but no fuel is delivered: – Put another 5 litres (approx.) of fuel into tank. – Start engine. If engine now starts: – Renew suction-jet pump → Chapter. = = = = Mathijs 10 punten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tomcro Geplaatst 11 februari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2015 Na 3 weken onderhandelen en been stijf houden hebben ze een nieuwe offerte gegeven van 2400 euro ipv 7000. Nu hopen dat de problemen na de reparaties opgelost zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 11 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2015 Hola, dat loont dan al eens de moeite van het been stijf te houden. Met 4600eur kan je al heel wat leuks doen. Succes met de herstelling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 12 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2015 Na 3 weken onderhandelen en been stijf houden hebben ze een nieuwe offerte gegeven van 2400 euro ipv 7000.Nu hopen dat de problemen na de reparaties opgelost zijn. Blijft een hoop geld, maar fijn dat het opgelost wordt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AlexanderTol Geplaatst 25 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2015 Hallo, Ik ben ook nieuw op deze site, maar ik heb me wel voorgesteld. Mijn Passat 3c 2.0TDI uit 2008 (200.000km) staat op dit moment al 2 weken bij de garage i.v.m. een kapotte hoge druk pomp en de verdere gevolgen. Op maandag 10 augustus begon tijdens het rijden het voorgloeilampje te branden en een motormanagement melding op de boardcomputer. Auto aan de kant en uitgezet. Kreeg hem niet meer gestart. Opgesleept door de ANWB en naar de garage gebracht. Na een aantal dagen wachten kwamen ze met de melding dat de hoge druk pomp kapot was. Volgens de monteur gebeurd dit zelden en kan deze alleen kapot gaan als er een verkeerde brandstof getankt wordt. Ik weet 100% zeker dat ik dit nooit gedaan heb. Na het uitwisselen van de hoge druk pomp en een sensor starte de motor nog niet. Nu blijkt dat ook alle 4 de verstuivers kapot zijn gegaan door het ijzerslijpsel wat van de pomp af komt. De verstuivers moeten nu vervangen worden en dan moet het hele brandstof systeem schoongespoeld worden om eventuele rest ijzerslijpsels uit het systeem te verwijderen. Uiteindelijke kosten weet ik nog niet maar zal waarschijnlijk rond de € 4000,- zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2015 dat van die benzine is niet persee de oorzaak, ook additieven in sommige dieselbandstoffen kunnen de boel schraal maken en kapot laten lopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Miorob Geplaatst 1 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2015 potverdikkie.... dat zijn dikke bedragen zeg :blink2: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vw_speedsterke Geplaatst 5 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2015 is het mss raadzaam om zelf additieven bij de brandstof bij te voegen om snellere slijtage tegen te gaan? heb namelijk een 1.6cr met 117000km en wil niet achter x km voor de zelfde problemen komen te staan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 27 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2015 Ik haak nog even in op dit topic, omdat ik het volgende tegen kwam op het web en zelf deze problemen ook gehad met mijn CR uit 2009 en gelukkig binnen de garantie. Als je dit monteert blijven de leidingen schoon van ijzer slijpsel en de verstuiver blijven heel, mocht de pomp stuk draaien. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=375803 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 27 november, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2015 Goeie tip, ziet er profi uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Tomcro
Hallo,
Ik ben hier nieuw op deze site dus hopelijk ben ik in de juiste map bezig
Passat: 2.0 CR TDI bluemotion van 2010 170.000km
Vorig week is mijn passat in panne gegaan. Nuja, gewoon takelen en de garage binnen.
Mijn Volkswagen dealer heeft een offerte gegeven: 7000euro
Mazoutpomp is kapot gegaan (mechanisch) met als gevolg dat er van de tank tot de verstuivers bezaaid zijn
Met alu/ijzer vijzel.
Nieuwe mazoutpomp,bandstoftankpomp,verstuivers,filters
En het proper maken van leidingen en tank.
KAN DIT! Een auto van juist 5jaar oud.
De auto heeft ALTIJD bij Total getankt.
Bij de dealer heb ik een dossier opgemaakt voor de hoofdzetel van Volkswagen belgie.
Indien er iemand dit al meegemaakt heeft, wat heb je eraan gedaan?
Groetjes
Tom
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten